Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Halkidiki

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-04-15, 10:03
sussedk sussedk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 13
Standard Nea Potidea

Hej! Har prelbokat en tvåveckors resa till Potidea på Halkidiki, hotel Potidea Golden Beach och skulle gärna vilja veta om någon varit på remålet eller kanske bott på hotellet? Har svårt att hitta någon info och eftersom jag reser ensam med min 10-åriga dotter vill vi gärna ha något mer att göra än att bara ligga på stranden...! Vi ska åka 17 juni. Tacksam för alla svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-04-24, 19:53
Lilithsdotter Lilithsdotter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 55
Standard Sv: Nea Potidea

Jag har varit i Nea Potidea en gång. Det är en ganska turistig men fin liten by, ligger precis där persierna "skar igenom" Kassandrahalvön för att ta sig förbi, därav kanalen intill byn.

Ska ni ha bil? Det ligger ju jättenära Thessaloniki, kanske 45 min med bil, är ni intresserde av lite stadssightsing så finns det massor att se och göra i Thessaloniki. Annars finns det ju massor av olika fina stränder och söta byar runt om i Halkidiki. Du har även Petralona grottorna nära, det är droppstensgrottor typ som Lummelunda på Gotland.

Senast redigerad av Zanét den 2009-04-24 klockan 23:50. Anledning: Otillåten länk inkl hotellreklam, se för övrigt FAQ
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT