Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-03-16, 20:30
Ylvan Ylvan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 112
Standard Kamerabatteri

Hej!


Köpte en Panasonic TZ40 innan jul och är supernöjd. Har dock upptäckt den hårda vägen att jag behöver skaffa ett extra batteri och tänkte i samma veva skaffa en laddare. Det finns ju en uppsjö av batterier till kameran, hittar dock inget äkta Panasonic batteri på någon av de sv hemsidorna.


Så hur har ni som redan har en Panasonic kamera gjort, vad är eran erfarenhet av batterier? Är något märke av batteri och laddare bättre än något annat, eller är det bara att ta något?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-03-17, 08:18
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: Kamerabatteri

Menar du att det inte ingick batteriladdare till din kamera när du köpte den Har kamera av annat märke än din som jag köpt till ett par extrabatteri till på Kjell & Co och upplever att dessa håller mycket längre än originalbatteriet konstigt nog...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-03-17, 15:53
Ylvan Ylvan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 112
Standard Sv: Kamerabatteri

Ingen laddare ingick utan batteriet laddas i kameran, och det tar nästan 3,5 timmar om batteriet är helt urladdat. Har fått ett presentkort på netonnet och de har ju batterier och laddare som passar till kameran, dock är det ju inte Panasonic original. Men du har ju god erfarenhet av annat än original batteri så det kanske bara är att beställa något och så blir det bra. Tack för svar
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-03-18, 19:46
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Kamerabatteri

Citat:
Ursprungligen postat av Ylvan Visa inlägg
Ingen laddare ingick utan batteriet laddas i kameran, och det tar nästan 3,5 timmar om batteriet är helt urladdat.
Jag har också en Lumix där batteriet inte går att ta ut för laddning. Men så lång tid som 3,5 timmar tar det inte att ladda det. Jag använder kameran väldigt mycket när jag är i Grekland, och laddar den på natten. Jag har alltid laddare med ut om batteriet skulle ta slut på dagen/kvällen, men det har inte hänt ännu.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-07-22, 10:49
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Kamerabatteri

Har också en lumix, batteriet går att ta ut men laddas i kameran, tar kanske 1,5 timme, ganska snabb, men batteriet räcker samtidigt inte så jättelänge,funderar på att köpa ett till batteri, finns ju billiga 3dje parts att köpa samtidigt så är det usb sladd i ena ändan så jag kan ladda med powerbanken om det behövs
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-07-22, 13:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kamerabatteri

...läste Kalimerabatteri i rubriken och undrade vad den kunde handla om.. nu vet jag.

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-07-22, 17:25
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Kamerabatteri

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...läste Kalimerabatteri i rubriken och undrade vad den kunde handla om.. nu vet jag.

Lissi

Jag med, Lissi. Värmen har gjort mig lite slö.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-07-22, 19:56
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Kamerabatteri

Citat:
Ursprungligen postat av Ylvan Visa inlägg
Ingen laddare ingick utan batteriet laddas i kameran, och det tar nästan 3,5 timmar om batteriet är helt urladdat. Har fått ett presentkort på netonnet och de har ju batterier och laddare som passar till kameran, dock är det ju inte Panasonic original. Men du har ju god erfarenhet av annat än original batteri så det kanske bara är att beställa något och så blir det bra. Tack för svar
Jeg kjøpte mitt nye Kamera, Panasonic TZ 40, på Netonnet i mai, valgte et tilbud med ekstra Batteri og original Panasonic veske
- noen lader har jeg ikke, lader begge i kameraet
I ferier, og ellers, når jeg vet jeg kommer til å ta mange bilder, starter jeg dagen med to fullt ladede batterier
Jeg har ikke tatt tiden, men mine batterier trenger og mye lenger tid enn 1,5 t på å lades, tror det er nærmere 3, 5 jeg og, skal følge med neste gang
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT