Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-04-14, 22:57
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 739
Standard Är det "The end?"

Som en studsande gummiboll..upp o ner..
kommer informationerna om resor och restrektioner. Ena dan känner man att nu..nu kan vi beställa..till hösten åtminstone..sen..näe!!
Viruset ökar ju överallt och speciellt här i Sverige!! Jag tror inte vi kommer att vara välkomna nån stans för tillfället.
Jag viftar vit flagg..lika vit som min hud har blivit efter ett o 1/2 år utan resor.
Vad gör vi för fel i Sverige eftersom smittan ökar så dramatiskt här?! Jag saknar ord..och Grekland försvinner sakta..sakta..😪
/ Kajja
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-04-15, 15:28
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: Är det "The end?"

Ge inte upp hoppet Kajja! Om en vecka får jag första sprutan. Och den 31:a augusti har vi flygbiljetter (enkel) till Aten. Vad som sen händer står än så länge skrivet i stjärnorna ...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-04-15, 15:36
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Är det "The end?"

Det är ju faktiskt inte bara i Sverige som smittan ökar utan även i andra länder både i Europa och övriga världen. Men det positiva är ju att vi har kommit igång med vaccineringen, äntligen. Min man fick sin första spruta igår och jag ska få min i morgon. Helt plötsligt gick det jättesmidigt att boka!

Däremot hinner vi inte få den andra sprutan innan vårt planerade avresedatum, så den resan tänker jag boka om till september. Fick just ett email från Airtours som sa att om jag vill boka om så för de över anmälningsavgiften till den nya resan. Så det blir nog Karpathos i år i alla fall!

Karin
som vid det laget har blivit pensionär och inte längre bara kan resa när skolorna har lov!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-04-15, 18:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Är det "The end?"

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Det är ju faktiskt inte bara i Sverige som smittan ökar utan även i andra länder både i Europa och övriga världen.
Visst är det så. Det är väl snart bara våra nordiska grannar som klarar sig bra, plus de länder som kommit långt med sina vaccinationer. Grekland satte nya rekord idag igen: 104 avlidna och 819 i respirator.

Grattis i förskott till pensioneringen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2021-04-16, 07:43
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 673
Standard Sv: Är det "The end?"

Tja, ni vet väl vad som gäller i Matala

Svara med citat
  #6  
Gammal 2021-04-17, 23:23
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 739
Standard Sv: Är det "The end?"

Nu när jag har torkat tårarna efter den fina, undebara dansen av Anis i Lets Dance..ja det är en riktig gråttant som jag har bivit.. så känns det väldigt bra att nu..nu är det dax för vaccin Klartecken kom igår men naturligtvis funkar inte bokningssystemet! Men..det är på G! Å vad jag är glad över att vara 60 nyss fyllda Tyvärr har jag gift mig med ett lammkött på 58 bast men han får nog sin dos i maj😜 Ja då öpppnas väl världen igen!! Kanske en resa i höst🙏
Sen med tanke på min sjukliga flygrädsla så var ju dessa ord från vaccinexperten i TV4 inte trösterika; Risken att störta med ett plan är stötte än att dö av Astra Zenikas vaccin😲!!
Tja..jag chansar väl på båda alternativen..
/Kajja
Svara med citat
  #7  
Gammal 2021-04-18, 07:41
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 883
Standard Sv: Är det "The end?"

Bravo, Kajja! Det blir nog bättre så småningom. Hoppas det inte kommer flera bevärliga mutationer bara och att de olika vaccinen biter på dem. Jag hoppas och tror att du kan resa till Grekland på hösten.

/ Anne
Svara med citat
  #8  
Gammal 2021-04-18, 19:05
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 325
Standard Sv: Är det "The end?"

Bra Kajja är positiv igen!
Jag fick min spruta i fredags
å mår bara bra,fick tips om att
gå hem och ta 2 Alvedon för att
motverka biverkningar,jag tog å
for till fjälls istället.Det har varit
20 grader varmt idag och strålande
sol.Nu blir det röding till middag...

Pia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT