Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-03-20, 06:29
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Re: Sv: Vart ska jag åka?

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Jo, men då åker man helt enkelt inte charter! Det är inte svårare att själv ordna en resa.

Karin
Det blir ändå dyrare att åka ensam eftersom man inte har någon att dela boendekostnaden med! Ibland får man en liten "rabatt" av rumsuthyrare för att man bara bor en person i rummet/studion men det handlar oftast bara om 5 Euro eller så.

För övrigt håller jag med Inha om vilka som är för-och nackdelarna med att resa ensam. Och står valet mellan att resa ensam eller att inte resa till Grekland alls då är valet enkelt!

Och till Simetra: Visst kan det vara smidigt och "tryggt" med en charterresa ibland, vare sig man reser ensam eller inte, men när det gäller Grekland så väljer jag nio gånger av tio att ordna resan själv. Friheten och valfriheten är värd så mycket mer! Hade aldrig upptäckt mina favoritöar om jag enbart rest med charter!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-03-20, 12:15
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Vart ska jag åka?

Karinafp,
Jo nog åker man charter även om man åker ensam. Absolut kan charter vara en resa man gör för säkerhetssynpunkt, för då är man verkligen med i rullarna hos researrangören, samt att det är bekvämt att boka charter. Jag har åkt chartern några gånger.

Men det är en fördel så klart att ordna resan själv genom att göra lite plock här och var bland resebolagen. Det är ju också lite kul och lite sport i det hela att plocka ihop sin resa. Planeringen är ju halva nöjet kan jag tycka oavsett om jag åker själv eller med någon/några.


Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Jo, men då åker man helt enkelt inte charter! Det är inte svårare att själv ordna en resa.

Karin
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-03-20, 12:19
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Vart ska jag åka?

Citat:
Ursprungligen postat av inha Visa inlägg
Jo nog åker man charter även om man åker ensam.
Inte om man klagar på att det blir så mycket dyrare; då finns det ingen anledning.

Karin
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-03-20, 12:55
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Vart ska jag åka?

Det är alltid dyrare att åka själv när det gällare logi och transport, för resebolagen och hotellen måste "bryta" en platsrad på flyg, transfer (tex buss) och rum på hotellet. Som singelresenär får man betala en avgift. Fast man kan ju tycka att det borde vara billigare som singelresenär.

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Inte om man klagar på att det blir så mycket dyrare; då finns det ingen anledning.

Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT