Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-08-10, 19:06
guleböj guleböj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 46
Standard Vilket är ditt favoritresmål i Grekland?

Vi ska åka till Grekland nästa år och undar vilket ställe som är ditt favoritställe i Grekland. Jag vill också att du berättar varför! Ge gärna tips på bra sandstränder helst utan vågor i vattnet!!

Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-08-10, 19:39
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vilket är ditt favoritresmål i Grekland?

Att mitt favoritresmål är Tinos vet väl de flesta här vid det här laget.
En riktigt genuin ö där det är det riktiga vardagslivet man möter. Inget fjäsk utan
man lever sitt eget liv som turist.
Fantastiska byar och fina stränder också. Men Tinos är en emellanåt blåsig ö, så vågor får man räkna med.
Resebrev finns från 2008, 2009, 2010 och 2011 om Du vill se bilder.

Du kommer att få MÅNGA favoritöar att läsa om här

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-08-16, 21:17
Danlaes avatar
Danlae Danlae är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Boden
Inlägg: 31
Standard Sv: Vilket är ditt favoritresmål i Grekland?

Återkommer efter våran första öluff med barnen nu i sep. Lefkas, Kefalonia och Ithaca är det som gäller

Mvh Daniel
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-08-20, 08:34
aussie aussie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Jönköping/Perth
Inlägg: 76
Standard Re: Vilket är ditt favoritresmål i Grekland?

Hej, vi öluffade med våra två barn för första gången i år och var 1 vecka i Paros och 1 vecka i Naxos. Kan verkligen rekommendera Naoussa i Paros - helt underbar ställe - mysiga restauranger och affärer och helt underbar stämning på kvällen med så många olika nationaliteter. Fina stränder finns det med - en 10 min båt resa till Kolymbithres (klar vatten och inga vågor), 5 min promenad till Ag. Anargyri (vi bodde på Anemomylos apartments) och det finns en buss till Santa Maria som tog 15 min (bussen stannade precis utanför hotellet). Alla stränder är fina. Naxos var också jättefin - vi stannade i Agios Prokopios Hotel - Ag. Prokopios strand är nära och bra och det finns en buss till Naxos stad som tar 10-15 min. Men skulle jag välja mellan Paros (naoussa) eller Naxos - skulle jag (som har 2 småbarn) välja Paros - och motiveringen varför är att man hade nära till både fina stränder och restauranger/affärer/nattliv medan i Naxos, om man bor i Ag. Prokopios som vi gjorde, har man bara nära till en fin strand. Vill du sedan åka in till stan på kvällen är du tvungen att ta en taxi eller åka buss (vilket fungerar men var lite jobbigt när man har småbarn och det är mycket folk som också ska åka). Men Naxos stad var jättefin och hade många bra restauranger och affärer. Fördelen med Naxos och Paros är att de är nära varandra och båtarna fungerade utmärkt- vi betalade bara 10 Euro t,ex från Naxos till Pireaus. När det gäller stränder är jag ganska kräsen (jag kommer ifrån Australien förstås) men jag tyckte Kolymbithres i Paros och Ag. Prokopios var väldigt bra- alltid bäst att bada på förmiddagen om du vill undvika vågor.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-08-20, 11:22
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Vilket är ditt favoritresmål i Grekland?

Det finns bara en ö det är Naxos och hotell Pension Sofi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-08-20, 13:07
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vilket är ditt favoritresmål i Grekland?

Till trådskaparen. Det har finns många gamla trådar om du vill läsa vad andra skrivit tidigare i den här frågan. Nu vet jag inte hur mycket som är bortrensat men frågan har varit uppe flera gånger och inläggen har varit många genom åren. En del har en favorit dit de alltid åker och alltid rekommenderar till andra och andra har flera favoriter och rekommenderar då oftast inte bara ett ställe.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT