Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-04-09, 09:28
Koki Koki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 8
Standard Amorgos-Koufonissi, med tre barn?

Hej på er Greklandsfantaster,

Här i grådaskigt regnstril sitter jag och planerar vår luff i sommar.
Vi flyger till Santorini och börjar med 5-6 dagar på Amorgos. Koufonissi vore ett trevligt ställe att fortsätta till tror jag efter att ha ratat Milos som ligger lite för långt bort Är det någon som har erfarenhet/tips om Koufonissi om man har tre barn med sig (9, 6 och 2 år gamla vid restillfället)...vi vill ha något lugnt och genuint. Bra bad...var ska man bo?
Tacksam för tips

Koki
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-04-09, 19:12
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Amorgos-Koufonissi, med tre barn?

Hej Koki!
Med barn i den åldern tycker jag att ni ska bo antingen på Finikas eller vid Fanos-stranden. Finikas är genuint om man gillar sommarpensionatskänsla, enkel självserveringstaverna och många gäster och personal som återkommer år efter år. De har rum med lite olika standard, de större rummen är kanske inte så tjusiga men praktiska. Finikas rum ligger 30 - 40 meter från strandkanten och tavernan ligger precis där sanden börjar. Det kan tidvis vara ganska stimmigt på tavernan. Mellan tavernan och rummen ligger en liten lekplats för barnen. Tel 0031 22850 713 68.

Strax efter Finikas, vid Fanos-stranden, ligger ett lite nyare komplex med högre standard. Jag har inte tel nr dit men det är Katerinas Rooms som har stället. Där finns en strandbar med mat och dryck. Rummen ligger ca 50 m från stranden, med fin utsikt. Här hittar man kanske mer lugn och ro än på Finikas.

Från Finikas är det ca 1 km in till byn, där det finns affärer, barer och tavernor. Deras buss kör till hamnen vid alla båtankomster/avgångar och vem som vill kan åka med då. Det tar 10 - 15 minuter att promenera i normal takt.
Om man väljer att bo i byn är det möjligt att ta badbåt till de olika stränderna om man inte vill promenera. Det finns också en strand inne i byn men jag skulle inte välja att bada där pga olika utsläpp.
Lycka till!
Våga
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-04-10, 22:38
Koki Koki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 8
Standard Sv: Amorgos-Koufonissi, med tre barn?

TUSEN tack för ditt tips!

Nu längtar vi ännu mer
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-04-10, 23:11
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Amorgos-Koufonissi, med tre barn?

Håller med Våga men undrar om badbåten slutat gå från Finikas, det är ganska många år sedan vi var på Koufinissi, men då gick badbåten till Poristranden från hamnen och gjorde ett stopp vid Finikas och detsamma på hemresan.
// Helén
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-04-11, 23:51
LG LG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 89
Standard Sv: Amorgos-Koufonissi, med tre barn?

Den går fortfarande!

/LG
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT