Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-11-05, 15:38
mia65mia mia65mia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Östersund
Inlägg: 35
Standard Naoussa i juni

Funderar på Paros och då Naoussa. Det är jag och min dotter som är 13 år.
Hon har några önskemål. Lägenhet, pool, vågor, några andra svenskar men ej för många (badkompis), nära till supermarket el bageri så hon kan gå och köpa bröd på morgonen.
Själv vill jag ha det lugn och skönt. Lite tavernor, några butiker och möjlighet att göra lite utflykter utan att behöva köra bil själv. (Lokalbuss)

Funderar på Windmill eller Zoumis. Någon som har erfarenheter att dela med sig från dessa och dess omgivning?

Mia
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-11-05, 18:56
Berras avatar
Berra Berra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Falun
Inlägg: 360
Standard Sv: Naoussa i juni

Hej
Jag tror faktist att Naxos skulle passa bättre och då Chora, Naxos Town. Apollo har charter till Naxos så med tanke på att din dotter ska träffa kompisar tror jag att chansen är större där. Dessutom är det närmare till bad med vågor och ett större utbud vad gäller poolboende

//Berra
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-11-06, 09:09
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Naoussa i juni

Naoussa är ett mycket bra val och det går att ta sig till en del platser med buss. Paros är en behändigt stor ö och det går badbåtar till några stränder. Personligen tycker jag Naoussa är lite charmigare än Chora på Naxos. Hon hittar säkert kompisar och det är inte riktigt lika mycket turister som på Naxos. Ni får läsa på om öarna innan ni bestämmer er. Det är inte lika mycket svenskar på Paros som på Naxos vilket kan kännas trevligt för en del och vara en nackdel för andra.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-11-06, 13:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Naoussa i juni

Citat:
Ursprungligen postat av mia65mia Visa inlägg
Funderar på Paros och då Naoussa. Det är jag och min dotter som är 13 år
Naoussa är ett bra val tycker jag. Byn har under senare år fått en ansiktslyftning, där var fint innan, men ännu finare nu. Huvudgatan har stenlagts, och är numer avstängd för trafik. Där finns massor med trevliga tavernor, och mysiga kaféer. Shopping finns också så det räcker och blir över. Ett mycket bra bageri som bakar otroligt gott bröd finns vid stora busshållplatsen. (Bussförbindelserna är för övrigt mycket bra.)

Vid Piperi beach finns några hotell med pool, vid stranden går vågorna höga. Till höger om stranden finns bra klippbad. Riktigt bra stränder – som Kolymbithres – når ni med badbåt från hamnen.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-18, 11:39
semlans avatar
semlan semlan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Örebro
Inlägg: 254
Standard Sv: Naoussa i juni

Efter att ha tillbringat flertalet sommar semestrar på paros med lite olika boenden skulle jag varmt rekommendera att ni bor mot Agioi Anargyri. där finns flertalet bra boenden för er. Området ligger bakom kyrkan. Personligen tycker jag att det är ett lite lugnare område med mindre biltrafik än området runt Piperi beach. Allt finns inom räckhåll, supermarket, bad och byn.
Hyr än bil eller en fyrhjuling och åk runt ön. Hela östsidan är full av fina vackra varierande stränder. Det är bara att ta en avtagsväg från huvudvägen så väntar fina överraskningar. Visst kan man ta badbåtarna från Naoussa men de stränder som båtarna går till är väldigt ofta fullproppade med turister.
Västsidan är naturligtvis oxå väldigt vacker. Hela Paros är en jättefin ö.
Ja just det boende var det du ville ha tips på, captain Dounas har pool, Windmill har pool, båda kan jag varmt rekommendera och ligger 2-3 min från stranden. Om ni överlever utan pool så är i mitt tycke Captain Nicholas det bästa och trevligaste boendet vi har haft i Naoussa. Det ligger direkt vid stranden.
Glöm för allt i världen inte att åka till Dryos för lunch. Den absoult bästa hemlagade maten vi har ätit i hela Grekland.

Ha det gott önskar Anna som åker till Paros i augusti och någonannastans i kykladerna i juni
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT