Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2008-02-29, 02:16
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Paleochora-Preveli, med båt???

Citat:
Ursprungligen postat av AndersK Visa inlägg
Måhända skall det inte diskuteras på denna "tråd", men faktum är att det i Sunflowers beskrivningen tydligt anges att "det är en av de svåraste partierna", vilket du och även vi fått erfara.
/Anders
Oj, då! Jag brukar bara gå dom lätta turerna. Detta var 2003 och boken var något år gammal, undrar om dom ändrat i den? Eller min engelska som inte hängde med riktigt . Kul att höra någon mer som upplevt "hemskheten"

Jag tycker också att priserna i Loutro ligger lite högre än på övriga Kreta. Vi bodde på Daskalogiannis Hotel. Frukost ingick med bl.a ett stort glas färskpressad apelsinjuice. Väldigt rent, härlig utsikt men ingen lyx.
Jag såg flera ställen som hyrde ut rum.

Under veckan (detta var i juni) så var det väldigt tyst och lugnt. På fredagskvällen kom massor av småbåtar med helgfirande greker. Så det beror på vilket man gillar.

(Vill man bo riktigt ödsligt så finns Old Phoenix hotel, som ligger helt ensamt en halvtimmes promenad/eller båttur från Loutro.)
Svara med citat
  #22  
Gammal 2008-02-29, 12:51
Patricuz Patricuz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 174
Standard Sv: Paleochora-Preveli, med båt???

Ok, tack för den informationen! Ja, plåster lär det väl gå åt metervis , men det gör det ju hemma också... Vi kommer säkert att söka oss en bit upp i "bergen" var än vi rör oss. För barnet räcker det oftast med en vandring på några hundra meter, medan man själv vill gå flera kilometer.




Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT