Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-08, 20:17
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Fredag 8/6

Fredag 8/6


God morgon God morgon Hör fåglar sjunga glatt god morgon, god morgon i kör. God morgon God morgon Kom du hem sent i natt God morgon, förlåt om vi stör. Innan vi går ut till dagens jobb och spring och skubb sjunger vi en liten sång i våran Frukostklubb. Sigge Fürst i Frukostklubben.


Gud så många gånger jag har lyssnat till det där i mitt barndomshem. Det var före Tv inskaffandet och då var det radio på morgonen. I programmet kunde man även få höra Nicke Lilltroll: Mossa Mossa alla mänskobarn. Vilka minnen det ger. Jag tror inte dagens barn o ungdomar förstår vad jag pratar om.


Morgon igen i alla fall. Ute är det sol men med detta konstiga soldis som har blivit så vanligt här. Tempen är 24,1° inne och 21,7° ute, fukten ligger på 68 % just nu klockan nio. Det blåser ingenting idag utan är stilla och lugnt.


Vi var till Mitsos i Agia Marina för lunch igår och jag fick träffa Kikh o Jonna, hennes dotter. Det blev mycket pladder och lång tid vid bordet i skuggan. Min duschstång sitter nu på plats i badrummet samt skrapan sitter på väggen. Fick även lite fröpåsar och två hemsydda örngott. Jag dansade framför webkameran så om någon såg kan jag ju få höra om det.


Idag ska jag göra något jag är bra på, så lite som möjligt. Det är en teknik som det tar lång tid att utveckla o lära sig använda. Först och främst bort med alla måsten. Välj ut det du vill göra eller strunta i allt.

Uffe
  #2  
Gammal 2007-06-08, 22:55
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: LVästra Ämtervik
Inlägg: 203
Standard Sv: Fredag 8/6

Hej, håller på och tränar på att göra ingenting, det har varit 28 grader idag! Hur går det med krassen, här sprutar det blomster ur rabatten, det går nästan FÖR fort! Ha en skön helg. Ingegerd
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT