Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-08-24, 11:33
Gull123 Gull123 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 4
Standard Hyra bil

Vi har velat lite för länge om vi ska hyra bil eller inte. Så nu har många bra erbjudanden försvunnit. Är det någon som känner till någon lokal pålitlig biluthyrare? Tänkte hyra från flygplatsen en vecka. Reser den 3 september. Dessutom undrar jag om det finns tillgång till kontanter och om det går bra att betala med kort på bensinstationer, resturanger affärer mm. Med vänlig hälsning Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-08-24, 20:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 328
Standard Sv: Hyra bil

Citat:
Ursprungligen postat av Gull123 Visa inlägg
Är det någon som känner till någon lokal pålitlig biluthyrare? Tänkte hyra från flygplatsen en vecka. Reser den 3 september. Dessutom undrar jag om det finns tillgång till kontanter och om det går bra att betala med kort på bensinstationer, resturanger affärer mm.
Hyrde på Hertz i hamnen i Mytilini när vi körde runt Lesbos. Inte så lokala kanske, med de var bra. Finns ju många uthyrare på nätet också. Inga problem att ta ut pengar ur bankomaterna, det är det inte någonstans i Grekland vad jag vet. Betala med kort går ibland, ibland inte, men så har det alltid varit i Grekland.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-08-25, 15:40
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Hyra bil

Auto Europé är pålitliga på alla platser o med rimliga priser
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-08-29, 10:02
mark.us mark.us är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 53
Standard Sv: Hyra bil

Flyplatsen är ju ganska liten men Hertz hade kontor på plats (det fanns en till och om jag inte kommer ihåg fel så var det Avis). Vi var på Lesbos mitt i krisen och det var aldrig några problem att ta ut pengar. Dock ville de flesta att man skulle betala med kontanter.

/Markus
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-08-29, 12:12
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Hyra bil

Jag rekommenderar http://www.lesvoscarhire.com/ varmt! Costas är extremt trevlig och hjälpsam, har väldigt bra bilar till bra pris. Han levererar till flygplatsen (de har sitt kontor i Anoxos) och han tar kort.

Annars hade hade jag också använt auto europe, det fungerar kanon, rekommenderar där att välja Enterprise (om de finns) , de har varit väldigt bra o ha o göra med och brukar ha bra priser också


Vill man tanka o betala med kort så tar första shellmacken när ni kommer till mytelini kreditkort (tror enda gången i grekland jag fått frågan om jag vill betala med kort) men annars så är cash king som överalt annars i grekland

Trevlig resa det är kanon med bil på lesvos! ni kommer kunna se mycket och vägarna är väldigt bra o trafiken ringa
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-08-29, 21:43
exxy19 exxy19 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 25
Standard Sv: Hyra bil

Hyrde också av Costas i somras, funkade bra och väldigt smidigt. Har hyrt av någon annan lokal uthyrare tidigare år utan problem samt även Hertz. Hertz var avsevärt dyrare kommer jag ihåg, det var den enda skillnaden, kan dock ha förändrats då det var några år sedan.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT