Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-10-23, 08:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Plomari eller Petra?

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Jo, jag har kollat med Apollo om de kunde ordna en kombinationsresa. Det kan de - till det dubbla priset! Så det blir inte aktuellt för vår del
Om ni kan tänka er att resa på egen hand blir det billigare. Ni köper en flygstol till Lesbos, hyr en bil och ser hela ön och stannar längst där ni tycker det är bäst. Vi gjorde så, det fungerade hur bra som helst. Vi bodde första natten i Mytilini, hyrde bil dagen efter och körde till Molyvos där vi bodde några nätter. Sedan bodde vi i Skala Eresou och i Agios Isidoros. Inga problem att skaffa rum på plats.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-10-23, 20:36
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Plomari eller Petra?

Nu har velpottan tillslut bestämt sig! Det blev den första bokningen som jag fick med min "turbokning" utanför Molivos. Den som jag fick till ett billigt pris som Apollo hade satt för lågt meddetsamma resorna kom ut. Bokningen låg fortfarande kvar fem dagar efter sista inbetalningsdatum, så det tog jag som ett tecken. 10200 kr för två veckor i tvårumslägenhet för 2 pers, med frukost, AC och transfer. Det tycker jag är billigt!

Har kollat flygstol 1 juli, det kostar 9796 kr för två pers. Så då blir boendet ju nästan gratis!
Vi ska hyra vespa hela tiden så vi kan ta oss runt till lite olika ställen. Det blir nog bra.

Är annars inte rädd för att pussla ihop resor själv, men det ska ju löna sig!
Åker till Teneriffa om tre veckor tex. Har bokat reguljärflyg med Norwegian och bokat hotell och hyrbil på nätet. ca 3000 billigare än med charter!

Tack för allt engagemang! Katitzi
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-10-24, 09:33
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Plomari eller Petra?

Det blir säkert bra och grattis till ett bra pris. Hoppas ni kommer att trivas i Molyvos. Finns många tavernor att välja bland och det är mysigt att sitta på serveringarna nere vid havet och se solen gå ner. I juli är det ju också säkert varmt och skönt. Lesvos är normalt en ö som inte får mer än 35 grader även under högsommaren men enligt lokalbefolkningen har klimatförändringarna ställt till det en del även här. En härlig grön ö som inte är allt för exploaterad och med en stor mångfald. Ni får inte missa att äta gott på Kvinnokoperativet i Petra och på en av mina favorittavernor The Lucky Horse som serverade jättegod mat och dessutom har de gratis solstolar för sina gäster. Trevlig personal och god stämning.

Eva
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-10-24, 10:52
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Plomari eller Petra?

Tack för tipsen Eva! /Katitzi
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-10-25, 16:19
Cassiopeia Cassiopeia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2009
Inlägg: 19
Standard Sv: Plomari eller Petra?

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Nu har velpottan tillslut bestämt sig! Det blev den första bokningen som jag fick med min "turbokning" utanför Molivos. Den som jag fick till ett billigt pris som Apollo hade satt för lågt meddetsamma resorna kom ut. Bokningen låg fortfarande kvar fem dagar efter sista inbetalningsdatum, så det tog jag som ett tecken. 10200 kr för två veckor i tvårumslägenhet för 2 pers, med frukost, AC och transfer. Det tycker jag är billigt!

Har kollat flygstol 1 juli, det kostar 9796 kr för två pers. Så då blir boendet ju nästan gratis!
Vi ska hyra vespa hela tiden så vi kan ta oss runt till lite olika ställen. Det blir nog bra.

Är annars inte rädd för att pussla ihop resor själv, men det ska ju löna sig!
Åker till Teneriffa om tre veckor tex. Har bokat reguljärflyg med Norwegian och bokat hotell och hyrbil på nätet. ca 3000 billigare än med charter!

Tack för allt engagemang! Katitzi
Vi bodde på Sun Rise som ligger efter samma väg, lite närmare Molivos. Trivdes jättebra, lugnt och skönt. Lätt att ta bussen ned till Molivos och även Petra, även hotellen (bla det ni ska bo på) har egna bussar några gånger per dag.

Varje kväll gick vi hem från Molivos - tog 20 minuter. Kanske tar det 10 minuter till att gå till ert hotell. Taxi finns också för en bra pris. Men hyr man vespa så är det ju ännu enklare att ta sig runt.

Tips - ta med reflexer - ett tips jag fick här på forumet. Det finns visserligen trottoar ändra fram till Sun Rise men det känns ändå bra med reflexer och sista biten är utan trottoar - men ´å andra sidan är det inte mycket trafik.

Så önskar en en skön resa
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-10-25, 19:36
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Plomari eller Petra?

Tack Cassiopeia för lite tips från området där vi ska bo. Har ju varit lite tveksam, men ju mer jag har läst så känns det bättre och bättre. Ska ta med reflex och ficklampa också tänkte jag!
Vet du om det finns några solstolar på stranden i Eftaluo? Är det bara stora stenar eller funkar det att bada där?
Visserligen har vi ju fint poolområde på hotellet, men älskar ju havet!
Till Molivos, Petra och Anaxos lär det i alla fall bli badturer. Kanske också till Skala Kalloni om det funkar. Du kanske har några andra bra tips på stränder?

Hälsningar Katitzi
Svara med citat
  #27  
Gammal 2009-10-29, 19:05
Cassiopeia Cassiopeia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2009
Inlägg: 19
Standard Sv: Plomari eller Petra?

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Vet du om det finns några solstolar på stranden i Eftaluo? Är det bara stora stenar eller funkar det att bada där?
Visserligen har vi ju fint poolområde på hotellet, men älskar ju havet!
Till Molivos, Petra och Anaxos lär det i alla fall bli badturer. Kanske också till Skala Kalloni om det funkar. Du kanske har några andra bra tips på stränder?

Hälsningar Katitzi
Vi var till Eftalou en dag - till de heta källorna och badade i väldigt varmt vatten . Det fanns en riktigt fin klapperstensstrand strax bortanför badet - men vi var så hungriga så vi stannade inte. Solstolar fanns inte vad jag kunde se, däremot några som solade och badade. Det såg fint ut.

Inne i Molyvos - närmast stan, badade vi. Det är klapperstenar och väldigt fint vatten. Gick utmärkt med badskorna på. Någon skrev här på forumet att om man gick längre bort så finns det sand - men vi hade det så bra där vi låg så vi kom aldrig iväg dit. så går det när man blir för avslappnad på semestern.
Till Petra var vi också, lång sandstrand. Men jag gillade Molivos ännu mer.
/Cassiopeia
Svara med citat
  #28  
Gammal 2009-10-29, 19:36
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Plomari eller Petra?

Tack för infon! Det låter bra att ni gillade stranden i Molivos och att det verkar vara en avslappnad atmosfär. Det passar oss bra det!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT