Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2010-03-27, 13:14
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: City airlines

Fast att det skulle göra så framgick nog av mailet: I största möjliga mån kommer vi att återbetala till de kontokort som ni betalat er resa med, i vissa fall blir återbetalning till bankkonto.

För mig är det dock samma konto det handlar om - och några pengar har jag fortfarande inte sett till.
Svara med citat
  #62  
Gammal 2010-03-30, 22:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: City airlines

Nån mer som fått sina pengar än?

När jag kollade mitt konto tidigare i dag hade de fortfarande inte kommit.
Svara med citat
  #63  
Gammal 2010-03-31, 09:17
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: City airlines

Jag har också fått mina nu. Kollade på kontoutdraget och där var dom
Hoppas detta ordnar sig för dig också snarast.

Riitta
Svara med citat
  #64  
Gammal 2010-03-31, 09:35
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 694
Standard Sv: City airlines

För mig gick det väldigt smidigt, fick både pengarna och värdebevis den 19/3.

Tobbe
Svara med citat
  #65  
Gammal 2010-04-16, 08:10
Ayelet Ayelet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 239
Standard Sv: City airlines

Hur har det gått för er som hade bokat Landvettter - Aten, har ni fått tillbaka penger för era biljetter? Det har INTE vi trots upprepade mail, telefonsamtal och nu senast ett vanligt brev. Är inte detta skandal!?
Svara med citat
  #66  
Gammal 2010-04-16, 08:42
BIB BIB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 6
Standard Sv: City airlines

På mitt fakturakonto Mastercard/Icakort har de tagit bort uttagsposterna i november när betalningen för biljetterna gjordes, så man ser inte direkt att det är justerat, tycker att det var lite kontstigt att det inte sattes in på kontot i mars istället. Men jag har inte sett till några värdecheckar???? har ni fått dessa samtidigt som pengarna har anlänt? Kanske är läge att kolla var de tagit vägen!
Svara med citat
  #67  
Gammal 2010-04-16, 09:32
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: City airlines

Citat:
Ursprungligen postat av Ayelet Visa inlägg
Hur har det gått för er som hade bokat Landvettter - Aten, har ni fått tillbaka penger för era biljetter? Det har INTE vi trots upprepade mail, telefonsamtal och nu senast ett vanligt brev. Är inte detta skandal!?
Om det är så att ni fortfarande inte fått tillbaks pengar så ska ni reklamera köpet till kortföretaget. De blir då tvungna att se till att ni blir ersatta ekonomiskt. Jag tror att det är ett bra sätt att också sätta lite blåslampa i baken på City Airlines som alltmer framstår som en oseriös aktör.

Lars
Svara med citat
  #68  
Gammal 2010-04-16, 09:56
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: City airlines

Citat:
Ursprungligen postat av BIB Visa inlägg
På mitt fakturakonto Mastercard/Icakort har de tagit bort uttagsposterna i november när betalningen för biljetterna gjordes, så man ser inte direkt att det är justerat, tycker att det var lite kontstigt att det inte sattes in på kontot i mars istället. Men jag har inte sett till några värdecheckar???? har ni fått dessa samtidigt som pengarna har anlänt? Kanske är läge att kolla var de tagit vägen!
Jo så skedde med min återbetalning också. Man backade den ursprungliga betalningen. Kanske för att därmed också åstadkomma en räntekorrigering, även om det ju låter förvånansvärt hovsamt. Våra värdecheckar fick vi ett par dagar efter att återbetalningen verkställdes. För vad det nu är värt. City Airline hamnar ju inte överst på listan över favoritflygbolag precis.

Mats
Svara med citat
  #69  
Gammal 2010-04-24, 09:08
CW CW är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Skövde
Inlägg: 3
Standard Sv: City airlines

Nej detta visste jag inte, jag skall åka den 17 juli .... skall vidare till Lavrion för att segla runt en vecka. Därefter skall jag ta mig till någon trevlig ö. Finns det någon som kan komma med föslag?
Svara med citat
  #70  
Gammal 2010-04-24, 13:02
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: City airlines

Citat:
Ursprungligen postat av CW Visa inlägg
Nej detta visste jag inte, jag skall åka den 17 juli .... skall vidare till Lavrion för att segla runt en vecka.
Menar du att du inte fått besked om att flyglinjen är nedlagd och du inte fått pengarna tillbaka?
// Helén
Svara med citat
  #71  
Gammal 2010-04-28, 22:56
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: City airlines

City airlines har idag beslutat att lägga ner sin storsatsning på inrikesflyg enligt GP.
Enligt artikeln har också ägaren sålt bolaget till ledningsgruppen. Den uppgiften skulle ha fått mig att bli lite orolig om jag hade bokat resa med det bolaget i sommar. (jmf vad som hände i FlyMe)

http://www.gp.se/ekonomi/1.359389-fl...teborg-skrotas

Lars
Svara med citat
  #72  
Gammal 2010-04-29, 18:41
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: City airlines

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Enligt artikeln har också ägaren sålt bolaget till ledningsgruppen. Den uppgiften skulle ha fått mig att bli lite orolig om jag hade bokat resa med det bolaget i sommar.
Enligt en artikel idag i samma tidning säger ägaren Lars Magnusson så här i ett pressmeddelande:
"Jag ser nu att förverkligandet av min vision för City Airline måste skjutas på framtiden. Mitt intresse för att driva bolaget vidare i dess nuvarande form är begränsat. Jag är 77 år och det är dags för någon annan att ta över."

Om ägarens ålder är huvudanledningen till försäljningen tycker jag inte man behöver oroa sig speciellt mycket.

/kimmen
Svara med citat
  #73  
Gammal 2010-04-30, 12:52
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: City airlines

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Om ägarens ålder är huvudanledningen till försäljningen tycker jag inte man behöver oroa sig speciellt mycket.

/kimmen
Nej det är ju sant, men notera också att det är ägaren själv som anger att åldern är enda anledningen.
Hursomhelst, även min gode svåger (Tobbe S) meddelar att jag har fel i min oro för City airlines ekonomi. Enligt uppgift ska de ha hyfsad likviditet och ha redovisat svarta siffror.
Men .... så lät det även om FlyMe, de hade Islänningar och Norrmän med enorma ekonomiska resurser som ägare, sades det. Sedan började karusellen med ägarbyten och fiffel och vi stod där med oanvändbara biljetter.

Jag hoppas själv att jag har fel. Det behövs ett bolag som vill, vågar och lyckas att satsa på direktflyg till europeiska destinationer från Landvetter.

Lars, som kanske målar den fule på väggen helt i onödan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT