Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Tinos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-10-12, 09:58
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Cykla på Tinos?

Hej!
Finns det cyklar att hyra på Tinos? Vi brukar cykla runt på Skopelos och cyklar gärna 3-5 mil på en dag, kommer vi runt till byarna på det avståndet? Man kan ju hyra bil några dagar men vi föredrar cykel det mesta av tiden. Gissar att det är lika mycket uppför och utför som på andra öar men så är det ju. Bor man bäst i Tinos stad?
Mvh
ElisabethK
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-10-12, 10:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Cykla på Tinos?

Ja det finns finfina cyklar att hyra hos Vidalis nere vid hamnpromenaden. Nytt för i år. Tidigare fanns bara dyra skruttcyklar att hyra på ett hotell ut mot udden. Men de kunde man bara ha till att cykla på platt mark. Gillar du att cykla så är Tinos en bra ö så tillvida att trafiken är gles och vägarna bra. Man behöver inte cykla så långt innan man når byarna. MEN vill ni se hela ön är ju bil att föredra.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-10-12, 22:41
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Cykla på Tinos?

Jag tänker också hyra cykel till nästa resa, hyrde ju bil nu på denna resan till Tinos och JA det är mycket kuperat så att cykla till tex PANORMOS ett mycket mysigt litet fiskesamhälle, fast dit är det minst 6 mil t/r, det skulle jag nog inte orka, möjligtvis till de närmsta byarna som tex Ktikados 5 km från Chora och kanske till Tarampados eller längs kusten på den östra sidan till tex Ag.Sostis är det väl cirka 5 km...MEN jag pratade med min värd på Koralli hotel angående cykling på Tinos och då sa han att de ofta är väldigt starka vindar om man cyklar högt uppe i bergen och de kan vara lite farligt..fast vet man om det så får man väl cykla på egen risk..men han avrådde mig från att cykla och ist hyra bil för att ta sig till de byar som ligger högt upp i bergen menade på att de är säkrare så..annars var det väldigt lugnt på vägarna inte alls mycket trafik..ibland kom det någon grek på en häst....ofta getter eller får på vägarna..som det brukar vara på öarna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT