Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-13, 09:47
Melusia Melusia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 37
Standard Naxos - andra öar

Gör ett nytt försök med ett inlägg...misslyckades tydligen med det igår!!?? hittar det inte


Åker till Naxos 30/8 -13/9 i år. Ska bo på Spiros i Naxos stad, vid St.- George stranden.
Vill ha förslag på en kanonrestaurang i närheten, ska fira min 50 årsdag med en rejäl måltid.
Vi kommer att besöka och bo någon natt även på Paros och Ios. Besöka Antiparos också.


Så kom gärna med tips :


Förslag på öar vi bör se över dagen? som utgår från Naxos
(Och att det går dagstur med färjor t& r till dessa öar.)


Tips på en toppen restaurang i närheten av St. George stranden


Något ställen / Restauranger på Naxos vi inte får missa?


Bästa stranden?


Med vänlig hälsning Annika
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-13, 09:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 461
Standard Sv: Naxos - andra öar

Citat:
Ursprungligen postat av Melusia Visa inlägg
Gör ett nytt försök med ett inlägg...misslyckades tydligen med det igår!!?? hittar det inte
Jag svarade på ditt inlägg igår. Du hittar det här...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-18, 22:07
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Naxos - andra öar

Jag hade redan bestämt mej för att jag skulle äta på To Elliniko på min 50-årsdag men nu blir det tydligen på Kreta i stället.
Ni hittar To Elliniko då ni går upp från Spiros mot Court Square (torget med restauranger innan strandpromenaden), längs gatan från polisstationen. Går inte att missa då det är precis i en korsning mellan gatorna.
Bra mat och trevlig personal, dessutom ofta med levande musik. Gå in och välj vad ni vill äta direkt i köket, kan inte misslyckas, till och med våra tjejer ville dit fast de annars inte var så intresserade av att gå ut och äta på kvällarna.

Mvh Janérik (som också bodde på Spiros)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-02-03, 08:09
Melusia Melusia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 37
Standard Sv: Naxos - andra öar

Tack för tipset. Trivdes ni bra på Spiros? Något tips på önskemål om rum?


Med vänlig hälsning Annika
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-02-28, 22:06
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Naxos - andra öar

Citat:
Ursprungligen postat av Melusia Visa inlägg
Tack för tipset. Trivdes ni bra på Spiros? Något tips på önskemål om rum?


Med vänlig hälsning Annika
Oj, det blev lite lång svarstid.
Vi trivdes jättebra på Spiros, trevligt värdfolk och många trevliga gäster. Vi bodde i den gamla delen precis ovanför där ägarna bor i den ändan som är mot St George-stranden. Stor altan utanför lägenheten och ett av få rum som har havsutsikt. Rekommenderas om man inte vill bo så att man ser alla som är runt poolen för det tyckte vi var en liten nackdel, man märkte inte om det var fullt med ungar i poolen så man kunde skicka dit egna barnen och busa med dem (egna barn och andras ungar).

Mvh Janérik
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-02-28, 22:49
bopia bopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Älvsjö
Inlägg: 188
Standard Sv: Naxos - andra öar

Ett enda tips på taverna att fira din 50-årsdag på från en som också firat sin på där för några år sedan är OASIS, alltid toppen, men du bör nog boka bord där eftersom det ofta är fullt ganska tidigt på kvällarna.
Vi har varit på Naxos aug/sept i flera år och vi har ätit ofta på Oasis, dvs väldigt många gånger nu. ALLTID nöjd o vi har troligen smakat på det mesta på deras meny .


Vi kommer också att vara på Naxos aug/sept. iår. Men vi ska också dit april/maj...jag behöver väl inte säga att Naxos är vår favo-Ö


bopia
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-03-01, 07:59
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Naxos - andra öar

Var i Naxos stad ligger OASIS? Har ju varit på Naxos många ggr men kan inte minnas just OASIS.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-03-02, 00:26
bopia bopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Älvsjö
Inlägg: 188
Standard Sv: Naxos - andra öar

Citat:
Ursprungligen postat av kize Visa inlägg
Var i Naxos stad ligger OASIS? Har ju varit på Naxos många ggr men kan inte minnas just OASIS.
Oasis ligger på vägen ner mot St George strand mellan hotell Iliovaselema och hotell Asteria, alltså vägen från torget vid Sirocco, den kanske du känner till.


bopia
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-03-02, 08:30
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Naxos - andra öar

Tack, vi testar Oasis i sommar när vi åker åter till vårt kära Naxos. Vi är där i aug/september i vanlig ordning. Vem vet, vi kanske ses.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-04-09, 14:25
tejpen56 tejpen56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 5
Standard Sv: Naxos - andra öar

Citat:
Ursprungligen postat av Melusia Visa inlägg
Gör ett nytt försök med ett inlägg...misslyckades tydligen med det igår!!?? hittar det inte


Åker till Naxos 30/8 -13/9 i år. Ska bo på Spiros i Naxos stad, vid St.- George stranden.
Vill ha förslag på en kanonrestaurang i närheten, ska fira min 50 årsdag med en rejäl måltid.
Vi kommer att besöka och bo någon natt även på Paros och Ios. Besöka Antiparos också.


Så kom gärna med tips :


Förslag på öar vi bör se över dagen? som utgår från Naxos
(Och att det går dagstur med färjor t& r till dessa öar.)


Tips på en toppen restaurang i närheten av St. George stranden


Något ställen / Restauranger på Naxos vi inte får missa?


Bästa stranden?


Med vänlig hälsning Annika
Hej! jag vet inte om det är första gången du besöker Naxos, om inte så har du gjort ett gott var för enligt mig så är det den bästa ön i Kykladerna och jag gjorde min första båtluffning i Grekland 1976. Vi bodde på Spiros 2002 och 2004 och det är ett gott val bara ni inte får ett rum i källarplan. Jag var där senast förra sommaren och jag skulle verkligen vilja rekomendera MELTEMI restaurang som ligger ca 200 meter från Spiros och det är gatan som går upp från st George stranden upp mot torget. Går inte att missa :-) På Meltemi rekomenderar jag maträtten Kleftiko ( lamm i gryta ) Underbart det möra köttet smälter i munnen! När det gäller stränder så är st ok men dom bästa stränderna dom som går ner mot plakastranden.
Ha det gott!
Kjelle
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-04-10, 12:25
lelo lelo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 49
Standard Sv: Naxos - andra öar

Spiros är kanon! Perfekt läge med nära till stranden och in till staden! Även nära till största supermarket där vi köpte frukost varje morgon

Ni måste åka ut till Plaka och Agia Anna och äta på Paradiso.. Deras fyllda köttfärsbiff eller mixed souvlaki rekommenderar jag Så otroligt vackert ställe!

Vi åkte över till Mykonos en dag från Naxos.. det var dock en anordnad dagsutflykt så vi fick först åka till Delos, det var väl kul och se men båten låg till där i ca 3h.. hade hellre tagit en tur endast till Mykonos om det finns Mykonos kan jag varmt rekommendera! Så himla mysig stad och "lilla venedig" är jättefint. Har du tur får du träffa på pelikanen petros också
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-04-10, 18:54
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Naxos - andra öar

Hej håller med tejpen Meltemi är en toppen restaurang
Ät Kaligiros där du blir inte besviken skall till Naxos i
Augusti har inte varit där på 2 år då ska jag springa
till Meltemi Ha det gott Susanne
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-04-10, 18:56
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Naxos - andra öar

Glömde säga att missa inte Anti Paros ej heller hundra dörrars kyrkan i Paros så fin.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-06-03, 09:00
Melusia Melusia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 37
Standard Sv: Naxos - andra öar

Tack tack...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2014-06-03, 10:35
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Naxos - andra öar

Såg Kalimeras tips om FLAMINGO. När jag brukade besöka Naxos för 10-15 år sedan var det min favoritrestaurang, men mycket kan ju ha förändrats på 15 år! Kanske någon annan har nyare erfarenheter!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT