Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-04-25, 16:50
KimMathias KimMathias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 5
Standard Så många öar så lite tid, Hjälp!

Hejsan
Jag och min pojkvän ska öluffa i kykladerna den 31 Augusti - 16 September i år. Vi är nybörjare och det ska bli riktigt kul! Nu ska vi försöka bestämma vilka öar vi skall åka till, detta är inte jättelätt. Vi flyger dit och hem ifrån Athen. Öarna som vi är intreserade av är Naxor, Ios, Amorgos, Koufonissi, Iraklia och Serifos. Hur många hinner vi på dessa ca 2 veckor och vilka ska vi välja. Har ni tips på i vilken ordning vi ska ta dem vore det är ju också bra! =)

Mvh
KimMathias
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-04-25, 18:54
bjorn bjorn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bollnäs
Inlägg: 121
Standard Sv: Så många öar så lite tid, Hjälp!

Blue star går 17:30 med den kan Ni åka till Amorgos,sedan kan ni´dra er hemåt`via Kofounissi,Iraklia och Naxos.Serifos går att besöka en annan gång.Från Naxos finns olika möjligheter att komma till fastlandet,inrikesflyg
eller olika båtförbindelser till Pireus eller via Paros till Rafina.Ha en bra resa till och i Grekland.
bjorn
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-04-26, 13:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 328
Standard Sv: Så många öar så lite tid, Hjälp!

Jag skulle ha valt att börja med Amorgos, sedan några dagar på Koufonissi och avsluta med Naxos innan det är dags att åka tillbaka till Aten igen. Det är mycket bra båtförbindelser mellan dessa tre öar. Spara de andra öarna till ett annat år.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-04-28, 09:56
KimMathias KimMathias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 5
Standard Sv: Så många öar så lite tid, Hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av bjorn Visa inlägg
Blue star går 17:30 med den kan Ni åka till Amorgos,sedan kan ni´dra er hemåt`via Kofounissi,Iraklia och Naxos.Serifos går att besöka en annan gång.Från Naxos finns olika möjligheter att komma till fastlandet,inrikesflyg
eller olika båtförbindelser till Pireus eller via Paros till Rafina.Ha en bra resa till och i Grekland.
bjorn

Okej=) Tack för tipset. Det är Naxos som har mest uteliv av de öarna?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-04-28, 09:59
KimMathias KimMathias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 5
Standard Sv: Så många öar så lite tid, Hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag skulle ha valt att börja med Amorgos, sedan några dagar på Koufonissi och avsluta med Naxos innan det är dags att åka tillbaka till Aten igen. Det är mycket bra båtförbindelser mellan dessa tre öar. Spara de andra öarna till ett annat år.
Det låter ju vädligt bra! Om vi eventuellt skulle vilja åka till en ö till, vilken skulle du rekommendera av Ios, Iraklia och Serifos? =)
Tack för bra tips förresten!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-04-28, 10:06
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Så många öar så lite tid, Hjälp!

Om ni skall hinna se och känna av de olika öarna lite så skulle jag vilja säga att ni hinner med max 4 öar, risken är annars att ni upplever att ni varit 16? (inklusive ankomst och avresedagen) dagar i grekiska övärlden och åkt båt.
// Helén
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-05-02, 19:41
KimMathias KimMathias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 5
Standard Sv: Så många öar så lite tid, Hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av KimMathias Visa inlägg
Okej=) Tack för tipset. Det är Naxos som har mest uteliv av de öarna?
Jag har tittat lite på båtförbindelser ifrån Athen till Amorgos. Vi landar klockan 19.00 på kvällen en tisdag, är det då bäst av sova över i Athen eller finns det en sen båtförbindelse? Vet du någon bra hemsida som har någorlunda säkra antal förbindelser per dag?

Mvh
KimMathias
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-05-04, 09:55
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 328
Standard Sv: Så många öar så lite tid, Hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av KimMathias Visa inlägg
Det låter ju vädligt bra! Om vi eventuellt skulle vilja åka till en ö till, vilken skulle du rekommendera av Ios, Iraklia och Serifos?
Jag skulle utan att blinka valt Ios, dels för att det är bra båtförbindelse med Pireus (Aten) därifrån, dels för de fantasiska stränderna, dels för att huvudbyn Chora hör till de finaste i Kykladerna, och så har Ios ett suveränt uteliv om man letar efter det.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-05-04, 20:33
KimMathias KimMathias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 5
Standard Sv: Så många öar så lite tid, Hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag skulle utan att blinka valt Ios, dels för att det är bra båtförbindelse med Pireus (Aten) därifrån, dels för de fantasiska stränderna, dels för att huvudbyn Chora hör till de finaste i Kykladerna, och så har Ios ett suveränt uteliv om man letar efter det.
Okej. Ja vi vill ju ha lite av båda delarna =) Tack för tipset!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-05-05, 12:57
cribbelini cribbelini är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Västerås
Inlägg: 42
Standard Sv: Så många öar så lite tid, Hjälp!

Om ni är ute efter uteliv så är det Ios som gäller. Tror nog att många håller med mig om jag säger att ön är en av de roligaste, vildaste och röjigaste öarna i världen!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT