Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2020-02-09, 22:03
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Hej hopp!!
Nu börjar det dra ihop sej mot vår....eller va tror ni?? Jag har ialla fulla fall börjat kika efter biljett till Rhodos, men ännu inte köpt någon. Ska iväg å bli opererad för ljumskbråck den 18.2 på Torsby Lasarett....
Det är ju ca 11 mil från Karlstad, så det är ju inte helt enkelt, då jag ska vara där 10.30. Men som tur är har jag en kompis, Stefan, som har köpt Lysviks lilla järnvägsstation, så jag tar helt enkelt hans (andra) gitarr, som jag ska ha lagat, samt tar det lilla tåget mot Torsby, samt stiger av vid hanses station dagen innan....Så gjorde jag för några veckor sen, men slarvade och tog en smörgås på morgonen, vilket är förbjudet när man ska sövas...aja baja,sa sköterskan, så jag fick ett nytt datum....
Sen kör den snälle Stefan mej upp de tvenne milen till Torsby på morgonen. Hem sen blir väl en senare fråga, men det går ju bussar också....
Så kanske vi ses på antingen Rhodos eller Karpathos på vårkanten...
mvh,
Mikke
Svara med citat
  #2  
Gammal 2020-02-10, 08:16
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Lycka till med operationen. Ser framemot att läsa om Din framfart nere på Karpathos 😊
Svara med citat
  #3  
Gammal 2020-02-10, 08:58
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 889
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Lycka till med op och hjärtligt välkommen än en gång till ljuvliga Lysvik
Visst är det trevligt att börja leta resa till Grekland också!
Lena
Svara med citat
  #4  
Gammal 2020-02-10, 10:28
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Lycka till med operationen, sen är det ju fritt fram för Karpathos!

/ Anne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2020-02-10, 14:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Lycka till Mikke! Ser fram att läsa dina rapporter.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2020-02-11, 19:13
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Tissda kväll 11.2
Hej alla och tack för glada tillrop! Det betyder mykke för en gammel göbbe som bor själver, ska ni veta...
Jag får väl i vanlig ordning börja min drapa med att ge nån sorts bild av mina försök att få tag i en ok biljett, och i viss mån vad som händer runt omkring....
Läser ju rätt mycket, så det blir ofta sent, alltså blir det ofta sovmorron, men idag skulle jag köra grannen Inger, 92, till Herrhagens vårdcentral kl elva, så då vare ba å se till att jag var ute i tid....Hon bor tvärs över gatan,,
Sen har jag kollat lite efter biljett till Rhodos, men ännu inte köpt nån än, men det hinns väl...
Sen på eftermiddan for jag och hämtade ett fint bord ( IKEA) och en kontorsstol, som jag ska kränga på FB marketplace, och skriva att montering och transport ingår i priset...
Imorrn till stan ( på cykel?) för att kolla hur och var jag ska skruva upp hyllor på Carlstads Hostel mitt i stan...Snart är det ju rally också, då blir det mycket folk....
Passet är kollat, går ut 2021, så det är ok, en annan granne vattnar min oliv, samt klipper gräs, så det är klart, så tiden går fort och jag sticker väl om fem-sex veckor...så det gäller att ligga på nu......
mvh,
Mikke
Svara med citat
  #7  
Gammal 2020-02-12, 14:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Passet är kollat, går ut 2021, så det är ok, en annan granne vattnar min oliv, samt klipper gräs, så det är klart, så tiden går fort och jag sticker väl om fem-sex veckor...
Bra början Mikke, att passet är giltigt.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2020-02-23, 00:19
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Lördag/söndag 23.2
Hej alla Kalimnister!
Operationen av mina tvenne ljumskbråck gick galant, för jag sövdes och hade förstås ingen som helst aning om vad som hände....Efter nåra timmar så vaknade jag, och själva uppvaknandet var väldigt annorlunda, det tog nog nån timme innan jag fick fatt i mej själv.....Hursomhelst, vid sjutiden så bordade jag en taxibuss, vars förare var en glad dam, vars dotter hade jobbat i köket på Konstantinos Palace, Karpathos...
Hon blev glad när hon fick reda på att som sjukpassagerare var en snubbe som också varit på samma ö....kanske nu bortåt femti ggr...haha....Så vi hade en trevlig resa från Torsby till Karlstad, och hon kom t.o.m med in och kollade mitt vardagsrum med allt som finns där....Ett roligt, grekiskt sammanträffande..!!
Nu haver det gått några dar sen operationen, och idag kom grekiske vännen Nikos P, och vi tog en promneix runt tjärnet och till Byggmax för att köpa några 50 mm skruvar, för jag tänker förstås småjobba litegrann å göra klart hyllorna på Carlstad City Hostel innan jag drar neråt Grekland....
Ska till vårdcentralen och ta bort agrafferna,som håller ihop operationsärren den 3.3,så sen drar jag väl neröver slutet av mars, början av april.....Hoppas att få träffa er på Karpathos då !!
mvh,
Mikke
Svara med citat
  #9  
Gammal 2020-02-24, 09:15
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Hej Mikke,

Skönt att operationen gick bra.
Hoppas att allt läker som det ska så att du blir helt återställd innan din resa.

//Conny
Svara med citat
  #10  
Gammal 2020-02-24, 10:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Härligt att höra att allt gick bra Mikke och att planerna inför vårens Karpathosresa fortskrider.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2020-02-24, 22:48
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 762
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Gott att allt gick bra.
Nu får vi hoppas på en bra flygbiljett också.
//
KR
Svara med citat
  #12  
Gammal 2020-02-25, 19:19
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Tisdag 25.2
Hej alla!!
Idag haver jag jobbat nån timme, och fick t.o.m assistans av min kurdiske vän Cuwan, som helt oväntat dök upp,medans jag satt framför garaget och försökte förgäves starta min vrenskande Skoda....
Nå, jag fyllde på lite bränsle, en tredjedel E85 och resten 95 oktan bensin, och då minsann startade den, haha...
Apropå pandemi, så börjar jag fundera på när Corona landar på Grekland....nu har den ju dykt upp och florerar i Italien, så vad tror ni?? Kommer ni att ändra på era resplaner??
mvh,
Mikke
Svara med citat
  #13  
Gammal 2020-02-26, 10:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Apropå pandemi, så börjar jag fundera på när Corona landar på Grekland....nu har den ju dykt upp och florerar i Italien, så vad tror ni?? Kommer ni att ändra på era resplaner??
Jag har ställt samma fråga i den här tråden. Ingen av de som svarat har ändrat sin resplaner.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2020-03-02, 22:32
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Måndag 2.3
Hejsan!!
Rena vårdagen i Karlstad idag....solen värmde på kinderna, minsann...Imorrn ska jag till vårdcentralen för borttagning av di rostfria klämmorna,det ska bli gött å bli av me dom...
Kikade in som hastigast på Skyscanner i kväll och minsann blidde jag med biljett från Stockholm till Rhodos den 11 april med Norwegian för ca 1500 pix, med både handbagage ( 10kg) samt incheckat 23 kg...Det var oväntat men trevligt att ha det fixat.....
Hur är det med er andra?? Har ni köpt biljett, eller väntar ni så länge det går??
mvh,
Mikke
Svara med citat
  #15  
Gammal 2020-03-03, 06:23
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Måndag 2.3
Hejsan!!
Rena vårdagen i Karlstad idag....solen värmde på kinderna, minsann...Imorrn ska jag till vårdcentralen för borttagning av di rostfria klämmorna,det ska bli gött å bli av me dom...
Kikade in som hastigast på Skyscanner i kväll och minsann blidde jag med biljett från Stockholm till Rhodos den 11 april med Norwegian för ca 1500 pix, med både handbagage ( 10kg) samt incheckat 23 kg...Det var oväntat men trevligt att ha det fixat.....
Hur är det med er andra?? Har ni köpt biljett, eller väntar ni så länge det går??
mvh,
Mikke
Ja, både en veckoresa den 31 mars och ytterligare en veckoresa från den 2 maj. Både till Kretas sydkust.

Birgitta.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2020-03-03, 08:28
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Vi har en bokad resa .Ner till Kreta 23 maj.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2020-03-03, 10:17
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Vi skall flyga till Aten i slutet av maj. Sen vidare till Evia.

/ Anne
Svara med citat
  #18  
Gammal 2020-03-03, 10:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
Hur är det med er andra?? Har ni köpt biljett, eller väntar ni så länge det går??
Har inte bokat något ännu. Avvaktar och ser.

Grattis till bra pris Mikke!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2020-03-03, 17:34
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Gjorde slutbetalningen på resan till Rhodos den 19 april, idag Sedan får jag längta ända till den 4 oktober, tills nästa resa till samma ställe
Svara med citat
  #20  
Gammal 2020-03-04, 21:16
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Onsdag 4.3
Hej alla!
Kul att ni berättar om när ni ska resa!
Jag chattade med Xronis Panaretos, den ene ägaren till musiktavernan Pelagos igår, och dom brukar ju öppna i början av maj, och så blir det väl i år också....med samma glada kock,dessutom. Jag sporde honom ifall det nya sjukhuset hade fått nån personal än, men arbetet att få tag i folk fortsätter.
Sen frågade jag om det tredje jättehotellet, mellan de två andra, men det var fortfarande ett stort hål i marken, sa han...
I morse ringde jag till Mango i Rhodos gamla stad, och ordnade rum, så är det fixat.Förra gången jag var på Rhodos så knallande jag upp till Kristinas Room och hälsade på, det var mkt trevligt !!
Flyger ju ner på en lördag, och har för mej att Blue Star Pathmos går på onsdagar, men jag får kolla det...Har fått några lösa plomber, så att komma under tandkirurgen Spanos behandling ligger högt på önskelistan...
Imorrn har jag tänkt börja småspringa igen, det ska bli intressant att känna hur det ska gå, nog bäst att värma upp ordentligt innan det bär av...
Hursomhelst, härligt att ha biljett och datum, hoppas att få träffa nån eller nåra av er på Karpathos, eller kanske på Rhodos??
mvh,
Mikke
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT