Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Yannas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-11-07, 19:25
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Också ett besök - Ouzo

Fjärde delen - som får en eget ämne!

Ouzo




En annan som kom på besök var Ouzo, en sanslöst charmig liten grårandig kattunge. Ni kanske minns att jag under ämnet "Besök" tidigare skrev om en kattfamilj som kom på besök hos mig? Ouzo är en av de 3 kattungar som jag skrev om i det inlägget.



När man tog upp honom i knät snurrade han runt till ryggläge, han ville ligga och sitta som en människa, var "pratig" och otroligt kelsjuk...han kunde inte få nog! Mest låg han i fostermosters (Gunillas) knä, som inte heller kunde få nog av Ouzo.



Jag som skulle föreställa matte är inte lika uthållig att ha en katt i knät hur länge som helst. Till slut bytte jag titlar så Gunilla blev matte o jag fostermoster eftersom det var hon som kliade katten mest.



Ouzo var en mycket speciell katt på flera sätt och en riktig busunge. Han lekte hejdlöst med allt han hittade och kunde ta trappan i ett nafs och sedan bli tyst däruppe. När vi kollade låg han i Gunillas säng och sov...som en katt, alltså hopkurad och inte på rygg.

Ouzo kom galopperande varje dag och kväll, fick vara inne, fick mat och grädde och trivdes alldeles utmärkt, ibland kom han via altanen och hur han kommit upp där vete tusan...men han hade flyttat in hos mig...hade valt mitt hem och jag hade blivit fäst vid honom och funderade på att köpa kattlåda.

Tyvärr försvann Ouzo plötsligt en dag!!

Vi har letat efter honom men inte hittat honom, däremot ser vi hans båda syskon och mamma. Vad hände har vi frågat oss. Antingen råkade han ut för en olycka...mopederna kör förbi i hög hastighet och vi såg att det var nära en gång...eller så har han ett annat hem, han var ju så tam, så tillgiven! Men då skulle man väl ha sett honom NÅGON gång?

Tyvärr tror jag att Ouzo är död! Kanske hans syster vill flytta in till mig istället? Fast hon är sååå skygg...men gillar ändå att bli kliad på magen...fast sen sticker hon till trygga gränden igen där det finns få mopeder och lugnet härskar. Kanske hon såg Ouzo dö???
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-11-08, 06:50
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Också ett besök - Ouzo

Tråkigt!
Jag har tidigare skrivit om hur farligt kattungar lever här, och det är nog högst troligt att han inte klarat trafiken.
De lite luggslitna vuxna gatukatter man ser blir såna bara om de är listiga och tursamma att överleva i stan.
Vi som bor lite utanför stan kan ha större framgång, särskilt om katten kastreras , då håller den sig hemma och föredrar att äta framför att gå på äventyr.
Risken är att man får en hel flock med katter med tiden. Djungeltelegrafen fungerar effektivt:"hörnigrabbar, har ni hört att det serveras prima mat i det gula huset uppe i backen..."
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-11-08, 08:11
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Också ett besök - Ouzo

Jo ett sånt hus finns här i Chania hon har just nu 17 st att ta hand om
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-11-08, 20:00
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Också ett besök - Ouzo

Citat:
Ursprungligen postat av jan c Visa inlägg
Jo ett sånt hus finns här i Chania hon har just nu 17 st att ta hand om
Ett sånt hus kommer inte mitt att bli, JanC, en katt räcker!

Det var rätt många katter här igår ja! Så Monica, du har rätt, det kommer en hel del katter förbi....och alla tittar forskande på mig..liksom undrande om hon tänker bjuda på något! Klipska små liv!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-11-11, 22:06
nickelena nickelena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Lysvik
Inlägg: 889
Standard Sv: Också ett besök - Ouzo

Tråkigt med Ouzo...
Vi skaffade oss ytterligare en katt efter vår Kreta-resa:
Jamas! är hans namn.
Passar ypperligt, tycker vi.

nickelena
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-11-12, 09:28
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Också ett besök - Ouzo

Nog är de klipska! Personligheter också, det märker man om man hinner bli tillräckligt bekant med dem .
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-11-12, 16:57
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Också ett besök - Ouzo

Ja jättetråkigt att Ouzo är bort! Hans syrra kommer hit nu, men alltid halv 12 på kvällen...och i morse låg hon i min stol på altanen, men hon pös illa kvickt när jag öppnade dörren. Fortsättning följer säkert...

Jamas är ett kanonbra namn!

Jo jag har märkt att dom är klipska, dom små liven!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT