Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-04-27, 11:25
heykristin heykristin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 21
Standard Student i Kiathos, hotellhjälp

Hej!
Jag och min pojkvän bokade igår flyg till Skiathos från 11 augusti till 18 augusti (vår första resa tillsammans!). Vi har aldrig varit där tidigare men det verkar vara ett toppenmysigt ställe med allt det vi söker!

Vi har dock inte valt något hotell än, då vi inte vet riktigt vilket ställe som är bra. Vi är båda studenter och har alltså inte överflöd med pengar, men vi vill ändå bo ganska okej, så kom gärna med tips på ett mysigt hotell med ett bra läge (vi vill inte bo precis ovanför bargatan...).

Sen vill vi också gärna ha tips på hur vi kommer billigast undan med att ta oss runt ön! Vi vill gärna åka över till Skopelos över dagen och vara där, och då är det båt har jag förstått.
Men om vi vill ta oss runt Skiathos, är det billigast/bäst att hyra bil eller moped? Det är bara min pojkvän som har körkort.

Missar man mycket om man bara åker buss till stränderna?

Sen vill vi också gärna ha tips på sevärdheter och aktiviteter, som tex snorkling eller dylikt, och om det finns några särskilda gator vi bör åka till, om det finns något sånt där

Kom med alla tips ni har! Tack!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-04-27, 20:35
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Student i Kiathos, hotellhjälp

Det är över 20 år sedan jag var på Skiatos. Det var en perfekt ö för vespa och för besök på olika stränder. Hyr vespa, använd hjälm och skydda er mot solen. Min sammanfattning var då: vilken badö!
Det går dagsturer till Skopelos, som jag nog tyckte var en mer omväxlande ö än Skiatos.
Reseföretaget ni åker med har säkert förslag på lämpliga utflykter. Men roligast är att utforska själva. Var glada att ni är två. Jag var ensam!
Trevlig resa. / Jannis
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-04-28, 13:38
heykristin heykristin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 21
Standard Sv: Student i Kiathos, hotellhjälp

Tack! Har du något tips på ett bra och billigt hotell?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-04-28, 16:22
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Student i Kiathos, hotellhjälp

Jag är nu på Kreta till Midsommar och minns inga hotellnamn, eftersom det 1989 jag var på Skiatos. Hoppas ni får hjälp av någon annan eller använd internet!
Hälsningar / Jannis
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT