Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2020-11-16, 22:47
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Att städa Album i Kalimera

Att städa sina album i Kalimera kan ha sina risker om man inte tänker till först. Vilket jag tydligen inte har gjort alltid. Vid några tillfällen har jag valt att rensa bort lite av innehållet i mina album. För länge sedan var det nog pga platsbrist om jag minns rätt. Men efter det vill jag minnas att Janne har utökat minneskapaciteten rejält för nu har jag ganska många bilder där utan att slå i taket. Så nu är det ingen anledning till att städa. Men nån gång har jag ändå valt att rensa en del som jag tyckte legat där länge.

När jag nu i brist på annan sysselsättning gick tillbaka och kollade lite i gamla trådar som jag startat så fann jag att i vissa av mina inlägg så fanns där det tidigare funnit infogade bilder nu bara ett stort vitt och tomt fält. Insåg då att det troligen beror på att det varit bilder som varit länkade från mina album och som jag har städat ut. Och då har de så klart försvunnit även i inlägget.

Problemet uppstår om man som jag har valt att lägga in bilder i inläggen genom att först ladda upp dem i ett album i Kalimera och sedan länka därifrån. Jag vet att många istället har sina bilder i en molntjänst och länkar därifrån. Jag provade det för länge sedan men tyckte att det inte fungerade som jag önskade och struntade därför i det och valde Album i Kalimera istället.

Så därför, ett tips! Om ni har gjort som jag och länkat från era Kalimera-album så städa varsamt! En del inlägg blir ju väldigt konstiga om bilderna faller bort.

Masse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2020-11-17, 07:51
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Att städa Album i Kalimera

Jo du Masse, det där har jag också tydligen gjort!
Startade tråden "Alternativet" med ett vackert bildcollage från vårt sommarställe.
Har inget minne av att jag har tagit bort den från albumet och varför skulle jag det?!
Borta är den iallafall och tråden får en märklig start.
Om man la in bilden i albumet igen och den hittade tillbaka till sin plats i tråden hade ju detta löst sig.
Bildgåtor blir ju också rätt andefattiga om nån har städat bort fotot
/ Kajja
Svara med citat
  #3  
Gammal 2020-11-17, 09:31
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 650
Standard Sv: Att städa Album i Kalimera

Jag använder oftast publika bilddelningstjänster och i sanningens namn, går jag sällan tillbaka på forumet. Så jag vet faktiskt inte om just mina bilder är kvar eller inte.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT