Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2023-07-02, 18:20
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Boutique hotell

I en annan tråd kom ämnet boutiquehotell upp och vad det egentligen är för typ av hotell.

För några år sen bodde vi en natt på ett hotell inne I Chanias gamla stadsdel. Jättemysigt mitt bland gränderna och med en varm och behaglig känsla i rummet. Nu är detta hotell renoverat till ett boutiquehotell och när jag tittar på bilderna på det nu tycker jag att det ser kalt och sterilt ut. Kan det vara så det är?

Så här såg vårt rum ut 2018



Så här ser rummen ut nu på bookings (detta kan mycket möjligt vara precis samma rum som vi hade! )



Jag skulle mycket hellre bo i det "gamla" rummet som det såg ut då. Jag minns att vi betalade 50 € för rummet då och nu har priset mer än tredubblats. Visserligen är det 5 år sen, men ändå

Maria
Svara med citat
  #2  
Gammal 2023-07-04, 08:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boutique hotell

Vilken skillnad, och knappast värt det tredubbla bara för att man byter ut några grejer. Var ska detta sluta?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2023-07-04, 11:43
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Boutique hotell

Det är ingen här på detta forum som direkt är målgruppen för boutiquehotell utan de resenärer som alla vill komma åt är de penningstarka personer som åker till Mykonos och Santorini. När det blir för mycket folk på dessa öar söker de sig vidare men vill ändå ha samma utbud och service. Går ju tyvärr ut över vanliga resenärer som är fullt nöjda med enkelt, men funktionellt, boende.

T o m vårt stamlokus på Ikaria har gjort om men det var faktiskt nödvändigt. De senaste åren har endast vi + en annan stammis bott där (först blev innehavaren sjuk och sedan kom pandemin) och när vi lämnade i augusti 2021 sa vi båda att nu måste de göra något. Det hela har blivit jättebra, 10 rum har blivit 6 istället och det finns även gemensamt kök med tvättmöjligheter. Dyrare pris, så klart, men inte så blodigt i högsäsong, tyckte jag, när jag kollade på Booking. Vi för vår del blev rekommenderade ett annat ställe och det har vi bokat även denna sommar, men det är för att utsikten faktiskt var ännu bättre .

Celbe
Svara med citat
  #4  
Gammal 2023-07-07, 14:25
majis avatar
maji maji är uppkopplad nu
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Standard Sv: Boutique hotell

När vi med vår familj bodde sista natten på vår semester på Santorini, som för övrigt var midsommarafton, så bodde vi på något som måste kallas ett boutiquehotell, Cally Cavehouse Jag och maken ville överraska våra barn och barnbarn med att bo i ett s.k. grotthus För en natt betalade vi 1700 per person och vi var 8 så det blev en slant 🤩 Hiskeliga pengar men vi hade ett helt hus med 4 olika studios för oss själva I 2 av rummen fanns det även en inomhuspool På midsommardagen kom dom med en rejäl frukost bestående av bl.a omeletter 2 sorters bröd croissanter ost skinka honung hemmagjord marmelad juice o kaffe
Det var så där minimalistiskt men ändå fint tyckte vi
Det är absolut inte något vi brukar bo på utan vi gillar de enkla men rena och fräscha boendena Något som vi dock uppskattar mer och mer är moderna badrum med rejäla duschar där inte vattnet flyter över golvet 😉
Vi hade ett jättetrevligt sista dygn på Santorini och grotthuset blev en positiv upplevelse för oss alla
Ni hittar några bilder bland mina album

//maji
Svara med citat
  #5  
Gammal 2023-07-09, 13:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boutique hotell

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
För en natt betalade vi 1700 per person och vi var 8 så det blev en slant
Jisses!

Men det var det värt förstår jag och det ser ju helt fantastiskt ut på bilderna.

Jag vill också bo så en natt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT