Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2007-12-07, 17:32
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Lipsi eller Fourni?

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Ja, det måste nog vara något rent speciellt med den ön!! Förra året träfade vi en äldre svensk man som direkt från Fourni skulle ta sig till Agathonissi för att vistas därstädes under tre(!!!) veckors tid.

På vår fråga vad han skulle sysselsätta sig med blev svaret "Jag ska läsa" och lyssna på tystnaden....
Tror som Janne: det är Arki. Det var det i alla fall när du berättade det första gången. Fast det kan ju iofs hända att det blev fel då.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2007-12-07, 17:42
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Lipsi eller Fourni?

Nja, jag vacklar!! Det är nog Arki. Låt mig beskriva. Hamnområdet dystert och ödsligt. En liten "kiosk" ja, eller snarare kombinerad affär/servering/kiosk finns centralt placerad på hamnplattan.

Strax bakom kan man skymta några hus med trolig uthyrning. I övrigt: Intet!!!

Arne
Svara med citat
  #43  
Gammal 2007-12-07, 17:44
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Lipsi eller Fourni?

Kolla Jannes bild från Agathonissi i inlägg #38. Den rejäla "hamnplattan" på Agathonissi ser du till höger i bild.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2007-12-08, 02:31
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Lipsi eller Fourni?

"...lyssna på tystnaden...." Underbart poetiskt uttryckt. Detta och Jannas bild gjorde att Agathonissi åkte raket upp på min "måste besöka öar"! Inte på "bör-listan" utan "måste-listan"!

Tyvärr hinner jag nog inte nästa år, men året efter ligger den riktigt bra till!

Peter
Svara med citat
  #45  
Gammal 2008-01-09, 13:29
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 764
Standard Sv: Lipsi eller Fourni?

[QUOTE=Arne;110732]Nja, jag vacklar!! Det är nog Arki. Låt mig beskriva. Hamnområdet dystert och ödsligt. En liten "kiosk" ja, eller snarare kombinerad affär/servering/kiosk finns centralt placerad på hamnplattan.

Strax bakom kan man skymta några hus med trolig uthyrning. I övrigt: Intet!!!

Ganske sikkert Arki dette ja. Det er ikke samme følelsen når man kommer til Agathonissi. Om man kikker på Öarna og Agathonissi hos Kalimera, så er det link til vår hjemmeside som er Agathonissi - öen under solen.

Ellers er Lipsi veldig bra! Maten bra og strendene bra og egentlig det meste er veldig bra. Har feriert der 10-12 ganger og er ikke lei av det.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT