Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-11, 09:48
twiggy twiggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 95
Standard Allinclusive i Grekland ?

Hej!
Det har ju blivit så populärt med Allinclusive semestrar, framförallt i Turkiet. Nu undrar jag om det är någon som har varit på det i Grekland?
Och hur var det i så fall? Hälsningar Twiggy
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-11, 13:45
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Hej!! Vi tänkte först ta all inclusive, men nu har vi halvpension. (frukost och middag) Det var ett bra alternativ för oss som åker med små barn. Men vi kommer nog även äta "ute" nån kväll. Och lunchen kommer vi äta där vi befinner oss under dagen.

Nina
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-11, 14:14
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Citat:
Ursprungligen postat av nina_77 Visa inlägg
Hej!! Vi tänkte först ta all inclusive, men nu har vi halvpension. (frukost och middag) Det var ett bra alternativ för oss som åker med små barn. Men vi kommer nog även äta "ute" nån kväll. Och lunchen kommer vi äta där vi befinner oss under dagen.

Nina
Med halvpension är det oftast frukost samt middag som avses.
Det kan hända (om man har tur) att man får välja om vill äta lunchen eller middagen på hotellet. Men lunchen är nog mestadels till för dom som har helpension. Dock så brukar det funka om man säger ifrån t.ex. efter frukosten att man ska iväg på kvällen och om det går bra att man äter lunch istället för middag? Det har iaf funkat för oss!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-11, 15:03
nina_77s avatar
nina_77 nina_77 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Alfta
Inlägg: 134
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Tack för tipset!!
Tror det bara finns halvpension att välja på vårt hotell. Lunchen får man köpa i Strandbaren om man vill det. Men där skulle det tydligen vara rätt dyrt. Även drycker ska vara dyra att köpa, men jag vet inte vad det innebär. Dyrt kan ju vara olika beroende på var man befinner sig. Jag var på ett pensionat här i Sverige för ett par v sedan och där kostade en öl 65 kr. Det tyckte jag var väl dyrt i Sverige. Vad kostar en öl i grekland normalt sett?? (på Taverna)


Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Med halvpension är det oftast frukost samt middag som avses.
Det kan hända (om man har tur) att man får välja om vill äta lunchen eller middagen på hotellet. Men lunchen är nog mestadels till för dom som har helpension. Dock så brukar det funka om man säger ifrån t.ex. efter frukosten att man ska iväg på kvällen och om det går bra att man äter lunch istället för middag? Det har iaf funkat för oss!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-11, 15:15
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Jag har själv aldrig bott med all inclusive varken i Grekland eller i Turkiet, men det låter ju bra att kunna byta ut middagen mot lunch om man så önskar.
// Helén
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-11, 17:30
Bennyboy Bennyboy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 85
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Det ligger på rundt 2.50 € på Thasos, +\- 0.50.
Det er rundt det samme i mesteparten av middelhavet.

Edit, altså for en halv liter.

Senast redigerad av Bennyboy den 2008-05-11 klockan 17:50. Anledning: Tillegg
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-17, 20:13
Blueeyes Blueeyes är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 22
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Citat:
Ursprungligen postat av Bennyboy Visa inlägg
Det ligger på rundt 2.50 € på Thasos, +\- 0.50.
Det er rundt det samme i mesteparten av middelhavet.

Edit, altså for en halv liter.
Japp och runt 4-5 € för en halvliters karaff vin, prisvärt alternativ ;-)
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-18, 13:23
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Hej Förra året var vi på Hotell Ramira Beach KOS m barn o barnbarn en vecka. 15 st ålder 67-12 år succse alla kunde hitta något i matväg som passade och alla glassar o läsk f. tonårsbarnen plus öl drinkar inkl. Perfekt f. en vecka när du bara vill slappa o umgås. och i vårat fall billigare än normalt boende plus kostn. f. mat
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-19, 23:32
twiggy twiggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 95
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Kan man åka till Kos med familjen, trodde det var en renodlad ungdoms ö. Men ni kanske inte var där i högsäsong? Jag var på Kos i slutet av 70-talet då var det en lugn och fin ö, skulle väl inte känna igen mej nu. Twiggy
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-20, 08:22
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Citat:
Ursprungligen postat av twiggy Visa inlägg
Kan man åka till Kos med familjen, trodde det var en renodlad ungdoms ö. Men ni kanske inte var där i högsäsong? Jag var på Kos i slutet av 70-talet då var det en lugn och fin ö, skulle väl inte känna igen mej nu. Twiggy
Det är väl bara några kvarter i Kos stad som är festandets paradis, i övrigt ska det nog vara en ganska lugn och fin ö. Vi bodde några nätter o Kefalos på Kos förra sommaren (juni) och det var då hur lugnt och fint som helst.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-05-29, 21:00
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Jo nog kan du åka till Kos m familj . som janerik skrev så är det bara några kvarter där ungdomar festar o det är i avtagande efter alla skriverier. Kos är för mig en ö som jag gärna återvänder till mycket att se o lätt att åka tiil närliggande öar . trevliga människor o matställen .Se gärna äldre inlägg om Kos . Hälsn Jan
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-06-04, 17:44
BrittMaries avatar
BrittMarie BrittMarie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lidköping
Inlägg: 146
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Citat:
Ursprungligen postat av twiggy Visa inlägg
Kan man åka till Kos med familjen, trodde det var en renodlad ungdoms ö. Men ni kanske inte var där i högsäsong? Jag var på Kos i slutet av 70-talet då var det en lugn och fin ö, skulle väl inte känna igen mej nu. Twiggy

Visst kan ni åka till Kos med familjen. Turisterna här är i alla åldrar. Även under högsäsong. Kos har tyvärr fått ett felaktigt rykte!

Britt-Marie 50+ och Kosbo
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-06-04, 19:07
roches avatar
roche roche är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: ROOS
Inlägg: 27
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Hej
Vi hade all inclusive då vi var på Rhodos för 2 år sedan. Vi tyckte det var väldigt bra, barnen hade alltid något de tyckte om och jag tyckte att de varierade maten ganska bra, stor salladsbuffé med fräscha grönsaker, 3-4 varmrätter och en massa efterrätter. Vi bodde på Avra Beach Resort i Ixia. Supernöjda med detta. Men såklart saknade vi den genuina grekiska känslan. den yngste grabben vill absolut tillbaka, han uppskattade glassen och drickan mest Stefan
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-06-04, 23:08
twiggy twiggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 95
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Hej! Vad kul att du nämner Avra Beach Hotell. Vår allra första charter resa 1978 gick till Rhodos och då bodde vi där. Vi hade halvpension då minns jag. Det var väldigt lyxigt tyckte vi då. Vem har det hotellet nu? Är det dyrt? På den tiden fanns det inte så många hotell i Ixia. Det var mer lantligt, ja det var tider det.
Hälsningar Twiggy
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-06-05, 16:41
roches avatar
roche roche är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: ROOS
Inlägg: 27
Standard Sv: Allinclusive i Grekland ?

Hej
Vi åkte med Airtours, det var välskött och väldigt fräscht. Det är ju ett perfekt läge med havet så nära och poolen som alternativ. runt 7500kr/vecka i juni, men i början av juni ca 1000 kr billigare.
Vi kommer att återvända dit, utsikten från poolbaren är ju fantastisk...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT