Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-02-17, 17:31
Smillas78 Smillas78 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 2
Standard NAXOS-Naxos Beach 2- Tips på se och göra

Vi åker i Juni till Naxos. Vi kommer bo på Naxos beach 2, det ligger på en höjd i Stelida utanför Agios Prokopios. Har någon bott här?? Har ni några tips om vad man ska se när man är på Naxos?? Vi är där i två veckor så tid finnes. Är stränderna runt Agios Prokopios barnvänliga??//Smillas
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-02-19, 09:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: NAXOS-Naxos Beach 2- Tips på se och göra

Citat:
Ursprungligen postat av Smillas78 Visa inlägg
Vi åker i Juni till Naxos. Vi kommer bo på Naxos beach 2, det ligger på en höjd i Stelida utanför Agios Prokopios. Har någon bott här?? Har ni några tips om vad man ska se när man är på Naxos?? Vi är där i två veckor så tid finnes. Är stränderna runt Agios Prokopios barnvänliga??//Smillas
Jag har inte bott i Stelida, bara i själva Agios Prokopios.

Det finns hur mycket som helst att se och göra på Naxos. Hyr gärna en bil och åk runt på landsbygden, det finns många fina stränder och byar att upptäcka. De bästa stränderna är (förutom Agios Prokopios) Agia Anna och Plaka, både ligger nära er. Byar ni inte bör missa är Chalki (där ni kan göra en rundvandring i Kitronfabriken), Apirantho och Naxos stad. De främsta sevärdheterna är Portaran i Naxos stad (solnedgången är mycket fin därifrån) och Kouroserna i Melanes och Apollonas.



Agios Prokopios beach sedd från Stelida. Jo, den är barnvänlig.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-02-25, 14:04
Smillas78 Smillas78 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 2
Standard Sv: NAXOS-Naxos Beach 2- Tips på se och göra

Tack för ditt svar. Att åka ut på landsbygden känns som ett måste för att få möta Grekland på "riktigt". Smillas
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-03-22, 22:38
spiro spiro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: göteborg
Inlägg: 83
Standard Sv: NAXOS-Naxos Beach 2- Tips på se och göra

Jag bodde på "stelida sidan" när jag var på naxos. Den delen av prokopios stranden är betydligt lugnare och mycket mysigare enl min mening. -Finns ingen som helst anledning till att åka till Anna eller Plaka (ok bortre delen av plaka är bra. Men då bör man ha ett fordon att ta sig dit med). Barnvänligt vet jag inte, stranden sluttar ganska brant ner. Anna å plaka är aningen mer lång grunda. -Sen håller jag med tidigare inlägg om att hyra bil. -Naxos är en fantastisk ö, om man bara kan slita sig från stranden...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT