Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-01-18, 08:51
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Lgh hotell i Georgioupolis?

Hejsan,

Vi håller för fullt på att leta hotell nånstans på Kreta. Ska spendera 12 dagar där i juni, varav de sista 5 i Agia Marina, på mitt gamla favoritställe CaneaMare.
Men så är frågan var vi ska åka de första 7 dagarna. Har sneglat på Georgiopolis men har svårt att hitta bra lägenhetshotell. Vill gärna bo centralt, med gångavstånd in till byn och inte långt bort längst med kusten som flera hotell verkar ligga. Pool gärna, eftersom barnen gillar det.
Har nån några tips?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-01-18, 09:46
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Har bott flere år på Deep Blue Sea i Gpolis, ligger vid stranden. Har inte pool men grannhotellets får användas.
Rekommenderas!
Ypsilon
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-01-18, 10:10
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Ser jättefint ut på bilderna. Har kollat in hemsidan. Vet du vad grannhotellet heter? Tänkte kolla in poolen. Har 2 badgalna killar som älskar poolbad. =) Tack för tipset!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-01-18, 12:15
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Citat:
Ursprungligen postat av liner Visa inlägg
Hejsan,

Men så är frågan var vi ska åka de första 7 dagarna. Har sneglat på Georgiopolis men har svårt att hitta bra lägenhetshotell. Vill gärna bo centralt, med gångavstånd in till byn och inte långt bort längst med kusten som flera hotell verkar ligga. Pool gärna, eftersom barnen gillar det.
Har nån några tips?
Romantika hotell, Georgioupoli Beach hotel Afroditi. Skickar mer info via mail.

Lena
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-01-18, 15:44
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Grannhotellet heter Golden Bay Hotel, deras pool är liten. Rekommenderar att man hellre går till Edem som har en stor pool tillgänglig för alla.
Har också bott på Romantika som har pool. Omgivningen där inte lika trevlig som vid stranden och poolvattnet var iskallt.
Ypsilon
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-01-18, 17:26
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Citat:
Ursprungligen postat av Ypsilon Visa inlägg
Grannhotellet heter Golden Bay Hotel, deras pool är liten. Rekommenderar att man hellre går till Edem som har en stor pool tillgänglig för alla.
Har också bott på Romantika som har pool. Omgivningen där inte lika trevlig som vid stranden och poolvattnet var iskallt.
Ypsilon
Våra småttingar har inte klagat på kylan i poolen och jag tror inte att den är uppvärmd!

Jag tycker inte heller att omgivningarna kring Romantika kan jämföras med stranden. Men å andra sidan tar det bara cirka 10 minuter i lugn takt att gå ner till den långa stranden. Vi har f ö aldrig badat vid den smala stranden nedanför Deep Blue Sea och golden Bay Hotel. Vi tycker att det är alltför trångt där! Barnen gillar Edem som omväxling till långa stranden, framför allt när det blåser!

Det är alltid svårt att ge tips och råd när smaken/kraven är så olika. Vi har aldrig bott på Deep Blue Sea, som verkar vara ett mycket trevligt hotell, men vi tycker mycket om deras resturang!
Oavsett vad ni hittar tror vi att ni kommer att stortrivas i Georgioupoli!

Lena
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-01-19, 08:52
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Ja, nu har jag verkligen surfat runt och letat. Funderar på Romantika eller Geogroiopolis Beach Hotel. Nackdelen med Geo Beach är att det har fått några ruskigt dåliga recensioner på tripadvisor och då blir man ju lite fundersam. Romantika ligger ju ändå helt ok, rätt nära till både centrum och stranden. Men poolområdet ser lite pyttigt ut på bilderna. =)
Georgiopoli verkar vara en otroligt mysig by och stranden verkar ju vara underbar.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-01-19, 12:55
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Citat:
Ursprungligen postat av liner Visa inlägg
Romantika ligger ju ändå helt ok, rätt nära till både centrum och stranden. Men poolområdet ser lite pyttigt ut på bilderna. =)
Georgiopoli verkar vara en otroligt mysig by och stranden verkar ju vara underbar.
Poolområdet är inte så stort på Romantika det stämmer. Jag har faktiskt lyckats med att trilla i poolen där! Gick på kanten påklädd och pratade med min dotter på deras balkong. Mobiltelefonen i handväskan mådde inte bra efteråt... annars gick det bra!

Men som sagt det är inte så långt till "public pool" vid Edem och åt andra hållet den långa fina stranden!!


Jag kom på att det finns ett trevligt hotell som heter Leonidas Hotel. Där finns också en fin pool. Rescensioner finns bland annat på review center.

Lycka till!

Lena
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-01-22, 09:47
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Har snubblat på ett hotell som heter Kokalas Resort som ser ganska trevligt ut. Har inte fått svar därifrån på priser än, men är det någon som har hört talas om det? Var ligger det? Det står bara östra sidan av Geo och jag hittar det inte på Google Earth...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-01-22, 11:08
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Citat:
Ursprungligen postat av liner Visa inlägg
Har snubblat på ett hotell som heter Kokalas Resort som ser ganska trevligt ut. Har inte fått svar därifrån på priser än, men är det någon som har hört talas om det? Var ligger det? Det står bara östra sidan av Geo och jag hittar det inte på Google Earth...
Ligger nära Feriniki hotel och ännu närmare Eko Suites.
Kanske lättare att hitta på Google Earth. Har bara hört gott om hotellet!
Lena
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-01-23, 10:40
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Vi har bott på Kokalas, hur kunde jag glömma..... Hotellet har pool, men läget är inte det bästa. Men som sagt Geo är en liten by så det är kort väg överallt.
Kokalas hyr största delen av rummen åt engelsmän, bara så ni vet, ifall ni väljer detta alternativ.
Ypsilon
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-01-23, 11:35
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Hej!
Tusen tack för att hjälp! Nu har vi bokat Kokalas. Fick ett bra pris, 110 euro för två lägenheter och 8 pers. Då var det en stor etagelägenhet och en 1-sovrumslägenhet med allrum till.
Jag gillar att bo rel centralt och inte ett par km utanför på 'restort'liknande hotell, och Kokalas verkar ändå vara skapligt i byn.
Ypsilon, hur var rummen på Kokalas? Normal greklandsstandard funkar för mig. =)
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-01-23, 14:13
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 168
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Det är flera år sedan vi bodde på Kokalas, hotellet var nytt då, men vågar nog säga att standarden är högre än snitt greek standard.
Ypsilon
Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-01-23, 16:22
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Lgh hotell i Georgioupolis?

Vi har bott på Georgioupoli Beach Hotel, för några år sen. Helt ok, em fick först ett rum mot baksidan. Utsikt mot ett parsoptunnor och en bergvägg . Klagade och de sa att de inte hade några andra lediga rum. Jag hotade då med att byta hotell och vips, så fick vi ett med havs- och poolutsikt.
Sen var det charterstuk, med handdukar på solsängar och dyl, men det funkade ändå.

/Netwolf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT