Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-02-05, 13:17
KatrinL KatrinL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 7
Standard Grekland med tonåringar

Hej,
Planerar två veckor i Grekland med tonårsbarn i slutet av juli. En fundering jag har är vad ni rekomenderar för öar med tonåringar?
De vill nog inte hamna på något ställe där det är mestadels småbarnsfamiljer eller pensionärer.
Jag var i Grekland och båtluffade som ung och de öarna kanske jag heller inte skulle ta med dem till...lite för mycket festaöar. Men det var länge sen och mycket har ändrat sig, prisbilden tex.
Vart har ni och era tonåringar trivts?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-02-05, 14:06
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Grekland med tonåringar

Enkelt svar: Karpathos! Första gången vi åkte dit, 2004, var mina barn 13 och 14 år gamla, och de stortrivdes. Sedan dess har vi varit där så gott som varje år. Pigadia är inte större än att jag snart vågade låta dem gå ut på egna äventyr. Folk lärde sig snart vilka vi var och var vi bodde. David gillar att gå ensam i affärer och leta efter egna souvenirer. Redan andra sommaren vi var där gick Erika ut på promenad ensam en dag. En halvtimme senare gick jag ut för att hämta pengar. Flera av "inkastarna" jag träffade längs vägen hälsade och sa: "dottern gick åt det där hållet för en halvtimme sedan"!

Människorna är trevliga, nästan alla pratar engelska, maten är god, det finns massor av bra stränder av olika slag. Om dina tonåringar är litet äldre, finns det även ett flertal diskotek att besöka. De största ligger en bit utanför Pigadia, så att de kan spela hur högt och länge de vill , men de har egna småbussar som kör gratis till och från staden.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT