Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-04-24, 22:46
Johannanr2 Johannanr2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 7
Standard Kostnad boende med kokvrå?

Hej, vad tror ni att man minst måste betala per natt för ett tillräckligt stort rum som rymmer två vuxna och två barn och en kokvrå? Under högsäsong dvs juli månad? Och vad kostar båtarna? Är det flera hundra per person eller bara en hundralapp, för barnen under 8 åker väl gratis???

Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-04-25, 08:00
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Kostnad boende med kokvrå?

Hejsan!
Beror naturligtvis hur långt ni åker. Prisexempel med Bluestar Ferries Pireus-Naxos 33,50€ / person. Barn 4-10 år 50%. Snabbfärjorna är i regel upp till dubbelt så dyra som de långsammare bilfärjorna. Bluestar är en sk vanlig färja.
Boeende beror mycket på vilken ö. Billig eller dyr. Botanisera här på forumet. Det ger mycket. Men 35-50€ beroende på standard.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-04-28, 01:41
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Kostnad boende med kokvrå?

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Bluestar är en sk vanlig färja.
Nja, nu vill jag ändå protestera lite. Blue Star ligger högre i pris och går lite snabbare än de få vanliga färjor som fortfarande finns kvar. Har man gott om tid och vill resa med en lite trevligare båt så väljer man bort Blue Star och tar en billigare båt i stället.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-04-29, 18:46
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Kostnad boende med kokvrå?

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Nja, nu vill jag ändå protestera lite. Blue Star ligger högre i pris och går lite snabbare än de få vanliga färjor som fortfarande finns kvar. Har man gott om tid och vill resa med en lite trevligare båt så väljer man bort Blue Star och tar en billigare båt i stället.

Mvh Janérik
Där ser man. Men är det inte marginella prisskillnader? typ 5€ på 35€?
Men vi kan väl enas om att det är större skillnad på Vodaphone-Bluestar än Bluestar-"vanlig färja"?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-04-30, 10:28
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Kostnad boende med kokvrå?

Ja det är en djungel med de där olika slags färjorna. Aqua Jewel superferry kostar lika mycket som Sea Cat/SeaJet snabbåt från Rafina till Tinos men man tjänar bara en timme knappt jämfört med vanlig färja Detta har jag missat en gång, men aldrig mer. Som prisex. Rafina -Tinos 2011 så kostade vanlig färja 22.50€ och snabba SeaJet 53€ eller om det var 52.5€. Men för mig är det värt tiden då den dyrare båten går 2 tim tidigare och jag då är framme på Tinos samma tid som vanliga färjan går från Raina. Då sparar jag en hel förstakväll på Tinos.
Ibland kan det alltså vara så att man "köper" mer tid med att betala dyrare. Men för en hel familj gör det givetvis pengar!

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-05-01, 19:45
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Kostnad boende med kokvrå?

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Där ser man. Men är det inte marginella prisskillnader? typ 5€ på 35€?
Men vi kan väl enas om att det är större skillnad på Vodaphone-Bluestar än Bluestar-"vanlig färja"?
Ja, det skiljer mindre mellan Blue Star och vanlig färja än mellan High Speed och Blue Star, jag tyckte bara det var värt att poängtera det för att undvika missförstånd.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT