Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-19, 19:56
Maria&Peter Maria&Peter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 27
Standard 2 vuxna m 1 barn

Var ska vi åka?
Tänkte vara borta 10 dagar o besöka kanske två ställen.
Vi gillar det genuina grekland framför turister o party
Mvh Maria Peter o Hampus
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-19, 20:11
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: 2 vuxna m 1 barn

Utgångspunkt?
Hur gammalt är barnet?
När (vilken tid/månad) reser ni?

Tillägg:

Ja, nu ser jag ju (i ett par andra inlägg) att ni reser med en 4-åring i slutet på juli och att ni satsar på Peloponnesos.

Hoppas ni får en jättefin semester! Ang. Peloponnesos så är det nog andra här som kan rekommendera många platser mycket bättre än jag.

Trevlig semester!

Senast redigerad av Marianne den 2007-05-19 klockan 20:28.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-05-20, 20:08
Pax Vobiscums avatar
Pax Vobiscum Pax Vobiscum är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Jönköping
Inlägg: 1
Standard Sv: 2 vuxna m 1 barn

Hallå i stugan.
Vi reser varje år till Sifnos.
Landar i Athen vid 2 tiden, tar det lugnt, och bussen till hamnen
väntar precis utanför ankomsthallen, och den går ganska ofta. Det tar ca: 40 min till hamnen, och där kan du i lugn och ro köpa en biljett,och vi föredrar katamaran. Båten går vid 7 tiden, och efter några timmar är du på Sifnos, och jag skulle rekommendera den lilla platsen Faro. Buss går från hamnen på Sifnos till huvudstaden Apollonia, och där kan du byta buss som går till Faro. Om du hellre vill åka taxi så kostar det ca: 5 + 5 euro, beroende på om du vill åka hela vägen, eller bara från Apollonia. Jag kan rekommendera logi på Apperanto, och du hittar bilder och mejladress till honom på sida om Sifnos. Lycka till. /Ulf och Mona
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-05-21, 17:17
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: 2 vuxna m 1 barn

Nu när ni bokat till Aten får ni väl fundera på om det är östra eller västra Kykladerna ni vill se några öar i. det går att åka emellan, eller till andra ögrupper, men det blir mycket resande för en 4-åring.

Vi åkte till östra delen (Antiparos, Naxos och Santorini, väldigt standard 1a.., men bra) förra året och tänkte oss något i stil med Serifos, Folegandros på västra sidan det här året. Men eftersom vi reser i Juli i år kändes det inte som om vår budget höll, eftersom västra kykladerna fylls upp av Greker och, i och med det, verkar priserna vara dyrare där. Så det blir en liknade tripp i östra kykladerna i år igen.

MEN vad ni ska tänka på är att boka boende i Aten eller omnejd för sista natten nu. Det fylls snabbt upp i juli och augusti. det finns massor av trådar här som handlar om det. kolla under rubriken Aten och Pireus.

Skriv gärna mer här i denna tråd, eller börja en under rubriken Kykladerna om ni är säkra på att det är där ni vill resa. När ni har mer specifika funderingar så får ni säkert fler svar.

/Marianne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT