Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-11, 18:31
Ellabella Ellabella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 25
Standard Sunwing inclusive?

Vi ska till Sunwing Resort och funderar över att köpa till sunwing inclusive. Är det någon som har testat det? Var maten god?
Längtar till Grekland.
Tack på förhand
Ellabella
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-12-12, 19:22
Henke Henke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 4
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Jag, min sambo och vår nyfödda dotter funderar även vi på detta alternativ. Någon som kan rekommendera eller avfärda ?

Vi funderar på en resa någon gång framåt sept, okt -06. Då är vår dotter drygt 1 år gammal och vi tänkte detta alternativ kunde vara bekvämt om man har riktigt små barn med sig.

Vi önskar oss en lägenhet med fin havsutsikt och det verkar som om majoriteten av lägenheterna hade detta, dock hade de marklägenheter som gick under namnet "happy baby" skymd havsutsikt.

Någon som har erfarenhet av dessa baby-anpassade lägenheterna eller ska man välja en "vanlig" lägenhet med garanterad havsutsikt och välja till ett barn-kit som Ving erbjuder ?

Vore tråkigt att få ett dåligt läge och behöva stirra in i en betongvägg el. motsv. ...då lägger jag hellre till ett par hundringar och får en bedårande havsutsikt som förgyller resan ännu mer.

För övrigt måste jag säga att detta forum innehåller mycket bra info och diskussioner angående Grekland, sprng på det på google
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-12-13, 06:01
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Citat:
Ursprungligen postat av Ellabella
Vi ska till Sunwing Resort och funderar över att köpa till sunwing inclusive. Är det någon som har testat det? Var maten god?
Längtar till Grekland.
Tack på förhand
Ellabella
Kreta, påpekar jag ihärdigt, förtjänar inte att man reser dit "all inclusive".
Det är en djupt orättvishandling mot ett folk och mot ett land och en kultur.
Tänk genast om!
Att vara Greklandsvän innebär att uppleva och upptäcka ex:s Kreta.
Gör det i stället är ni snälla!

Vi är många...

Erik
Ambassadaour of Ikaria och Kreta, idag.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-12-13, 08:28
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Citat:
Ursprungligen postat av Ellabella
Vi ska till Sunwing Resort och funderar över att köpa till sunwing inclusive. Är det någon som har testat det? Var maten god?
Längtar till Grekland.
Tack på förhand
Ellabella

Det är väl lite beroende på vad man vill ha ut av sin semester. Men jag skulle avråda er att ha all inclusive. Jag gjorde misstaget att boka halvpension en gång. Aldrig mer Samma mat från buffén varje kväll... efter 4 kvällar struntade vi i att maten redan var betald och gick ut resterande kvällar. Trodde att det skulle vara bekvämt när vi hade 3 barn med oss men de tyckte också att det var jättetråkigt. Dessutom kostade maten på hotellet exakt samma som vi betalt i förväg så vill man stanna på hotellet någon kväll så kan man ju göra det ändå. Jag ska tillägga att det inte var ett sunwing-hotell jag bodde på utan ett Blue village med fritidsresor men jag tror nog det är sak samma...

Malin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-12-13, 09:31
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 295
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Jag håller med Erik.

Men trots att jag själv avskyr att på hotellanläggningar överhuvudtaget kan jag förstå de som bor där. Kanske särskilt om man har barn. Förmodar att det gör det enklare och bekvämare.

Men nu är Grekland ett väldigt enkelt land att vara i. Grekerna tycker om barn, och de är en självklar del av livet och samhället. Alltså är det lätt och välkommet att ha med barn överallt.

Jag tror att ni kommer missa en stor del av att just resa till Kreta om ni åker på All-inc. Vill ni ha den bekvämligheten: Åk till någon resort som redan är totalförstörd av turism... och där det inte spelar nån roll. Kreta (och Grekland i övrigt) bör upplevas på riktigt!

/Anna
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-12-13, 10:04
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Jag håller med till en viss del.Kan vara bekvämt om man reser med små barn och bara stannar en vecka.Sen beror det på vad hotllet har för utbud av mat ,i regel är det väl buffe på all-inclusive.Kan man inte beställa typ frukost+middag el.lunch?Annars missar man många bra restauranger.Så tycker jag men alla tycker olika.
/emy
Svara med citat
  #7  
Gammal 2005-12-13, 10:19
ford prefect ford prefect är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mölndal
Inlägg: 232
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Vi åkte förra hösten (oktober) med Apollo All Inclusive till Rethymno Mare (Scaletta) med våran fyra åriga son. Vi räknade som så att den lilla extrakostnad (ca. 5 000:-) för All Inclusive (AI) motsvarade ungefär tillkommande kostnad för mat och dryck en vecka jämfört med "vanlig" charter.

Vad gäller AI så är det ju lite vad man vill ha ut av semestern - "bara" sola och bada eller åka runt och se en massa saker (kan man ju göra även med AI). Vi ville prova på AI för att veta hur det var.
Det som var bekvämt var ju allt som ingick, gratis glass/läsk till barnen, öl/vin/drinkar till vuxna. Maten var Ok men man blir lite less att äta ungefär samma buffémat till lunch och middag även om de varierade sig litegrann.

Då vi åkte rätt sent på året så var havet inget att bada i (röd flagg p.g.a. vågor) så det blev poolen på hotellet istället. Däremot var det bra med "barnklubben" då man åkte med fyraåringen då vi vuxna fick lite tid för oss själva.

Nu har vi åtminstone provat på AI och i sommras blev det "vanlig" charter.

//Åke
Svara med citat
  #8  
Gammal 2005-12-13, 10:35
eva_bbe eva_bbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 91
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Ursäkta, men i "min värld" hör inte Grekland och all inclusive ihop.
Jag har rest till Grekland varje sommar sedan min son var ett år.
"Kvällsnöjet" för vuxna är ju att välja ut kvällens matställe och att besöka olika spännande ställen. Våga för att vinna olika upplevelser!!!!
eva b
Svara med citat
  #9  
Gammal 2005-12-13, 10:45
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Nu tycker jag att några av er är ute och åker. En helt ny användare skriver sitt första inlägg och vill veta a) hur all inclusive är, b) om maten var god. Hon ber däremot INTE om pekpinnar om allt hon missar om hon väljer all inclusive.

Låt var och en resa på sitt sätt.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2005-12-13, 11:29
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Nu tycker jag att några av er är ute och åker. En helt ny användare skriver sitt första inlägg och vill veta a) hur all inclusive är, b) om maten var god. Hon ber däremot INTE om pekpinnar om allt hon missar om hon väljer all inclusive.

Låt var och en resa på sitt sätt.
Tack Inkfish för att du bromsade...

Vi har inte valt AI, men vi har bott på Sunwing och valt deras frukostbuffe både på Gran Canaria och Rhodos. Det var som en dröm... går ej att jämföra med andra hotells frukostbuffeer! Det var fräscht, variation, nybakat, allt fanns. Olika brödsorter, olika pålägg, färsk frukt, nybakade munkar, you name it! Man blev glad varje morgon!

Det var verkligen värt sitt pris! Men Sunwings resturanger (La Tasca) får mig att gråta, det är så dåligt. Vi har valt att äta där första kvällen när man är hjärndöd av trötthet, men maten är dyr och hemsk. Så säger man "aldrig mer". Våra norska vänner åt där nästan varje kväll i 14 dagar pga små barn som skulle in o sova tidigt. De överlevde... Grilrestaurangen var helt OK däremot.


Gita
Svara med citat
  #11  
Gammal 2005-12-13, 12:17
xristina xristina är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 454
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Låt var och en resa på sitt sätt.
Her skal man ikke spørre om mye før man nesten blir halshogd! Hjelpes meg... Helt enig med Ink - la folk reise hvor og hvordan de vil uten og "dømme" noen for det!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2005-12-13, 13:01
eva_bbe eva_bbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 91
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Citat:
Ursprungligen postat av xristina
Her skal man ikke spørre om mye før man nesten blir halshogd! Hjelpes meg... Helt enig med Ink - la folk reise hvor og hvordan de vil uten og "dømme" noen for det!
Genom att ha olika åsikter/erfarenheter så blir ju allt mer givande.Vi utbyter åsikter/erfarenheter.Det är väl inte att döma i detta forum utan att visa på olika möjligheter- flexibilitet.
eva b
Svara med citat
  #13  
Gammal 2005-12-13, 13:01
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Citat:
Ursprungligen postat av xristina
Her skal man ikke spørre om mye før man nesten blir halshogd! Hjelpes meg... Helt enig med Ink - la folk reise hvor og hvordan de vil uten og "dømme" noen for det!
Risk för urspårning, men måste ta tillfället i akt!

Xristina - så sant! Jag tycker att det är så trist med fördömande inlägg, (inte bara i denna tråd, utan tidigare trådar) där man är negativ och talar om för andra (vuxna) människor att det som de tycker är helt fel. Jag vet att det är fler med mig som tycker att tonen ibland blir vädigt "pekpinneaktig" och mässande.

Tänk om vi kunde "hålla mun" när vi ser något som inte går ihop med våra egna tankar... om man stannar upp och försöker tänka hur ens inlägg påverkar den som läser det, så kanske man besinnar sig lite...?

Nu mässar jag... sorry...
Gita
Svara med citat
  #14  
Gammal 2005-12-13, 13:47
xristina xristina är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 454
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Citat:
Ursprungligen postat av eva_bbe
Genom att ha olika åsikter/erfarenheter så blir ju allt mer givande.Vi utbyter åsikter/erfarenheter.Det är väl inte att döma i detta forum utan att visa på olika möjligheter- flexibilitet.
eva b
Men det er måten det blir skrevet på, som jeg reagerer på. Husk at følelser (ironi, spøkfullhet, sinne osv.) ikke kommer fram gjennom nettet om man ikke "krydrer" med noen smilies el.l. Og for nye mennesker her - kan det raskt bli oppfattet som angrep og fordømming. Ja, selv for oss erfarne kan det det...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2005-12-13, 13:59
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 174
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Tycker minsann också att eventuella upplevda nackdelar med all inclusive kan skrivas om på ett mer diplomatiskt sätt.
Kanske kan det vara OK att inte alla är ute efter kulturpplevelser i första hand utan sol, bad och avkoppling?
Och det är väl inte staket runt hotellen så att man inte KAN ta sig därifrån om det är så att man vill?

Själv har jag bott med helpension en gång, på Mallorca som 16-åring, och tycker likt andra här att det blev väldigt trist med samma buffé varje dag.
Men nu handlar det trots allt om en specifik Sunwing-anläggning, så mina o andras upplevelser av andra hotells matutbud är inte jätteintressanta i sammanhanget..
Svara med citat
  #16  
Gammal 2005-12-13, 14:29
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 295
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Jag ber om ursäkt om mitt tidigare inlägg lät som negativa pekpinnar... Det var inte alls meningen! Ville bara ge lite råd...


För att knyta an till första inlägget, och också då komma med ett råd, så är det att det kan vara värt att betala extra för utsikten!

Gör ni inte det kan det hända att ni får samma underbara utsikt. Men det finns ingen garanti för det. Och det ÄR jättetrist att sitta med en betongvägg framför ansiktet när man sitter på balkongen... eller en högljudd och stinkande parkeringsplats... eller om "balkongen" är en källarplanslösning med en gata i ansiktshöjd när man står upp.

Jag har av erfarenhet lärt mig att inte ta risken att inte betala...

/anna
Svara med citat
  #17  
Gammal 2005-12-13, 15:12
yvonne yvonne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Trikala Grekland
Inlägg: 609
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Risk för urspårning, men måste ta tillfället i akt!

Xristina - så sant! Jag tycker att det är så trist med fördömande inlägg, (inte bara i denna tråd, utan tidigare trådar) där man är negativ och talar om för andra (vuxna) människor att det som de tycker är helt fel. Jag vet att det är fler med mig som tycker att tonen ibland blir vädigt "pekpinneaktig" och mässande.

Tänk om vi kunde "hålla mun" när vi ser något som inte går ihop med våra egna tankar... om man stannar upp och försöker tänka hur ens inlägg påverkar den som läser det, så kanske man besinnar sig lite...?

Nu mässar jag... sorry...
Gita
Jag håller fullständigt med dig, tyvärr är det "vissa" personer här på forumet som kan vara väldigt fördömande, vilket har gjort att jag aktar mig för att skriva inlägg ibland, för att just inte få en "råsop".

Yvonne (som spårat ut fullständigt)
Svara med citat
  #18  
Gammal 2005-12-13, 15:28
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Föreslår att denna senare del av diskussionen tas i den här tråden: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2635 - det underlättar för trådskaparen att få svar på sin fråga.

inkfish/moderator
Svara med citat
  #19  
Gammal 2005-12-13, 22:10
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Sunwing inclusive?

hej ellabella
jag kan berätta om när jag var för första gången på kreta maj-94.
visserligen länge sen men ändå.
jag tog med min då 4 åriga dotter och ville åka någon annanstans än spanien.
tittade länge och väl innan jag bestämde att vår resa skulle gå till sunwing i makrigialos.
vi valde hotelldelen med halv pension.
jag och min dotter var mycket nöjda.
då hade dom lollo och bernies buffe för barn och hon åt massor varje kväll.
dom hade en utsökt restaurang med otrolig service.
lite extra service för oss, en ensam kvinna med ett gulligt litet barn.
där åt jag den godaste sjötunga walewska jag någonsin ätit i hela mitt liv.
och frukostbuffen var suverän.där fanns allt.
lunchen åt vi ute på byn och där lärde jag mig älska det grekiska köket och fick vänner som jag har kvar än idag.
ibland får man vara bekväm och då var det rätt alternativ för mig och min dotter.
har varit dit senare och mycket har förändrats.
som jag sa i början så är det ett tag sen men allt gav mig en bra start på min stora kreta kärlek
idag är hon 16 år och vi bokar bara flygstolar och boendet privat.
hoppas ni får en fin resa vad ni än väljer.
kram myssa......
Svara med citat
  #20  
Gammal 2005-12-13, 23:59
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Sunwing inclusive?

Det där var en fin beskrivning, Myssa!
Man får ju ta det i det tempo, som passar en bäst, och jag minns också vår första resa med äldsta dottern, hon var tre år, och så snart vi landat började hon må dåligt och sen spydde hon i flera timmar. Vi bodde på charterhotell på Korfu med halvpension då - och så skönt det var att det var lätt att få tag på hjälp på hotellet.
Sen dess har det blivit många resor till Grekland, och idag vill vi luffa på egen hand - men det kan vara en stor trygghet när barnen är små och innan man lärt att känna sig trygg i landet, att resa till arrangerat boende.
Jag har inte bott på Sunwing i Makrigialos, men jag har varit där på besök. Det ligger fint och det är härligt att bada i Makrigialos, många utflyktsmål finns det också - och sen kan man ju välja att äta ute på stan ibland, gör gärna det!

Marianne

Senast redigerad av Marianne den 2005-12-14 klockan 00:01.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT