Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Visa resultat för omröstning: Ska du eller ska du inte resa till Grekland i år?
Jag har bokat resa. 32 52.46%
Jag ska boka resa senare. 5 8.20%
Jag ska inte resa till Grekland i år. 16 26.23%
Jag vet inte. 7 11.48%
Jag är i Grekland nu. 1 1.64%
Jag bor i Grekland. 0 0%
Antal röster: 61. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2021-07-24, 18:08
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 572
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Rädd för att det Grekland vi längtar efter inte finnas kvar 2022 om fler inte trycker på knappen och bokar, 2021 är värre ur turism synpunkt än 2020 säger dom vi pratat med på plats på Kreta . Greklands statsfinanser är ju de bästa så stödet till företag är inte den bästa: Flera butiker är stängda när man går huvudgatan fram
Svara med citat
  #42  
Gammal 2021-07-25, 13:41
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av Carle Visa inlägg
2021 är värre ur turism synpunkt än 2020 säger dom vi pratat med på plats på Kreta .
Usch då. Inte roligt att läsa.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2021-07-27, 22:40
minda minda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 54
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Våra resplaner började i våras. Vi bestämde oss för sen semester eftersom sannolikheten att saker skulle normaliseras kändes större då. Längtan efter Grekland är som så många andras stor. Vi har också en längtan efter att få göra en "nostalgi båtluff" så som när vi var yngre. Flygbiljett med Norwegian köpte vi då det fanns vouchers kvar sedan förra årets inställda resa. Inte de bästa flygtiderna men vad gör man. Planen ser nu ut som följande:
Flyg till Aten i början av september och hem igen tre veckor senare. Har alltid velat besöka Grekland i September och nu med utflyttade barn och inga skollov att hänsyn till så.
Sen landning och därefter till Pireus för en natts övernattning. Upp i ottan och så Blue Star till Amorgos. Framme i Katapola 8 timmar senare på em och sedan tre nätter hos Eleni.
sedan tar vi en natt i Chora vilket stått högt på önskelistan länge men aldrig blivit av. Avslutar med fyra nätter i Eagiali på fina Yperia.
Sedan två övernattningar på Koufonissi för att kolla läget. Var länge sedan och ska bli kul att återse även om det verkar råda delade meningar om hur det är där nuförtiden. Efter Koufonissi blir det sju nätter på vårt älskade Naxos. Antagligen två nätter i Chora och resten på Agia Anna. Slutligen tre övernattningar på ljuvliga Kallisti i Naoussa på Paros. En resa till öar vi började resa till för 40 år sedan och sedan fortsatt besöka år efter år. På senare år har andra favoriter tillkommit så som Samos, Alonissos och framförallt Tilos. Men nu lockar Kykladerna. Det känns fortfarande inte säkert att resan blir av då läget just nu inte riktigt verkar gå åt rätt håll. Men biljett är köpt och hoppet lever. Så förhoppningsvis blir det en del färska rapporter i september om nu allt går som det ska. Nästa år så blir det Tilos igen om det vill sig.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2021-07-28, 07:43
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Låter härligt! Hoppas ni kan resa.

/ Anne
Svara med citat
  #45  
Gammal 2021-07-28, 11:21
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Ska du resa till Grekland i år?

Citat:
Ursprungligen postat av minda Visa inlägg
Det känns fortfarande inte säkert att resan blir av då läget just nu inte riktigt verkar gå åt rätt håll. Men biljett är köpt och hoppet lever. Så förhoppningsvis blir det en del färska rapporter i september om nu allt går som det ska.
Låter underbart! Håller tummarna att ni kommer iväg och ser mycket fram emot att höra hur ni har det under resan.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT