Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-09-09, 17:23
Fredson Fredson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2
Standard Kalamata

Jag undrar om det är någon som varit i Kalamata? är det fint där? jag vill gärna veta mer om den staden, skulle kanske kunna tänka mig att åka dit om det verkar bra där! Och vet någon något om semesterboenden "mitt i smeten" så att säga! haha Tacksam för svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-09-09, 22:06
ikaros ikaros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Inlägg: 26
Standard Sv: Kalamata

Kalamata er "hovedstaden" i Messini-fylket, og har ca 50.000 innb. Fin by med lange strender innerst i Messinibukta. Lite utenlandske turister, og godt om plass på strendene. Flere hoteller ligger langs strandgaten, eller Paraliaen som den kalles. Her finner du hotell i flere prisklasser. Eksempler kan være Elite og Filoxenia (dyrt), Hibiscus (medium) og Tambakis (billig), - men det er mange, mange flere, og ikke vanskelig å få hotellplass. Stranden er fin med grov sand/fin småstein. Rent.
Tavernaer over alt. Billigere enn på øyene. God kommunikasjon med Athen (busser ca 3 1/2 time) og flyplass 10 - 15 km utenfor byen som kun opererer chartertrafikk om sommeren (april - oktober).
Fine turmuligheter vestover mot bl.a. Koroni/Finikounda/Methoni/Pylos, og sørover til Kardamilli/Stoupa/Diros-grotten og sørover Mani-fingeren på Peloponnes. Mange kaller området for det greske Toscana og klimaet er tilnærmet Kreta.
Jeg har vært der flere ganger og reiser ned igjen i neste uke. Trivest veldig godt der og det er jeg sikker på at du også vil gjøre. God tur!!!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-09-10, 07:46
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Kalamata

Om du söker på "Kalamata" här på forumet så hittar du massor av information om Kalamata och dess omgivning.
Kalamata=genuint Grekland.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-09-10, 14:26
Fredson Fredson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2
Standard Sv: Kalamata

Tusen tack! hoppas du får det trevligt där nere!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT