Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2011-09-15, 15:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Clery på Altana kollar nyheter och annan nätinfo och skriver mig så fort hon vet....
Tack för det! Hälsa henne från oss.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2011-09-15, 16:13
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det var kanske en feltolkning av den grekiska informationen ovan, att eftersom strejken inte drabbar statskassan så var den laglig...men som sagt det hoppas jag är VÄLDIGT fel tolkat.i
Det hoppas jag också, för är det något strejken tär på så är det statskassan, inte i år men nästa år när färre väljer att åka till Grekland.

Något som jag inte fattar är varför strejker i Grekland nästan alltid drabbas tredje person. Jag fattar inte heller varför man kastar bort guldet när man sitter på en guldgruva (turismen).
Svara med citat
  #43  
Gammal 2011-09-15, 17:29
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Jag säger bara(jävlar) ursäkta uttrycket,men blir så less i juni när vi åkte till Naxos höll man andan för dom hade strejkat 2 dagar innan vi kom ner men vi klarade oss.Nu känns det inget kul vi flyger dessutom först från Luleå så blir vi strandsatta i stockholm blir det ju extra dyrt Skulle ha bokat Mallis i stället men jag älskar ju Grekland så Hoppas hoppas.Håller med dig Janne att man äventyrar sina turister fattar det inte det är ju som sagt deras guldgruva.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2011-09-15, 19:38
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det hoppas jag också, för är det något strejken tär på så är det statskassan, inte i år men nästa år när färre väljer att åka till Grekland.

Något som jag inte fattar är varför strejker i Grekland nästan alltid drabbas tredje person. Jag fattar inte heller varför man kastar bort guldet när man sitter på en guldgruva (turismen).
Vi satt senast i går kväll och diskuterade om vi skulle åka till Grekland eller till Kroatioen. Min lista på öar i Grekland som jag vill åka till blir av någon konstig anledning längre och längre . Men...just nu sägar hjärtat ett och föståndet ett annat. Så det blir nog Kroatien nästa sommar. Vi har varit där några gånger och det är mycket trevligt!! Hoppas att ni stackare som sitter med hjärtat i halsgropen nu, inför eventuella strejker, kommer lyckligt både fram och tillbaka till Grekland!
Svara med citat
  #45  
Gammal 2011-09-15, 19:42
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva64 Visa inlägg
Hoppas att ni stackare som sitter med hjärtat i halsgropen nu, inför eventuella strejker, kommer lyckligt både fram och tillbaka till Grekland!
Det viktigste er å komme frem, tilbake bekymrer ikke jeg meg om!
Svara med citat
  #46  
Gammal 2011-09-15, 19:43
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Til tross for uro og streiker har Ekathemirini meldt om stor økning av turister. Særlig fra Øst-Europa. Så det kan se ut som om Hellas ikke har tapt noe, likevel. Kanskje er det bare vi turister fra norden som tenker på å vende nesen i en annen retning. Hadde tenkt å reise nå snart, men avsto fra bestilling i dag morges. Heldigvis. Får se. Andre middelhavsland kan være gode alternativ.
Svara med citat
  #47  
Gammal 2011-09-15, 19:46
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 422
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Det viktigste er å komme frem, tilbake bekymrer ikke jeg meg om!
Jo, det kan jag förvisso hålla med dig om! Men det kan bli kostsamt om man ofrivilligt behöver vara kvar med tanke på jobb o dyl. Men, men
det finns ju värre ställen att vara strandsatta på än i Grekland!
Svara med citat
  #48  
Gammal 2011-09-15, 19:47
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Det viktigste er å komme frem, tilbake bekymrer ikke jeg meg om!
Sånn ville jeg også tenkt, om det ikke dreide seg om en uke eller to. Men så er det dette med hverdagen og pliktene da, som en ikke kan snu ryggen til. Enn så lenge. Gleder meg til å en gang kunne si det samme som deg! Ha en flott reise.
Svara med citat
  #49  
Gammal 2011-09-15, 19:57
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Takk!

Det jeg har lest/hørt er at antall turister til Hellas i år er ny rekord, men at de har lagt igjen mindre penger. Dette stemmer godt med hva de lokale har fortalt meg på Kreta.
Svara med citat
  #50  
Gammal 2011-09-15, 20:40
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Ökningen av turister lär också bero på att lågprisflygplan har börjat flyga till Rodos, Kos och Thessaloniki.

Det ser ju tyvärr inte ut som om strejkandet skulle minska, åtminstone inte inom närmaste framtid. Väldigt tråkigt för alla som drabbas. Det hjälper ju inte att strejka, det trollar inte fram mera pengar till Grekland. Vi får hoppas på det bästa och vänta och se. Också jag funderar på om det ska bli någon Greklandsresa nästa år. Kommer i så fall att besluta mig ganska sent....synd.

/ Anne
Svara med citat
  #51  
Gammal 2011-09-15, 21:57
Delfis avatar
Delfi Delfi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 128
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Jag har kollat på grekiska nyhetskanalernas hemsidor, bl.a Ant1 och Skai, men inte nånstans kan jag hitta ett ord om nån flygledarstrejk i helgen (om jag inte är helt blind.... och jag är tyvärr inte "flytande" på skriftlig grekiska heller!).
Inte heller min man som jobbar inom turistnäringen har hört talas om detta.
Så, man kan ju alltid hoppas att det inte blir nån strejk.
Svara med citat
  #52  
Gammal 2011-09-15, 22:08
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Säger det samma ..har även tittat på nyheterna på tv hela kvällen....ingenting sägs om strejk än så länge i alla fall
Svara med citat
  #53  
Gammal 2011-09-15, 22:50
Eva H Eva H är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 5
Standard Sv: Flygledarstrejk?

http://livingingreece.gr/strikes/. Hittade denna länk. Kanske har någon redan publicerat den.

Jag och min dotter reser den 24/9. Ser ut som om vi klarar oss.

Hoppas ni andra som snart ska resa kommer iväg.

Eva
Svara med citat
  #54  
Gammal 2011-09-15, 23:03
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Kanske inte lita för mycket på den sidan.....bättre hålla sig uppdaterat via nyhets sidor eller nyheter via tv här..............
Svara med citat
  #55  
Gammal 2011-09-15, 23:29
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Är det någon som vet NÄR på dygnet (klockslag) de tänkt sig börja strejka om de nu gör verklighet av hoten... Är det månne direkt på natten när klockan slår över till 17/9 eller kanske lite "senare" på morgonkvisten... Vid 05.00 som t.ex. taxichaufförerna...? Finns det någon sådan vedertagen "strejk-start-tid"?

MVH en orolig zakka
Svara med citat
  #56  
Gammal 2011-09-15, 23:36
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Om det ska strejkas så börjar strejken vid midnatt om inte annat är sagt men fortfarande ser jag inte att det ska bli strejk
Svara med citat
  #57  
Gammal 2011-09-16, 00:05
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Jeg skal reise til Korfu søndag. Jeg var i kontakt med apollo på Facebook og spurte om flygelederstreiken, men de har ikke fått informasjon om noen mulig streik. Jeg kommer ikke til å miste noen nattesøvn over dette, lar optimismen råde, og regner med at det vil helst gå bra, på en eller annen måte.....

Som den 100-årige damen sa : Jeg har hatt et langt, langt liv, med mange, mange bekymringer.... men de fleste bekymringene ble det ingenting av...

Så den tid, den sorg......
Svara med citat
  #58  
Gammal 2011-09-16, 01:28
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Lissi, jag är säker på att allt löser sig på ett finfint sätt för dig - ditt namn betyder ju 'lösning' på grekiska!
Svara med citat
  #59  
Gammal 2011-09-16, 09:48
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Har nettop vært i kontakt med Apollo og i følge dem er det ikke noe streik nå i helgen. Hun jeg snakket med sjekket igjen med trafikkavdelingen og ringte tilbake. Siden hun selv skal reise til Rhodos på søndag er jeg rimelig sikker på at hun sjekket og at dette er korrekt!
Svara med citat
  #60  
Gammal 2011-09-16, 09:53
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Flygledarstrejk?

Låter ju himla bra det
Jag har heller inte hört av mina grekiska vänner så jag hoppas på det bästa!

Lissi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT