Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-03-26, 17:25
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Boka båtbiljetter?

Vad skönt det känns. Nöjd med vår rutt som vi ska göra i juli: Serifos - Folegandros - Sifnos. Boende bokat och klart. Ser fram emot lugn semester. Tycker att det är rätt skönt att nästan inga inlägg görs om dessa öar. Vi kommer att vara nästan ensamma på de här små öarna (nåväl...), ostörda och ostressade. I alla fall är känslan sådan nu - ta dagen som det kommer, se hur det är och vad som finns när vi kommer dit. Bara det finns sol och värme och vatten, så kommer vi att vara nöjda.

Fick ett ögonblick för mig att jag ville åka till Alonissis, så fin bild från Kalimera på fb, men det var lugnt. Den ön ligger ju inte ens i samma ögrupp! Får bli någon annan gång.

En fråga har jag bara. Vi tänkte inte boka någon båtbiljett i förväg. Räknar med att köpa biljett när vi kommer till Pireus. Tror ni det funkar 1 juli? Åker okristligt tidigt från Arlanda och som vi kan se har vi flera båtar att välja mellan från Pireus. Om allt går som det ska kommer vi fram till Serifos sent på eftermiddagen-tidigt på kvällen. Ser fram emot den första kalla ölen!

Sedan får vi se vad 1 juli bjuder på: flygstrejk, busstrejk, taxistrejk, färjestrejk. Ingen vet.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-03-26, 17:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Boka båtbiljetter?

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Sedan får vi se vad 1 juli bjuder på: flygstrejk, busstrejk, taxistrejk, färjestrejk. Ingen vet.
Du kan vara lugn Aina! Det är oftast både båt/och eller generalstrejk när jag kommer till Grekland, men jag är INTE där den tidpunkten.
I höstas på Tinos fick jag både uppleva inställda båtar p g a blåst, inställda båtar pga strejk och sen även generalstrejk när jag var i Aten.
1 maj åker jag ner och DÅ vet man aldrig

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-03-28, 11:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Boka båtbiljetter?

Citat:
Ursprungligen postat av Aina Visa inlägg
Ser fram emot den första kalla ölen!
Det är just den som jag alltid ser fram emot mest.

Det låter som en mycket bra rutt Aina!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT