Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Thessaloniki

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-04, 10:13
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Biljetterna är bokade

Nästa lördag är det dags för oss igen att åka ner till byn och denna gången stannar vi i 3 veckor. Byn ligger inte i själva Halkidiki men gränsen går bara någon mil därifrån, är ju lite lättare för er som inte varit på fastlandet att se vilket område jag talar om.

Bokade med Malev och flygturen blir Köpenhamn-Budapest-Thessaloniki.

Blir en hel del att göra (som alltid annars) när vi kommer ner och vi får väl se om det planerade verkligen blir av - Vi lyckas nämligen aldrig planera vår vistelse eftersom det alltid dyker upp annat som tar tid Sedan vi var nere sist i våras har det blivit tillökning i släkten då sambons kusin fick en liten pojke för 1,5 - 2 månader sedan - får se om de planerat in barndopet under tiden vi är där, hoppas det . I huset blir det andra ljud att vänja sig vid då även hyresgästerna på ovanvåningen ska ha fått tillökning

På den infogade bilden från Google Earth har jag markerat Nea Apollonia men jag tror inte att den är navigerbar, men ni kan ladda ner verktyget för densamma och även navigera till andra trevliga platser i Grekland

//Zanét

Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-04, 10:35
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Biljetterna är bokade

Önskar dig en trevlig semester! Om det inte blir som man har planerat, så blir det något annat. Och det brukar också bli bra!

Gita
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-04, 21:21
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Biljetterna är bokade

Tack Gita Du har alldeles rätt och precis så brukar det normalt bli för oss också Ska bli skönt att få stänga ytterdörren utifrån, hoppa in i en bil och bli skjutsad till närliggande tågstation och vända näsan mot Kastrup

//Zanét
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-04, 21:33
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Biljetterna är bokade

När vi flyger över dom trakterna försöker jag alltid lokalisera Nea ApolloniaMan ser ju några byar uppifrån och du har nog berättat att det ligger en sjö i närheten
Hoppas ni får det bra som vanligt Borgmästaren hukar väl sig nu när du är på gång igen

Riitta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-05, 14:46
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Biljetterna är bokade

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Hoppas ni får det bra som vanligt Borgmästaren hukar väl sig nu när du är på gång igen
Man ser området ganska tydligt från flygplanet och visst ligger NA vid en sjö, ungefär på mitten och strax under sjön till höger

Vi kommer säkert att få det lika bra denna gång som andra gånger Borgmästaren hukar sig nog inte speciellt mycket inför min ankomst - vi är ju kompisar

//Zanét
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT