Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-03-11, 15:06
Hasse Ls avatar
Hasse L Hasse L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Lerum, Västergötland
Inlägg: 54
Standard Hotell i Lothiarika?

Hejsan alla!

Jag var ju i Lothiarika med familjen sommaren 2012, och i år planerar jag att åka dit igen, fast denna gången ensam. Jag vart ju förtjust i Belmare där vi var, och funderar på det hotellet igen. Men jag tänkte höra om det är någon som har tips på andra hotell i Lothiarika i ungefär samma prisklass, ifall jag skulle vilja prova på något nytt. Har funderat lite på att göra det, men det får inte bli för dyrt, får inte vara all inclusive och resebyrån måste vara Apollo, åker inte gärna med några andra.

Tacksam för tips!
Mvh Hannes
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-03-11, 20:41
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Hotell i Lothiarika?

Hej.
Mitt tips till dig är att gå in på Apollos hemsida o sök på hotellen som har singelrums-alternativ, det är inte alla som man boka som ensamresenär tyvärr. På de hotell som jag åkt till ensam har ett enkelrumstillägg på ca 1000 kr i veckan...

Irene
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-03-12, 18:53
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Hotell i Lothiarika?

Jag minns mycket väl dina trådar och inlägg inför förra resan till Rhodos. Kul att du fastnade för ön! Även om du helst vill resa med Apollo, kan du ju alltid orientera dig om utbudet hos de andra charterarrangörerna. Kanske har de något intressant i sitt utbud. Hos charterbolagen kan det ibland vara svårt att som ensamresenär få ett bra och prisvärt boende. Ett alternativ kan vara att ta en flygstol tor med Apollo och boka boende själv. Då brukar det också gå att få hänga med på transfern mot en mindre extrakostnad.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-03-15, 14:01
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Hotell i Lothiarika?

Nu är jag väl kanske part i målet, efter alla år, men St James hotell i just Lothiarika har rum för ensamåkare och inte fick jag nått tillägg i priset när jag åkte ensam med Apollo. James hotell är ett sk garantihotell hos Apollo. Det betyder att Apollo har hela hotellet och belägger alla rummen.

James är ett familjeägt hotell. George och Yannis sköter om det och någon av dem finns där hela tiden. De har två tema kvällar i veckan. En grekisk afton (med uppträde av grekisk dans) och en grillkväll med underhållning. När det kommer till sol o bad så har de en pool med solstolar runt. Sen är det ca 50 meter till solstolarna vid havskanten. Så man kan lätt ligga vid poolen och bada i havet! Solstolar vid havet kostar en slant under högsäsongen (inte hotellets påhitt utan statens).

Lycka till i jakten. Själv siktar jag på att använda mig av James solstol vid havet och baren i år. Bor hos vänner vi fått på plats.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT