Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-18, 23:23
osnolas avatar
osnola osnola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 49
Standard Tilosundringar

Har blivit väldigt sugen att åka till Tilos och har nu lite undringar. Har inte båtluffat tidigare, så jag känner mig lite osäker när jag söker i färjetidtabeller.
Ankommer Rhodos 1:e juli mitt på dagen - stämmer det att katamaran "Sea star" avgår 17.30?
Väl framme - hittar jag boende på plats eller skall jag boka hemifrån? Vill gärna bo i Livadia.

Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-19, 20:47
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Tilosundringar

Vi kom hem från Tilos i söndags efter två veckor där och vi längtar redan tillbaks, vi stortrivdes verkligen.
Vi reste från Rhodos med färjan som gick 17.30 och enl. tidtabellen här
http://www.tilostravel.co.uk/html/flights.html som uppdaterades senast i dag, så avgår den 17.30 på söndagar. Jag tror det gäller även i juli, men du kan ju hålla koll där, den uppdateras kontinuerligt.
Jag skulle inte tro att det är problem att hitta rum så tidigt i Juli, men det kanske någon annan har bättre koll på. Det finns ganska gott om rum i Livadia.
Ha en fin resa - Tilos är en pärla!

Ann-Kristin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-19, 23:19
osnolas avatar
osnola osnola är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 49
Standard Sv: Tilosundringar

Tack, skall hålla koll innan vi reser. Lurar på att boka rum på Annas studios för den vackra utsiktens skull, samtidigt verkar Elenis hotell precis vid stranden inte dumt heller. Hm....vad välja. Längtar verkligen efter att få åka!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-20, 07:18
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Tilosundringar

Annas Studios är ett excellent boende vad avser standard, utsikt och
komfort. Alla kantänka icke gillar den jättelika gemensamhetsaltanen, men då finns det ju alternativa studios med egen balkong. Utsikten är emellertid lika formidabel vilket alternativ man än väljer.

Eleni nu. Vid ett tillfälle passade vi på att gå husesyn på Eleni i samband med att vi satt på Elenis servering att klyva ett krus vitt. Hotellet är mycket frekventerat av tyska turister som återkomma år efter år.
Receptionen ger ett lite sterilt intryck med sitt överdåd av vit marmor. Vi besökte även några rum och de var väldigt fina och stora samt hade alla balkong ut mot havet.
Bor man på Eleni, då är solstolar och parasoller på stranden rakt över vägen gratis. Samma förefalla även gälla för ickegäster som beställer förtäring i Elenis bar.

De här två boendealternativen är nog likvärdiga, men min bedömning är att Anna Studios ligga lägre prismässigt än Elenis. Som ytterligare plusvärde för Annas komma så den formidabla utsikten från det högt belägna Hotellet. För den med barnvagn eller onda ben kan vägen upp till Annas dock vara ett minus enär hotellet är högt beläget och vägen upp en grusstig. Det finns dock bilväg upp, men den ligga avsides till och medför en ordentlig omväg från hamnen.

Lite bilder från Annas http://www.sendpix.com/albums/07061922/851342bac2/

Arne

Senast redigerad av Arne den 2007-06-20 klockan 07:23.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-20, 10:34
lenapgs avatar
lenapg lenapg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Olofström
Inlägg: 314
Standard Sv: Tilosundringar

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Alla kantänka icke gillar den jättelika gemensamhetsaltanen, men då finns det ju alternativa studios med egen balkong. Utsikten är emellertid lika formidabel vilket alternativ man än väljer.

Arne
När vi bodde på Anna's för tre år sedan så var det uppbyggt murar på den jättelika altanen, så man behövde inte dela den med andra!
Vi ska bo där igen i slutet av juli och vi hoppas att muren inte är riven!
lenapg
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-20, 21:26
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Tilosundringar

Vi bodde på Eleni och var jättenöjda. Bra rum med fläkt i taket, gratis air condition och gratis solstolar med parasoll alldeles utanför. Så vill man ha nära till bad är det perfekt. Deras strandservering serverar även fantastiskt goda omeletter och sallader. I år har de även öppnat ett nybyggt annex med mycket fina rum.
(Några tyskar som Arne skriver om fanns där inte, däremot många engelska par och en del skandinaver)

Ann-Kristin
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-06-20, 23:30
Marie_W Marie_W är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 249
Standard Sv: Tilosundringar

Jag kan informera om att murarna mellan balkongerna finns kvar!! Bor man i dessa rummen på "mellan plan" har man världens uteplats och en fantastisk utsikt!!

Marie
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT