Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-07-25, 22:04
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 69
Standard Sv: Amorgos- En vacker ö?

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Funderar lite på att åka till Amorogos istället för Mykonos eller Ios, undrar bara om det är en ö värd att åka till?

Antagligen kommer vi att vilja sola och bada, upptäcka ön och bara slappa.

Hur ser det ut med boende där i slutet på augusti alternativt september?

Hur ligger prisnivån i förhållande till de andra öarna?

Alla ni som varit på Amorgos eller hört om ön får jätte gärna dela med sig av era upplevelser och erfarenheter!

En väntande Alexandra

Hej Alexandra,

Vi (2 vx+en 7-åring) åker 4 v till Kykladerna mellan 6/8-3/9.

Vi ska oxå åka till Amorgos 5 nätter mellan 21-26/8 är det tänkt. Håller som bäst på o förbokar där - Vi väljer nog "Alexadros" - verkar vara ett fräscht o fint ställe med alla faciliteter man kan tänkas behöva- en studio med köksutrustning,kylskåp,A/C,badrum,TV och balkong med troligen havsutsikt.
För oss 3 skall det gå på 35€/natt - det är ett x-erbjudande de har - tittar man på prislistan för 2005 är priset normalt 60€ för detta - så vi tänker nappa!
På hemsidan står det att det gäller dubbelrumen - men vi fick tydl ett lite bättre förslag;-)

(Ni är ju bara 2 så ni kommer nog undan billigare för det mesta än vi - de flesta tar betalt även för barn!eller så är det bara på nätet de gör så??)

Vi har oxå fått förslag från Eleni Rooms som ju verkar bra - 50-55€ för samma period men det var inte med riktigt kök tror jag - fast verandorna verkar ju toppen där - älskar stooora verandor m öppen utsikt - gärna mot hav o solnedgång förståss....! det blir väl kvällsnöjet på Amorgos!

Jag tror Amorgos är en fantastisk o lite annorlunda ö och värd en visit- mkt vacker o fridfull har jag fått för mig. Måste sitta på det där stället där de visar "Det stors Blå" varje kväll, hi hi o bada vid det vidunderliga klippbadet ur filmen oxå förståss - wow!!!

Ha en trevlig resa!!

Lena
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-07-26, 01:40
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Standard Sv: Amorgos- En vacker ö?

Hej hej!
Alexandros måste kolla upp det där, lät ju hur bra som helst. Har fått ett förslag på ett boende som heter Titika och verkar väldigt trevligt, men vi planerar att inte förboka för vi vill inte binda upp oss på någon speciell rutt utan låta tiden utvisa när vi ska vart eller vad man säger
Hoppas att Amorgos är en trevli ö, tyckte att någon sa att det inte är något yngre folk där (tillhör den yngre generationen), men eftersom jag mest ser denna första öluff som en ta-det-lugnt-semesterresa där man kan uppleva och utäcka lite olika öar tror jag att Amorgos passar bra. Planerar inget livligt festande utan mest sola bada, koppla av, strosa runt på stan, äta gott, balkongsitta, läsa massvis med bra böcker, spela yatzy och filosofera. Självklart blir det kanske en och annan drink efter maten eller på balkongen- det är ju trots allt semester
Vi kanske ses på någon ö, hoppas ni får en trevlig resa och minnen för livet
/Alexandra
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT