Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2010-05-29, 22:54
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Millie Visa inlägg
Tack och lov har jag aldrig träffat på kor på stränderna i Grekland. I alla fall inte animaliska ( det kan ju finnas vissa kvinnfolk som ibland kallas för kossor) , vet ej vilken sort du menar! //Kerstin
TACK Kerstin, nu slapp jag!

//Kikh
Svara med citat
  #62  
Gammal 2010-05-30, 12:38
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Nu måste jag också lägga mig i... Upptäckte tråden först nu och undrar just nu varför

För det första; Arne - du är asläcker!!!!!

Håller med Admirala att jag vill inte utsättas för det! Det finns nakenbad så då kan man ligga topples där. Jag vill inte själv bli generad över att se halvnakna kvinnor (eller män) i min närhet!

Sedan kan jag inte låta bli att undra varför detta behov av att sola toppless? Som jag förstår det är det bara för att bättra på solbrännan över hela överkroppen och då tycker jag att då är man fåfäng.

K - som inte är pryd och skulle inte sola hur jag än ser ut!
Svara med citat
  #63  
Gammal 2010-05-30, 13:05
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Jag vill inte ha hundar, kvinnor med krullpermanent eller barnfamiljer alldeles bredvid mig.
Detta mitt tidigare inlägg var menat som ironi, men det var det tydligen ingen som fattade...


/kimmen, som tycker det är en hemsk människosyn att vilja slippa se andra människor för att de inte beter sig som man själv...
Svara med citat
  #64  
Gammal 2010-05-30, 14:20
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
som tycker det är en hemsk människosyn att vilja slippa se andra människor för att de inte beter sig som man själv...
Är det någon här som menat så tror du?
// Helén
Svara med citat
  #65  
Gammal 2010-05-30, 15:39
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 319
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Nej, det kan väl inte innebära en hemsk människosyn att vilja slippa se främmande människors mest privata kroppsdelar.

För mig känns det i alla fall privat så jag tänker inte sola toppless offentligt och vill helst slippa att se andra göra det.

Kan det vara så att män i allmänhet har en betydligt mer generös inställning till att damer solar toppless än vad kvinnor har?
Svara med citat
  #66  
Gammal 2010-05-30, 16:10
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Vilma Visa inlägg
Nej, det kan väl inte innebära en hemsk människosyn att vilja slippa se främmande människors mest privata kroppsdelar......


Kan det vara så att män i allmänhet har en betydligt mer generös inställning till att damer solar toppless än vad kvinnor har?
Jag håller med Dig Vilma. Jag har all rätt i världen att undvika att lägga mig nära topplesstanter eller karlar i stringbadbyxor utan att för den skull vara varken pryd eller fördomsfull, på samma sätt som jag själv väljer om jag vill äta grekiskt eller inte på en taverna

Min man som verkligen gillar snygga tjejer tycker inte heller att han för den skull vill se deras mer intima delar på stranden. Vi kan ju välja var vi vill ligga och TYCKA tyst får man väl för 17 göra !
Dessutom finns det faktiskt nudiststränder för den som helst vill vara mer naken än klädd.

Lissi
Svara med citat
  #67  
Gammal 2010-05-30, 17:02
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Dålig människosyn eller ej, den diskussionen lämnar jag outtalad

Men....att inte tycka att andra ska sola topless kanske har att göra med ens egen skräck för gravitationen. Det som inte syns finns inte.
Svara med citat
  #68  
Gammal 2010-05-30, 17:04
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi kan ju välja var vi vill ligga och TYCKA tyst får man väl för 17 göra !
Tro det eller ej, men jag har också rätt att tycka...

/kimmen
Svara med citat
  #69  
Gammal 2010-05-30, 17:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Tro det eller ej, men jag har också rätt att tycka...

/kimmen

..jo det gör vi ju båda.
Svara med citat
  #70  
Gammal 2010-05-30, 18:32
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
som tycker det är en hemsk människosyn att vilja slippa se andra människor för att de inte beter sig som man själv...
Det finns ju vissa normer att förhålla sig till, tolkar jag ditt uttalande rätt, vilket jag inte har en susning om jag gör, så handlar inte din mening om klädsel eller uppförande på stranden, eller?
Om det handlar om stranden, har du lust att ge ett exempel på vad du menar?
// Helén
Svara med citat
  #71  
Gammal 2010-05-30, 19:40
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det finns ju vissa normer att förhålla sig till, tolkar jag ditt uttalande rätt, vilket jag inte har en susning om jag gör, så handlar inte din mening om klädsel eller uppförande på stranden, eller?
Det handlar om respekt för att andra människor gör andra val än mig själv rent generellt, men eftersom denna tråden handlar om klädsel på stranden så gäller det naturligtvis även där.

Livet handlar om att utsätta sig för andra människor, man kan inte gå omkring och kräva att "slippa se" det man inte gillar. Fy f-n så tråkigt om alla klädde sig och betedde sig på samma sätt...



Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Om det handlar om stranden, har du lust att ge ett exempel på vad du menar?
Att man klär sig som man själv tycker är bekvämt - inte för att tillfredställa någon annans önskemål...


/kimmen
Svara med citat
  #72  
Gammal 2010-05-30, 19:47
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Att man klär sig som man själv tycker är bekvämt - inte för att tillfredställa någon annans önskemål...
Ja, man får ju tycka vad man vill naturligtvis men för mig handlar respekt mot andra människor om att man gör det som är accepterat, dvs. befinner jag mig på en nudiststrand så är det naket som gäller, på en icke nudiststrand så har man badkläder på sig, tycker man inte att det passar, då tycker jag man hamnat fel
// Helén
Svara med citat
  #73  
Gammal 2010-05-30, 21:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg

Att man klär sig som man själv tycker är bekvämt - inte för att tillfredställa någon annans önskemål...

/kimmen
Jag begär inte en sekund att någon ska klä sig så det passar mig. Jag begär bara att få ha friheten att slippa ligga nära de jag tycker är för nakna.

Lissi
Svara med citat
  #74  
Gammal 2010-05-30, 21:19
Luckys avatar
Lucky Lucky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Holland
Inlägg: 369
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Svara med citat
  #75  
Gammal 2010-05-30, 23:26
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?


Vill inte ha 2 dallrande skinkor med snöre emellan när jag tittar upp från solsängen. Eller värst av av allt bjällerklang! Jag blir fruktansvärt generad av nakna människor på en badstrand. Tycker nog att de kan leta sig till nudiststränderna.
//Kertin
Svara med citat
  #76  
Gammal 2010-05-30, 23:32
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag begär bara att få ha friheten att slippa ligga nära de jag tycker är för nakna.
Du får väl lägga dig var du vill på stranden - precis som andra. Det har jag inte nämnt ett ord om. Det är när man uttrycker sig om att man vill "slippa se" vissa sorters människor som jag är i min fulla rätt att tycka illa om en sådan människosyn.



Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Ja, man får ju tycka vad man vill naturligtvis men för mig handlar respekt mot andra människor om att man gör det som är accepterat, dvs. befinner jag mig på en nudiststrand så är det naket som gäller, på en icke nudiststrand så har man badkläder på sig, tycker man inte att det passar, då tycker jag man hamnat fel
Diskussionen handlar inte om att vara naken eller inte - det handlar om att sola topless. Och sist jag var i Grekland så var det accepterat... (Och som någon annan nämnde är det numer ofta grekiska kvinnor som solar topless).


/kimmen
Svara med citat
  #77  
Gammal 2010-05-31, 00:52
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Tro det eller ej, men jag har också rätt att tycka...

/kimmen

Kimmen nu vill jag tycka jag med, och jag tycker inte att du förstår att hela tråden i sig är ett skämt. Vi VET att alla har rätt till egna åsikter och klädval och ytterst få, om ens någon här, dömmer hunden efter pälsen. Allt vi vill med tråden är att få spåna, smådjäklas och ha kul. Har du sett någon av oss gå till personangrepp mot de Kalimeraner som bär Foppa-tofflor eller solar topless? Inte jag , och jag läser allt!

Vad det gäller topless-solande tror jag att de flesta män vill se sin fru/sambo/flickvän med överdelen på i publika sammanhang - så för att slippa se bara tuttar bör vi införa äktenskapstvång för alla kvinnor!
(varför finns det ingen hornsprydd smiley???)

//Kikh, som faktiskt knäpper upp BH-bandet när "pitabröden" är dolda...
Svara med citat
  #78  
Gammal 2010-05-31, 06:23
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg

Diskussionen handlar inte om att vara naken eller inte - det handlar om att sola topless. Och sist jag var i Grekland så var det accepterat... (Och som någon annan nämnde är det numer ofta grekiska kvinnor som solar topless).


/kimmen


Eva
Svara med citat
  #79  
Gammal 2010-05-31, 09:23
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Att man klär sig som man själv tycker är bekvämt - inte för att tillfredställa någon annans önskemål...
Da vil jeg bare advare deg mot å oppsøke en strand jeg er på. Det beste jeg vet er nemlig å ta med mp3-spilleren og bærbare høyttalere, og spille vekselvis smurfelåter og salmer. Å ta hensyn til sine medmennesker er (tydeligvis) for pyser!
Svara med citat
  #80  
Gammal 2010-05-31, 09:54
Ingerp Ingerp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Stockholm norr
Inlägg: 108
Standard Sv: 80-talet är tillbaka även på stranden?

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Da vil jeg bare advare deg mot å oppsøke en strand jeg er på. Det beste jeg vet er nemlig å ta med mp3-spilleren og bærbare høyttalere, og spille vekselvis smurfelåter og salmer. Å ta hensyn til sine medmennesker er (tydeligvis) for pyser!

(fast kanske bara till Smurflåtarna )
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT