Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-26, 22:31
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Anafi-förbindelser

Försöker planera in en inte helt enkel rutt.
Anafi-Schinoussa-Milos (eller Sifnos).
Min fråga; Finns det, kommer det att finnas, eller hur ser det ut, daglig färja mellan Anafi och Santorini?
Funderar på att ta Schinoussa först med tanke på den dagliga Skopan fr Naxos. (landar i Aten)
Sedan verkar det som att det kommer att finnas en tvärförbindelse mellan Santorini och Milos/eller/Sifnos
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-27, 08:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Anafi-förbindelser

Har ingen aning om hur förbindelserna med Anafi kommer att vara i sommar. Tidigare var det nästan bara GA Ferries som trafikerade Anafi, och de har gått i konkurs. Du får nog avvakta ett tag till.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-01-27, 12:57
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Anafi-förbindelser

Ja det blir att avvakta. Man kan dock redan nu se att ANEK trafikerar Anafi-Santorini-Milos-Pireus, dock endast 2 dagar i veckan.
NEL Lines körde sin Aeolos kenteris II på Anafi. men NEL dyker inte upp på GTP. Kanske släpper dom tiderna senare eller?
Sedan en annan konstig grej på GTP; när man söker t ex Anafi-Naxos så blir resultatet "FROM: THIRA" alltså från Santorini!
Jag kan även se att "ventouris sea lines" kör från Santorini till Sifnos. Ett litet rederi vad jag förstår, en färja?
Man måste verkligen ha tålamod när man sitter och granskar GTP.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-01-27, 15:09
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Anafi-förbindelser

Men du, kolla Postbåten. Den går ju sex dagar i veckan och tager passagerare. I elakt väder kan det bli gungigt, men fram kommer man.

Tidigare avgick postbåten från den lilla hamnen, den där Paris har sin fiskebåt.

Arne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-01-27, 20:51
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Anafi-förbindelser

Bra att du tog upp det där med postbåten. Har läst om den i guideböcker. Den går alltså fortfarande? Det bör man ju kunna prata med brevbäraren på Anafi om. Jag vet var han har sitt pensionat.
Men varifrån Santorini går den? Och vem och var frågar man om den?
Lilla hamnen, menar du på Anafi då? det bör ju vara på andra sidan den stora betongplanen nere i hamnen? Har för mej att det låg små fiskebåtar där...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-01-28, 09:43
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 310
Standard Sv: Anafi-förbindelser

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Men varifrån Santorini går den?
Arne menar Vlychada på Santorini, där ligger en fiskebåtshamn. Om postbåten fortfarande går vet jag dock inte, har inte hört talas om den på länge.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-03-11, 02:47
McCoists avatar
McCoist McCoist är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Jonsered
Inlägg: 48
Standard Sv: Anafi-förbindelser

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Försöker planera in en inte helt enkel rutt.
Anafi-Schinoussa-Milos (eller Sifnos).
Min fråga; Finns det, kommer det att finnas, eller hur ser det ut, daglig färja mellan Anafi och Santorini?
Funderar på att ta Schinoussa först med tanke på den dagliga Skopan fr Naxos. (landar i Aten)
Sedan verkar det som att det kommer att finnas en tvärförbindelse mellan Santorini och Milos/eller/Sifnos
I höstas vad jag minns gick det 3-4 färjor i veckan från Anafi till Santorini. 2 dagar i veckan gick det en färja "åt andra hållet" dvs mot Karpathos och Rhodos. Men det kan ju bli ett helt annorlunda i år. Men då vi har varit där (4gr) så har det alltid gått en färja till Santorini tidigt på lördagsmorgonen.

Senast redigerad av McCoist den 2010-03-11 klockan 02:55.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT