Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Visa resultat för omröstning: Hur viktig är solbrännan?
1 19 13.97%
2 23 16.91%
3 43 31.62%
4 40 29.41%
5 11 8.09%
Antal röster: 136. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2012-03-21, 10:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 352
Standard Hur viktig är solbrännan?

Jag läste i dagens DN att hudcancer är den cancerform som ökat mest av alla tumörgrupper. Och det trots att alla vet hur farligt det är att sola. Jag antar att det är som så mycket annat som är farligt här i livet: det händer inte mig. Men det går ju inte att följa alla råd för då skulle man inte kunna göra någonting.

Jag har en vän som bedömer hur bra en semester har varit efter hur bruna folk är när det kommer hem. Hon kan säga: så brun du är, du måste ha haft en fantastisk semester. För henne är solbrännan viktigast av allt under semestern. För många år sedan var solbrännan väldigt viktig även för mig. Jag kunde ligga hur länge som helst på stranden för att få den rätta färgen. Det gick ju inte att komma hem till jobbet utan att vara brun som kaffe. Nu bryr jag mig inte längre, men det är många som gör det, annars skulle inte det inte vara så mycket folk på stränderna.

Jag solar aldrig idag, jag är knappt ens på stranden. Såvida jag inte ska ta ett dopp, eller fotografera (för jobbet). Men så snart jag har badat och torkat, eller tagit mina bilder, går jag därifrån.

Hur är det med dig? Hur viktig är solbrännan? Gradera hur viktig den är här ovan. Skalan går från 1-5, där 5 betyder mycket viktig.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT