Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-01-16, 09:57
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Getter på stränderna

Det finns ett flertal stränder i Grekland där getter strövar fritt och gör vad de kan för att stjäla mat. Marathounda beach på Symi och Sweetwater beach på Kreta är bra två exempel. På bilden nedan ser ni en av många nyfikna getter i Therma på Kos.



Vad tycker ni om getter på stränderna? Gulligt eller irriterande?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-01-16, 12:24
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Getter på stränderna

Jag har nog aldrig blivit besvärad av getter på stränderna. Jo, en gg. På Agathonissi. Om man går längs med vattnet kommer man bort till en "Strand", där det finns en del bil- och båtvrak. Där härskar även getterna. Vi skulle ta ett snabbt dopp där, men det gillade inte getterna, som gjorde små utfall hela tiden.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-01-16, 13:03
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Getter på stränderna

Jag har alltid tyckt att det är trevligt att träffa getter när jag varit i Grekland. Det har dock aldrig inträffat på någon strand och det är jag tacksam för. Vi kan gärna ses och umgås lite, men inte på stranden tycker jag! Finns många ställen där det blir trevligare för både mig och getterna att träffas.

Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-01-16, 14:10
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Getter på stränderna

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Jag har alltid tyckt att det är trevligt att träffa getter när jag varit i Grekland. Det har dock aldrig inträffat på någon strand och det är jag tacksam för. Vi kan gärna ses och umgås lite, men inte på stranden tycker jag! Finns många ställen där det blir trevligare för både mig och getterna att träffas.

Masse
Har heller aldri møtt geiter på strender - og vil helst ikke oppleve det.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-01-16, 15:59
Fältjäntan Fältjäntan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2015
Ort: Vimmerby
Inlägg: 519
Standard Sv: Getter på stränderna

Undrar om vi var på samma strand som Netwolf besökte, Tsankari beach, på Agathonisi. Vi gick dit efter en väg från Megalo chorio och råkade lämna vägen för tidigt. Hamnade bland en massa getter. Dom lämnade oss ifred och var instängslade så dom kom inte ner till stranden. Stranden var inget man skriver hem om. Väldigt skräpigt, stenigt och fullt med små svarta sjöborrar i vattnet.
Det blev ett snabbt dopp och så lyckades vi hitta rätta vägen när vi gick tillbaka.
Kerstin
Svara med citat
  #6  
Gammal 2024-01-17, 19:24
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Getter på stränderna

Har heller aldrig mött getter på stranden. Kanske tur, de kan vara rätt närgångna
Men måste säga att jag gillar getter, de är ena listiga och "busiga" typer. Riktigt charmiga.....
Minns en "byväg" mitt ute i bushen på Kreta där vi mötte en flock med både stora och små. Killingarna ville till slut, efter lite matande och kel, in i bilen. Det uppskattades inte av mamma get..... Vi fick "packa och dra" illa kvickt, hon började stångas och dessutom kom storbocken till hjälp....... Men gulliga är de i alla fall
Catlady, som gillar de flesta djur och gärna vill klappa och umgås med dem.........förutsatt att de själva vill förstås!

Senast redigerad av Catlady den 2024-01-17 klockan 19:42.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT