Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-06-15, 08:14
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bokad resa även här

Låter som ni haft en bra vecka. Jag har inga förväntningar på stranden i Molyvos och ligger inte på stranden så mycket. Kommer att göra som er och åka iväg med buss eller båt om det är möjligt när jag vill till stranden. Tack för tipset om Anaxos. Eftersom jag reser i slutet av augusti blir det skönt med ett dopp ibland. Får hoppas att det blir färre turister när almanckan vänder blad till september. Mina erfarenheter från Agios Isidoros förra året var att de började stänga igen tavernor redan i mitten av september och det var inte mycket turister. Men i år åker jag en vecka tidigare men stannar två så då hinner det kanske hända en del. Berätta gärna lite mer om Molyvos.
Jag skicker ett meddelande till din inbox med ett par frågor om du känner till området iidär jag ska bo.

Eva
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-06-16, 17:06
urpe urpe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 85
Standard Sv: Bokad resa även här

Molyvos är jättemysigt, glöm ej ett besök på "Captains Taverna" i hamnen snett till höger från "Octopuss" som syns på Janne;s bilder, inget dåligt ställe det heller.

Om ni åker och badar i Anaxos: Missa inte att besöka Hippocampus Beach Bar längst upp(bort sett från Molyvos hållet) med supervänliga Dimitris+fru som införde gratis solsängar när de startade. Du vaktas av två st "vakt"hundar: Aris&Elli. . Solnedgången där slår nästan midnattsolen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT