Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Språk

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-04-11, 14:30
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Greskkurs i Chania

Det er en stor glede - men også virkelig et slit - å lære seg gresk

Å lese gresk i Hellas gir en egen dimensjon, og det er mange steder og arrangører å velge i mellom, som mange her i Forumet vet

Kanskje noen er interessert i en liten "vurdering" som ikke nødvendigvis er "riktig" for alle, vi er forskjellige og lærer på forskjellige måter

Fordi jeg fikk veldig positive tilbakemeldinger av en medstudent om Lexis sine kurs i Chania, og liker byen veldig godt, valgte jeg et intensivkurs på Lexis 19 - 30.mars i år, 10 skoledager med undervisning 4 klokketimer.

Lexis har/ hadde et "offer" i perioden 1.nov - 31.mars var prisen totalt 650€ for et 40 timerskurs inkl bosted, det er en god pris
Vi kunne velge mellom å bo på hotellrom i Gamlebyen, eller, som jeg valgte, et studio på "Semeli" i Nea Chora

Som jeg har gitt uttrykk for tidligere var kurset knallhardt , men det ligger vel i ordet "intensivt"

At Lexis har et seriøst opplegg med flinke lærere og stukturert undervisning
bekreftes vel av at to av de studentene som begynte der samme dag som meg var Russisk Ortodokse prester fra Moskva
Veldige blide og trivelige menn forresten, men overraskelsen var jo stor da de kom "flagrende" inn i rommet

Lexis tilbyr kurs på m a n g e nivåer fra "nybegynner til perfection" og før man reiser på kurs der må man besvare en "test" og sende inn for å bli plassert på riktig level/nivå.
Testen skal besvares helt uten hjelpemidler, og det vil virkelig være å gjøre seg selv en "bjørnetjeneste" å jukse

Tidligere har jeg, foruten selvstudium, kun fulgt et to ukerskurs på Ikaria våren 2004
Det var min medstudent derfra som anbefalte med Lexiskurset nå, pga kombinasjonen "kvalitet" og pris

Hun har vært ivrigere enn meg med greskstudier, hun har vært tilbake på Ikaria, og har også gått OMILOkurs flere steder i Hellas.

Hun er ikke i tvil om at "Mixalis" på Ikaria er den læreren som har vært
best (for henne) og på en god annenplass rangerer hun Lexis

Omilokursene synes hun har vært veldig sosiale/hyggelige, men hun syntes ikke hun hadde lært like mye, opplegget var ikke like strukturert, men det kan jo være opp til den enkelte lærer på disse kursene og

På Lexis var det skole og ikke noe sosialt opplegg i denne tilbudsperioden i alle fall, kanskje det er annerledes i "sesongen"?
Vi fikk tilbud om privatundervisning i gresk dans (20€ pr time) de som tok i mot tilbudet sa det var profesjonell undervisning og var veldig godt fornøyde
- en kveld så vi en gresk film på skolen og en fredagsnatt kunne de som ville bli med læreren på en "magazi "
Utover det var det opp til oss selv og for det meste ble det å lese

Vet ikke om jeg har fristet eller skremt med dette innlegget
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-04-11, 16:00
dettiss avatar
dettis dettis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Kreta/ Norrköping
Inlägg: 105
Standard Sv: Greskkurs i Chania

Jag gick också en intensivkurs på Lexis förra vintern och tycker att det var väldigt bra.
Min kurs var en tvåveckors intensivkurs med privatlektioner, 4 timmar i skolan och minst lika mycket pluggande hemma varje dag.

Hälsningar Birgitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-04-11, 17:02
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Greskkurs i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av dettis Visa inlägg
Jag gick också en intensivkurs på Lexis förra vintern och tycker att det var väldigt bra.
Min kurs var en tvåveckors intensivkurs med privatlektioner, 4 timmar i skolan och minst lika mycket pluggande hemma varje dag.

Hälsningar Birgitta

Om jeg skal gå flere kurs kunne jeg og tenke meg privattimer, Birgitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-04-11, 18:19
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Greskkurs i Chania

Detta låter väldigt intresant.Något och fundera på Och att kunna lära sig och dansa också om man vill, låter jättebra

Riitta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-04-11, 20:18
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Greskkurs i Chania

Tack så mycket för den informationen. Jag har planer på att gå en kurs i Grekland och detta verkar ju definitivt vara ett alternativ.Inger
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-04-12, 09:49
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Greskkurs i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Detta låter väldigt intresant.Något och fundera på Och att kunna lära sig och dansa också om man vill, låter jättebra

Riitta
Citat:
Ursprungligen postat av Inger Visa inlägg
Tack så mycket för den informationen. Jag har planer på att gå en kurs i Grekland och detta verkar ju definitivt vara ett alternativ.Inger
Fint hvis innlegget kan være til inspirasjon
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT