Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Agdas hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2010-06-10, 22:08
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Två år....

Tänk vad tiden går.Nu känns det nästan som om jag aldrig varit härifrån.Har i stort sett kommit in i det svenka helt och hållet.Fast lite grekiskt har jag allt behållit.
Att äta vid ett-två tiden på dagen och sedan vila fram till fem halv sex det kommer jag nog aldrig att ändra på. Det passar både mig och djuren alldeles perfekt.

Fast vad är igentligen det svenska eller det grekiska? Jag kan inte se några större skillnader i det vardagliga livet. Iallafall inte om man är pensionär. Har man barn i skolåldern då är det nog större skillnader om man tänker på skolsystem och så. Annars ser vardagen likadan ut överallt tror jag vart man än befinner sig.
Därför har jag kommit in i ett stadie där jag velar fram och tillbaka...väger för och emot...i stort sett dagligen. Jag vill ha det bästa av både det svenska och det grekiska och placera det på en plats....där skulle jag bo!

När jag kom tillbaka,då var jag ju nästan anti-grekland.Ville knappt prata om det än mindre tänka på det.Det var knappt jag ville gå in på Kalimera.Var väl rädd att sakna det för mycket men mycket var nog allt det tråkiga och jobbiga som var där de två sista åren.Vänner som gick bort,grannen som blev skjuten och dog av hjärtat,bränderna,de kraftiga jordskalven,hettan och vattenbristen....ja,det var tungt.
Nu kan jag känna suget igen.Längtan att strosa i Finikounda en kväll för att ta en gyros hos Gorgeos eller åka ner till stranden en söndag, ta en Frappe och titta på turisterna.Alla fina och mysiga minnen börjar göra sig påminda igen.Tänk jag kan t o m känna en längtan efter att skörda oliver...trots alla valkar och blåsor i händerna!
Det gör ju inte saken bättre när jag har ett hus i Grekland till mitt förfogande som jag får göra vad jag vill med. Plus att det är drygt 4000kvm tomt till. Det bara kliar i fingrana att sätta händerna i det! Speciellt som jag renoverat färdigt det jag nu bor i.

Jag har ingen aning om hur det kommer att bli.....men ensak är jag säker på...att var jag än bor så kommer jag sakna det andra!

Agda
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT