Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2008-07-29, 00:40
Carohm Carohm är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 14
Standard Sv: Får inte handla taxe-free på utresan!

Skulle vara väldigt intressant att veta vad det beror på om man får handla på utresan eller inte eftersom det är så olika.
Vi flyger med Sterling till Kreta och upptäckte också att vi inte får handla på utresan.
Förra året reste vi med Novair till Rhodos. Då handlade vi både alkohol och solkräm och det var inga problem. Vi fick varorna efter att planet landat, innan vi gick ut ur planet.
Året innan det flög vi också med Sterling ! till Portugal och då handlade vi också på utresan.
Jag håller helt och hållet med Mysan om att det är väldigt korkat!!! Vem handlar ex solkräm, snorklar och simfötter på hemvägen ???
Varför ens gå ut med erbjudanden för utresan eller ens skicka hem taxfree-kataloger då man ändå inte får handla ???

Carohm som åker till Kreta om 18 dagar
Svara med citat
  #42  
Gammal 2008-07-29, 09:30
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Får inte handla taxe-free på utresan!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Vi flyger med en Boeing MD-82 när vi åker med Ving och flygbolaget Norwegian till Mytilini. Kankse den flygplanstypen ni också åker med? Det är väl ett ganska litet plan i chartersammanhang eller har jag helt fel?

Eva

Här tror jag svaret ligger! Vi flög också med liten inhyrd flygplansmodell från SAS till Thassos. Enligt pesonalen på planet blir det för stor vikt att ha förbeställningar både till ut och hemresan. Då kanske de hellre väljer hemresan eftersom folk köper mer då?
Svara med citat
  #43  
Gammal 2008-07-30, 20:18
Buzmolly Buzmolly är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Mölndal
Inlägg: 7
Standard Sv: Får inte handla taxe-free på utresan!

Vi reser med fritidsresor till rhodos den 24/8 och vi får både handla på utresan och handla sprit på planet och det är inom EU..
//Molly
Svara med citat
  #44  
Gammal 2008-08-02, 22:34
martin577 martin577 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 3
Standard

Hur funkar det med vikt och sånt? Har inte förstått det riktigt.

Jag ska till kreta 9 augusti och ska tänkte beställa lite sprit till hemresan. Kommer ju ha något handbagage på flyget som inte väger för mycket då, men om jag beställer 4-5 flaskor sprit för hemresan så kommer allt mitt totala bagage väga för mycket.

Menar ju, det måsta väl finnas någon sorts begränsning även om jag redan checkat in med okej vikt på handbagaget?
Svara med citat
  #45  
Gammal 2008-08-02, 22:38
maranss avatar
marans marans är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Mellösa
Inlägg: 58
Standard Sv: Får inte handla taxe-free på utresan!

TUI hade ingen snus, man fick spriten först när de stannat på plattan och öppnat dörrarna- ny regel, tydligen. Mest för att man inte får dricka medhavd (?) sprit på planet.

Men det gick utmärkt att beställa före, både ut & hem.
Svara med citat
  #46  
Gammal 2008-08-03, 02:09
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Får inte handla taxe-free på utresan!

Ja beställde också till både ut- och hemresan när jag åkte till Rhodos med TUI FLY.
Dom väger ju handbagaget FÖRE man går ombord på planet. Alltså räknas inte det som man köper PÅ planet in i den vikten. Men på vårat plan var det ett par killar som satt några säten framför oss som hade beställt VÄLDIGT mycket vad jag förstod av flygvärdinnans prat med dom, det verkade som om dom fick hämta ut det dom beställt i någon lucka på Landvetter. Kan dom beställt så mycket så att flyget inte kunde ta allt med sig tro?? Eller för att det inte skulle få plats under framförvarande säte??
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT