Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-08-20, 13:22
kiwi kiwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 31
Standard Kalo Nero

Är det någon som har varit i Kalo Nero och kan berätta något om platsen? Tips på bra o billiga restauranger. Finns det några butiker där eller måste man ta sig till Kiparissia för att shoppa? Vi fick tag i en sista minuten resa och åker med Apollo första september, vi ska bo på hotel Dream Drop. Är det någon som ska dit då?
Hälsn. Kiwi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-08-22, 15:55
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Kalo Nero

jag var där med min familj första veckan i Juni, det är en liten liten ort med ett fåtal tavernor utmed en gata (finns några till lite högre upp i byn men vi höll oss till dom vid havet) god mat och ok service, dom såg låg på kyrksidan var billigare tyckte vi.
Det finns ingen shopping shopping förutom minimarket men det går billigt tåg till Kyparissia (varannan timme tror jag) där det finns shopping men vi tyckte den var rätt dålig. Jag tror jag vet vart du ska bo och det är ett fint hotell. Dom som åkte till Olympia på utflykt var mycket nöjda så kanske det är ett tips. Stranden är grusig och det blir snabbt djupt men det är underbart hav. Ni får troligen en supersemester......
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-08-22, 19:06
kiwi kiwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 31
Standard Sv: Kalo Nero

Tack så mycket för informationen MariaS. Men ska det inte finnas sandstränder där också? Vilket är smidigaste och billigaste sättet att att sig till Olympia?
Hälsn. Kiwi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-08-22, 19:10
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Kalo Nero

Nja det är synd att kalla det sandstränder lite sand o mycket grus. Bor ni där jag tror är det en jättefin pool och dessutom bara några meter till havet. Åker ni med barn? Till Olympia vet jag ej men Fritidsresor har iallafall utflykt dit kanske kan åka med dom, dom har hotell mittemot ert som heter Messina Resort och deras representant är där på förmiddagarna.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-08-22, 22:19
kiwi kiwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 31
Standard Sv: Kalo Nero

Jag åker med min 20-åriga dotter, så grusstränder går väl an. Vi har ingen pool på vårt hotell och det är ca 300 meter till havet. Du kanske tänker på fel hotell?
Vårat är aprikosfärgat, är det samma som du tänker på?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-08-23, 08:49
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Kalo Nero

Ja jag tänkte på fel hotell men det blir säkert bra ändå. Hoppas ni får en kanon resa.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-08-23, 09:46
kiwi kiwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Gävle
Inlägg: 31
Standard Sv: Kalo Nero

Tack så mycket, det hoppas jag också.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT