Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-01-31, 00:22
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 739
Standard Eller...är det bara jag..?

Eftersom jag har haft Corona och det börjar kännas som längesen har jag börjat få märkliga tankar..och känslor🤔 Det känns på nåt märkligt sätt provocerande när jag möter människor med munskydd. Jag blir arg!! Ja inte på dom..men på hela situationen! Det känns så overkligt. Som om man befinner sig i en siencefictionfilm. Känner mig snuvad på livet. Det kommer nya barnbarn, föräldrar blir äldre, vänner försvinner..men man är liksom inte med, närvarande.

Efter test som visade att man har antikroppar så känner man sig nästan utanför..man har ett visst skydd, en liten säkerhet..medans de flesta är livrädda. Inte känner jag mig lyckligare för det.
Frustrationen ökar medans butiker och restauranger stänger..samtidigt som jag kan fortsätta leva nästan som vanligt. Fast håller ju fortfarande avstånd och spritar o tvättar händerna..för man vet ju inte..och det är ju det som är så jobbigt!
Att sen vår mysiga butik nu bara erbjuder mig "endagiveckan-jobb" är ju en himla tur..för allt som A-Kassan och Arbetsförmedlingen behöver i intyg från mig är mer än ett heltidsjobb. Men jag..nä jag är inte bitter..

Oxfilé, tacos och smaskiga tröstgratänger börjar bli vardagsmat och kilona bygger min kropp och snart blir jag andfådd av att bara resa mig ur TV-soffan.
Och samtidigt har de ju blivit "alldeles för halt" att gå ut och promenixa.. Åhåja-ja!

Att sen detta skitvirus ska bestämma över mina resor innebär att man nästan kapitulerar och viftar med den vita flaggan. Bokar..och avbokar. Det är nåt hemskt, nåt svart, som äger tillvaron ni och vi kan inte längre lita på "de som bestämmer"..dom har inga svar..

MEN för att vända på steken..bli lite positiv igen, så säger jag bara GÖTEBORG
Dit har vi bokat en hotellhelg med våra "coronakompisar"..vi 4 som har haft det.
Vad vi ska göra? Mysa på hotellet, dricka o äta gott, spela Plump, umgås o skratta mycket!
Allt detta som vi annars gör hemma.
Jag klagar inte..men ville bara dela med mig av mina tankar.. Avslutar ännu en hemmakväll med att titta på när Heart tolkar Led Zeppelins Stairway to heaven. Gudomligt bra, på Youtube!
Ni som orkat läsa igenom hela inlägget ska ha en eloge..
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2021-01-31 klockan 01:19.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-01-31, 01:41
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 180
Standard Sv: Eller...är det bara jag..?

Nej, Kajja, det är inte bara du! Får också "konstiga" tankar ibland... Blir tvärförbannad på folk i affärer som inte tänker och håller avstånd tex. Det är så man skäms över sig själv ibland. Denna situation är är totalt ny för oss alla och man reagerar minst sagt konstigt då och då. Har ju inte haft eländet själv och har suttit i karantän i snart ett år. Livet är satt på paus...... Det är så mycket som saknas. Resor, barnbarn, socialt liv, restaurangbesök osv osv. Önskar nu bara att denna kyla kunde dra tillbaka till nordpolen så naturpromenader blir möjliga igen.
VÅREN, var är du? Kom snart!
Catlady, som tror hon går i ide en månad i hopp om att vakna till bättre tider....
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-01-31, 09:25
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard Sv: Eller...är det bara jag..?

T o m jag som räknar mig som asocial, tycker att det börjar bli jobbigt nu...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-01-31, 14:23
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Eller...är det bara jag..?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
T o m jag som räknar mig som asocial, tycker att det börjar bli jobbigt nu...
Håller med dig om allt.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2021-01-31, 15:57
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 325
Standard Sv: Eller...är det bara jag..?

Jag håller också med,det börjar bli för jäkla tråkigt!
Vi är ett gäng här i byn som brukar ha träffats några
gånger per år,inställt!
Ser man en granne ute,blir man jättelycklig å innan
Långkalsonger,täckbyxorna å resten är på så har dom
hunnit gå hem till sig.Då blir det som vanligt,motionera
sparken på egen hand,det som är roligt just nu är att
hela den här veckan har det varit skarsnö så man kan ta
sig precis vart man vill.Var ute vid halv 12 härom kvällen
Å åkte spark på lägdan bakom huset i månskenet.

Pia
Svara med citat
  #6  
Gammal 2021-01-31, 17:33
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 252
Standard Sv: Eller...är det bara jag..?

Förutom att inte få träffa nära och kära är det enda roliga nu att äta god mat och dryck. Visst, jag kan ta en promenad med dammsugaren eller motionera dammvippan, men vill inte. Däremot hänger jag gärna med Netflix!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT