Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-10-17, 16:33
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Limnos !

Som Janne mycket riktigt nämner i en annan tråd (minns ej vilken) så verkar det bli allvar av att Limnos nu finns med i både Ving´s och Always´ program inför 2006. Jag har i alla fall hittat färdigsnickrat (nästan) program hos båda när jag "Googlat" så det är bara att följa upp och kolla när mer info kommer.

Sökte på "Limnos" endast svenska siter.

Kan vara spännande att åka till en helt ny ö, eventuellt redan nästa år.



Hasse
  #2  
Gammal 2005-10-17, 21:19
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Limnos !

Kollade lite snabbt nu i kväll på Always och Ving. Det ser helt klart ut så att eftersom båda ligger under MyTravels breda vingar så kommer hotellen i Myrina och Plati på Limnos att bara kunna bokas utan flygresa. Den får man alltså boka på egen hand för att komma åt boendet på denna för oss svenskar nya ö, Limnos. Med risk för ev. sakfel, har ingen aning när informationen började läggas ut på deras respektive siter ?

Landar man på Limnos flygplats kan man ju även undra ? Den lär ha en landningsbana på 9.800 fot kunde jag finna på nätet.

Ska avvakta tryckta kataloger om en dryg månad för att få hel koll på detta.



Hasse (katalogfreak)

Senast redigerad av Hasse den 2005-10-17 klockan 21:21. Anledning: Var för snabb
  #3  
Gammal 2005-10-17, 21:24
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Limnos !

Det låter helt klart som en toppen-idé att åka dit när/om det går charter för första gången till ön från Sverige och charterturismen kanske ännu inte hunnit påverka ön så mycket.

Det enda jag vet om Limnos är i princip det som Janne skriver under Resmål: att det är en av de öar som besöks minst av turister. Och det låter ju verkligen inte helt fel
  #4  
Gammal 2005-10-18, 09:11
Kajsa H Kajsa H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 48
Standard Sv: Limnos !

Jag har också blivit lite sugen på Limnos, har hittat lite info på Ving (tror jag det var) och börjat fundera på om jag ska hoppa över Parga nästa sommar.. Fast jag är liite tveksam om att åka 2 veckor (jag är ju en charter-resenär) nånstans där jag aldrig varit tidigare, tänk om jag tycker att det är bedrövligt? Och bara en vecka vill jag inte åka, det är ju alldeles för kort!!
Jag har ju redan bokat Parga inför nästa sommmar, men det går ju att ändra sig, så jag måste också läsa mer när katalogerna är klara, så får vi se vad det blir till slut
  #5  
Gammal 2005-10-18, 20:29
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Limnos !

Citat:
Ursprungligen postat av Kajsa H
Jag har också blivit lite sugen på Limnos, har hittat lite info på Ving (tror jag det var) och börjat fundera på om jag ska hoppa över Parga nästa sommar.. Fast jag är liite tveksam om att åka 2 veckor (jag är ju en charter-resenär) nånstans där jag aldrig varit tidigare, tänk om jag tycker att det är bedrövligt? Och bara en vecka vill jag inte åka, det är ju alldeles för kort!!
Jag har ju redan bokat Parga inför nästa sommmar, men det går ju att ändra sig, så jag måste också läsa mer när katalogerna är klara, så får vi se vad det blir till slut
Om det är så att de har även Thassos i sitt program, så kanske går det i så fall att kombinera Limnos med Thassos (båda finns ju i samma ögrupp).
Har rest två gånger på kombinationsresor (charter), till Poros-Egina och Parga-Lefkas, vilket var riktigt trevligt. Numera reser jag helst med flygstol och "syr ihop" rutten själv, men det är ju en annan historia...

Ivi
  #6  
Gammal 2005-10-19, 09:01
Kajsa H Kajsa H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 48
Standard Sv: Limnos !

Jag har varit på Thassos för några år sen och där trivdes jag inte alls, så dit vill jag inte åka igen.. Då skulle jag hellre "chansa" på Limnos..

Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Om det är så att de har även Thassos i sitt program, så kanske går det i så fall att kombinera Limnos med Thassos (båda finns ju i samma ögrupp).


Ivi
  #7  
Gammal 2005-10-19, 19:25
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Limnos !

Citat:
Ursprungligen postat av Kajsa H
Jag har varit på Thassos för några år sen och där trivdes jag inte alls, så dit vill jag inte åka igen.. Då skulle jag hellre "chansa" på Limnos..
Aha! Berätta varför du inte trivdes på Thassos. Det är ju en hel del folk bland kalimeror som verkar ha trivts bra där.

Ivi
-nyfiken
  #8  
Gammal 2005-10-20, 08:50
Kajsa H Kajsa H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 48
Standard Sv: Limnos !

Det är ju några år sen, så jag har (nästan) lyckats "förtränga" det ..
Men.. vi bodde i Limenaria, nere på södra sidan av ön, och det var en riktigt tråkig by, enligt mig.. en enda lång gata med massor av restauranger och några affärer.. Stranden i byn var bedrövlig, smal och skräpig, vattnet var så grumligt och brunt att man inte såg botten, och det var rent obehagligt att försöka bada där. Som tur var så åkte vi över ön till en annan strand som var väldigt liten, men betydligt finare och där var det härligt att bada.
När vi åkte runt med buss (vi var bl a iväg på en marknad i en liten by, och även en vända till Thassos stad) så såg allt så skräpigt och eländigt ut, det var nästan så att vi fick nåt slags "obehagskänsla" var vi än var.. Har aldrig någonsin känt det så i Grekland förut..
Hotellet som vi bodde på hade trevliga ägare, men rummet!! Såå litet att vi fick backa in och backa ut, städningen (som skulle vara varje dag) existerade inte, till slut hade vi flera soppåsar som vi fick bära ned själva.. Det var massor av småsaker som tillsammans gjorde att det kändes väldigt skönt att åka därifrån efter en vecka, och jag var väldigt glad över att jag hade ändrat mina tidigare planer att stanna en vecka extra själv..

Men, det fanns faktiskt en sak som vi tyckte var väldigt positiv! Och det var att eftersom det fanns så otroligt många restauranger så var det väldigt billigt att äta, och det mesta vi åt var väldigt gott!

Jag vet ju att det är en del som är jätteförtjusta i Thassos men för mig är den ön det absolut sämsta resmålet jag varit med om (hittills i alla fall).. Till och med Nidri (Lefkas), som många tycker är bedrövligt, har jag betydligt bättre minnen i från..
Har du funderat på att åka dit Ivi?
Du kanske får en helt annan uppfattning än vad jag fick, om du åker dit..

Katarina

Förresten Ivi, nåt helt annat.. har du bränt skivorna du lånade av Andreas? Kommer du ihåg att du skulle göra det till mig också.. ? (vi var ju lite "i luvan" av vinet och ouzon.. )


Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Aha! Berätta varför du inte trivdes på Thassos. Det är ju en hel del folk bland kalimeror som verkar ha trivts bra där.

Ivi
-nyfiken
  #9  
Gammal 2005-11-10, 19:54
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Limnos !

Jag var nyss inne på Ving men jag kan inte avgöra om det är så att man erbjuder bokning av endast hotell på Limnos. Jag försökte hitta priser genom att fylla i grunduppgifterna för en bokning men det fanns ingen uppgift att få hur jag än skrev in alternativdatum osv.

Det ger sig, det är ännu bara höst (eller ?) så information lär nå mig senare.

Men det verkar vara en intressant ö nu när vi faktiskt haft funderingar på andra länder t.o.m.



Hasse
  #10  
Gammal 2005-11-11, 08:03
Kajsa H Kajsa H är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 48
Standard Sv: Limnos !

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Jag försökte hitta priser genom att fylla i grunduppgifterna för en bokning men det fanns ingen uppgift att få hur jag än skrev in alternativdatum osv.




Hasse

Jag har också försökt med det men jag tror helt enkelt att det bara är så att dom inte är färdiga med prissättningen ännu. Det har varit så på Parga tidigare men nu går det att se priser där.
(så nu vet jag vad min bokade resa för nästa år ska kosta.. )

Katarina
  #11  
Gammal 2005-11-12, 15:54
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Limnos !

Oj! Oj! Oj! Snacka om att bli sugen på att resa till Limnos!

Ivi
-som har bokat en höstresa och är på god väg att boka en vårresa också, måste nog vinna på lotto för att ha råd med en resa till
  #12  
Gammal 2005-11-13, 21:48
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Limnos !

Enligt Vings resmålsfakta för Limnos ingår flyg till ön, däremot saknas uppgift om det är direkt från Sverige eller via ex.vis Tessaloniki.

Har googlat runt lite och blivit allvarligt sugen på Limnos.

//PO



Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Kollade lite snabbt nu i kväll på Always och Ving. Det ser helt klart ut så att eftersom båda ligger under MyTravels breda vingar så kommer hotellen i Myrina och Plati på Limnos att bara kunna bokas utan flygresa. Den får man alltså boka på egen hand för att komma åt boendet på denna för oss svenskar nya ö, Limnos. Med risk för ev. sakfel, har ingen aning när informationen började läggas ut på deras respektive siter ?

Landar man på Limnos flygplats kan man ju även undra ? Den lär ha en landningsbana på 9.800 fot kunde jag finna på nätet.

Ska avvakta tryckta kataloger om en dryg månad för att få hel koll på detta.



Hasse (katalogfreak)
  #13  
Gammal 2005-11-14, 10:56
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Limnos !

Har allerede bestilt reise til Limnos fra Oslo

Senast redigerad av coanma den 2005-11-14 klockan 11:32.
  #14  
Gammal 2005-11-14, 11:34
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Limnos !

Citat:
Ursprungligen postat av coanma
Har allerede bestilt reise til Limnos fra Oslo
Det låter bra, Stockholm går inte att boka ännu.
Ligger priset som övriga grekland?

//PO
  #15  
Gammal 2005-11-14, 14:38
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Sv: Limnos !

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Det låter bra, Stockholm går inte att boka ännu.
Ligger priset som övriga grekland?

//PO
Bestilte på Ving.no. Vi skal betale ca. kr. 10.000,- for to personer først i september to uker. Prisene har nok gått jevnt opp i år. Ikke så galt likevel. Flyet lander først på Skiathos for siden å gå videre til Limnos.

Senast redigerad av coanma den 2005-11-14 klockan 14:43.
  #16  
Gammal 2005-11-21, 12:45
Jennie Jennie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Pireas
Inlägg: 65
Standard Sv: Limnos !

Γεια σαs!!

Har varit på Limnos 2 ggr och det är en underbar ö... Dock ej med charter eftersom min pojkväns familj är därifrån och har hus där.
Danska Skibby började med charter dit redan i somras. De flesta turister är annars från UK, Italien och Holland. Vet inte om det är direktflyg eller inte men sant är att mer charter dit är på gång. Och flygen landar på Limnos, ingen båttransfer. Hotellen som Skibby använder sig av är nybyggda eller nyrenoverade.
Tycker dock att om man stannar mer än en vecka ska man åka med på några av utflykterna eller hyra bil el. vespa för att upptäcka resten av ön. Det är värt det jag lovar. Finns jättefina stränder i Myrina o Plati och mycket god mat. Själva byn Plati är jättemysig.
I augusti är det mycket folk, som på alla öar i Grekland eftersom grekerna, de flesta i alla fall, har semester då.
Berättar gärna mer om Limnos för dem som är intresserade.
  #17  
Gammal 2005-11-21, 22:42
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Limnos !

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Enligt Vings resmålsfakta för Limnos ingår flyg till ön, däremot saknas uppgift om det är direkt från Sverige eller via ex.vis Tessaloniki.

Har googlat runt lite och blivit allvarligt sugen på Limnos.

//PO



I Ving´s butik i Stockholm upplyste man idag med i mitt tycke ett något osäkert helhetsintryck, att man bara kan boka paketresa till Limnos från Köpenhamn. Således inte från Arlanda.

Detta svar gjorde mig i alla fall inte upprörd. Släpper inte tanken om en resa till Limnos.



Hasse
  #18  
Gammal 2005-11-25, 10:24
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Limnos !

Vingkatalogen har anlänt och tyvärr hade de rätt i butiken, Limnosresorna går endast från Köpenhamn.

//PO
-Vad kostar parkering på Kastrup?
  #19  
Gammal 2005-11-25, 10:26
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Limnos !

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Vingkatalogen har anlänt och tyvärr hade de rätt i butiken, Limnosresorna går endast från Köpenhamn.

//PO
-Vad kostar parkering på Kastrup?
Jättemycket ,blir nog billigare att parkera hos mig o ta tåget t Kastrup
  #20  
Gammal 2005-11-25, 11:00
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 202
Standard Sv: Limnos !

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler
Jättemycket ,blir nog billigare att parkera hos mig o ta tåget t Kastrup
Tackar och bockar, återkommer när/om det blir dax!

//PO
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT