Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Södra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-09-29, 11:28
coanma coanma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sørlandet
Inlägg: 449
Standard Paleochora

Akkurat kommet hjem fra Kreta. Har flere ganger tenkt på å bo i Paleochora, men har endt opp i Rethymnon. Så denne gangen var vi på dagstur til Paleochora for å se hvordan det så ut. Det virket hyggelig, men jeg blev overrasket over hvor turistifisert det så ut til så liten plass å være. Er det rett inntrykk ?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-09-29, 15:18
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Paleochora

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Akkurat kommet hjem fra Kreta. Har flere ganger tenkt på å bo i Paleochora, men har endt opp i Rethymnon. Så denne gangen var vi på dagstur til Paleochora for å se hvordan det så ut. Det virket hyggelig, men jeg blev overrasket over hvor turistifisert det så ut til så liten plass å være. Er det rett inntrykk ?
Du är inte ensam om att tycka det. Jag tillbringade en hel dag (22/09) och en natt i Paleochora eftersom jag skulle vidare med färjan till Gavdos. Jag var väldigt nyfiken och såg faktiskt framemot att äntligen få se detta mirakel (Paleochora). Paleochora beskrivs på Kalimera som "...den sköna mixen av lågmäld turism och grekiskt vardagsliv". Det var i alla fall inte mitt intryck. Upplevde det som väldigt turistfierat och inte alls som en skön mix av lågmäld turism. Jag uppskattade att mer än 95% av de som satte på restauranger och kaféer var icke-greker. Och jag tyckte det var konstigt eftersom det är ju slut på säsongen, det grekiska vardagslivet borde ju tagit över. Med andra ord: jag delar ditt intryck om Paleochora.

Senast redigerad av RobEri den 2019-09-29 klockan 15:34.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT