Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-03, 12:41
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Ett varningens finger!

Jag vill ge er en liten varning för Vikingair när det gäller att följa EU-förordning 261/2004 artikel7,de bryter mot den! Förordningen är till för att ge oss ett bra skydd och stävja flygbolagens ständiga förseningar,överbokade och inställda flighter.Vikingair har med på sin webb-sida att de rättar sig efter EU-förordningen, vilket de alltså inte gör. De anser att jag (i det här fallet,inställt flyg) skall anmäla till ARN för att få ut den ersättning som Vikingair skall erbjuda enligt förordningen.Enligt Vikingair är min förfrågan om hur de ställer sig i frågan "Detta är ett typiskt försök från din sida att få lite extra pengar".Jag har kollat med Konsumentverket,som är tillsynsansvarig när det gäller förordningen och att flygbolag följer den och de säger "Jag har svårt att se något respektabelt skäl till att flygbolaget krånglar".Konsumentverket ger mig också all information om hur jag gör anmälan till ARN.
Den flight som maken blev ombokad till var i våra ögon sett,den näst intill sämsta tänkbara med tanke på anslutande bussar. Och den var inte ett erbjudande utan mer eller mindre en order att då skall han flyga punkt slut!
Agda
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-03, 12:45
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Ett varningens finger!

Men varför anmäler han inte till ARN då?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-03, 13:05
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Ett varningens finger!

Det kommer att bli en anmälan var så säker!Jag håller just på att fixa alla papper.Men det är just det att det inte skall behövas ställas krav till flygbolaget utan de skall erbjuda kompensation enligt förordningen!
Agda
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-03, 14:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 320
Standard Sv: Ett varningens finger!

Varför ställdes flyget in?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-03, 15:21
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Ett varningens finger!

Tja Viking har vi talat om förut och jag står fast vid att detta är inte något bolag att lita på, andra tycker annat. Om du talar om flighten för 3 veckor sen som skulle gått tisdag men man blev ombokad med Austrian på onsdagen så säger Viking att man "hade en miss i planeringen" en väns mor skulle nämligen flyga upp och det blev kanska problematiskt för henne då hon bara pratar Grekiska och är ovan att resa! Så räkna med att det blir fler anmälningar!

Camilla
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-04, 11:23
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: Ett varningens finger!

Samma flight det handlar om,fast maken blev ombokad till Austrian på tisdagen med avgångstid 5 timmar tidigare än Vikings avgångstid.Vad bra att ni också tänker anmäla,Camilla! För om man inte gör det så kommer ju flygbolagen att fortsätta strula.Vi fick aldrig veta orsaken till att flyget var inställt.Enligt EU-förordningen så är det bara Extraordinära situationer som upphäver flygbolagens skyldighet till ersättning som tex hårt oväder.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT