Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-01-09, 01:10
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Över 2 månader sen jag skrev på Kalimera, tiden har gått snabbt.
Under mitt jullov passade vi på att boka en resa tills i sommar. Det blev utan större konkurrens Kreta, som oftast. Platanes (strax utanför Rethymnon) och samma hotell som förra gången, Motakis Village... denna gång hade de lagt till Stethali på slutet av namnet f.ö.

Eftersom det är farmor som bjuder var det ett självklart val att ta samma hotell som för 2 somrar sen, då hon blir 80 år i maj och vill ha det så enkelt som möjligt. Ingen nackdel dock! För att stortrivas där, är svårt att undvika. Bilhyrning med farfar som chaffis blir det dessutom för första gången...

Den 24-31 juli blir det alltså Kreta igen!!
5:e gången ön blir besökt. Kan bli en kompisresa senare iår dessutom om den, till skillnad från förra året, inte går i stöpet...


Vad har ni andra Kalimerianer bokat eller vilka reseplaner har ni detta år när det gäller Kreta?

Hoppas många bokat till den underbara ön!

mvh martinifk

Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-01-09, 06:35
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Hej Martin! Vi åker ner till Rethymno 29 maj och stannar 3 veckor på ön,lite hyrbil och åka runt lite...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-01-09, 07:50
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

För första gg på flera år, så kommer jag INTE att besöka Kreta. Nästan så att jag blir avundsjuk på dig, Martin. Kreta är precis som du säger, en underbar ö, som har precis allt.

//Netwolf
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-01-09, 08:15
Birger Birger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 206
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Hej Martin,
vi har bokat flygstolar till Chania 22/9 och stannar tre veckor. Första veckan skall vi bila på östra Kreta som vi inte utforskat tidigare.
Sedan slår vi oss ner någonstans på sydkusten. Någon som har något bra tips?

Gun & Birger
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-01-09, 08:27
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

2 veckor till Chania över påsken och en enkelbiljett den 18 oktober till samma ställe är bokade. Och så blev jag arbetslös vid årsskiftet! Får man svära här på furumet???
Gunilla
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-01-09, 09:43
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Vi har planerat en vecka på Kreta i anslutning till vårens hemresa. Vi anländer Athen 18 Maj och far hem från Kreta den 10 Juni.

När det gäller höstens resa planerar vi preliminärt att vara på Kreta hela tiden. Nedresan den 20 September är bokad, och hem blir det nånstans
runt den 10 Oktober.

Arne
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-01-09, 17:45
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Edane
Inlägg: 442
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Det blir en vecka på Kreta i vår, åker ner 30:e Maj. Sen ser det ut att bli 2 veckor till hösten också om min sambo får ledigt. Det blir 10:e gången till Kreta på 8 år.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-01-09, 18:18
Marcos avatar
Marco Marco är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Vänersborg
Inlägg: 211
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Planen är att åka ner månadsskiftet sep/okt i 2-3 veckor. Har dock ännu inte bokat flyg, men det ordnar sig. Kommer att hålla mig på den sydvästra delen som jag ännu inte har varit på. Samtidigt ska det bli intressant att se/höra vilken respons jag får på min ganska så nya Kreta-tatuering...


/Marco
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-01-09, 18:30
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

grekisk påsk till Maleme
20/5 Maleme när det är årsdag av belägringen på Kreta...

slutet juni Maleme
September Maleme

/Nico
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-01-09, 19:43
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Jag ska försöka att bara resa till Kreta en gång i årPlatanias 5 juni-19 juni är bokat. Trist är att vi var tvugna att boka om hotell efter att Fritidsresor meddelat att de strukit Jasmine village ur sitt program... vi fick boka om men då var många barnpriser slut, dåligt att de inte kunde erbjuda ett liknande hotell till samma pris.
Nu bokade jag ett litet hotell på stranden i stället för det stora familjekomplexet...jag är nöjd, barna är mindre nöjda
Hotellet heter Despina...någon som bott på det? Vet att det ligger bra iaf.

Malin
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-01-10, 16:22
wognsen1 wognsen1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 58
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Agia Marina 31 maj-14 juni. Längtaaaaaaaar!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-01-10, 16:38
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Självklart blir det en Kreta-resa igen för vår del också.

Flyger med Sterling från Arlanda till Chania 10 maj och tillbaka med Apollo 23 maj. Vi börjar med ett par dagar i Chania, fortsätter sedan åt sydväst. Sougia lockar...vill gärna vandra lätta vandringar med denna ort som bas.
Sedan kommer vi nog att tillbringa ett par dagar i Rethymnon med omnejd också. Hur som helst så kommer vi att få den där mixen vi gillar: stadsliv, vandring i underbar natur, fina bergsbyar, lite historia och några härliga dopp i havet framför allt på sydsidan.

Ivi

Senast redigerad av Ivi den 2008-01-10 klockan 16:42.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-01-12, 11:06
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: kristinehamn
Inlägg: 1 131
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Av olika skäl kommer vi att avstå resa under sommaren, men har i alla fall bokat en vecka fr. 13/9. Flygstol Fritidsresor från Skavsta, bra resetider och bara två timmars resa till flygplatsen. Väl framme åker vi bussen ner till Paleochora, ska bli kul att vara där lite senare på säsongen än vanligt.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-01-12, 12:21
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Inget bokat ännu. Men Kreta blir det.. och då förmodligen Rehtymnon eller där omkring detta året. Och då nån gång under försommaren.. slutet av maj. Ingen panik att boka om man inte vill ha ett visst bestämt hotell. Finns alltid något av intresse med bra läge.

//Monica S
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-01-12, 13:35
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Ingen Kreta-resa planerad än så länge. Vi var ju där 4-11 okt -07, så det är ju inte så länge sedan .Ramses planer på Paleochora i sept låter inte helt fel, vi promenerade och åt middag där, efter ett besök på Elafonissi sist.
Vi får väl se efter den inplanerade luffen bland de Joniska öarna .

Abi
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-01-14, 01:03
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Klart det blir Kreta, närmare bestämt Rethymnon! Inget bokat ännu, men först blir det en vecka i slutet av april eller i första halvan av maj för att inreda min nyinköpta lägenhet i Rethymnon, sedan 3 eller 4 veckor under juli-augusti.... då hoppas jag att också min dotter och mina barnbarn, bl.a. Andreas som är lika gammal som du Martin, kommer ner under en eller ett par veckor för att uppleva denna underbara ö - de har aldrig varit där tidigare. Kanske blir det någon vecka under hösten också, vem vet....
/Ingegerd
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-01-21, 00:52
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Citat:
Ursprungligen postat av IngegerdN Visa inlägg
Klart det blir Kreta, närmare bestämt Rethymnon! Inget bokat ännu, men först blir det en vecka i slutet av april eller i första halvan av maj för att inreda min nyinköpta lägenhet i Rethymnon, sedan 3 eller 4 veckor under juli-augusti....
Nu är det bokat 2 veckor (flygstol med Fritidsresor) i vår - 24 april t.o.m. 8 maj, dels för att uppleva den grekiska påsken för första gången, dels för att utrusta lägenheten... sedan är planerna 4 veckor juli/augusti, men inget bokat där än så länge.
/Ingegerd
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-01-22, 10:15
aake aake är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Hofors
Inlägg: 132
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Hej!
Visst ska vi till Kreta! Har bokat slutet av maj i två veckor. Ska bo på Ilios Beach där vi bott de senaste 17 gångerna.Toppen! Vi bokade resan i slutet av okt. då fanns det bara två lägenheter kvar.Det finns alltid något intressant i Rethymnon, man tröttnar aldrig.

aake.
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-01-22, 11:08
junes avatar
june june är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Landskrona/Pano Stalos
Inlägg: 283
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Vi åker ner och firar grekiska påsken och stannar i 3 veckor. Till hösten har vi tänkt köra ner (slutet av september) och stanna till mars/april, förhoppningsvis. Så länge jorden snurrar och ekonomin tillåter så.........//June
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-02-11, 00:49
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Sv: Kalimeras Kreta-resor 2008, vilka?

Citat:
Ursprungligen postat av IngegerdN Visa inlägg
sedan är planerna 4 veckor juli/augusti, men inget bokat där än så länge.
Nu är det bestämt Rethymnon i 3 veckor i sommar oxå - dotter, måg & 4 barnbarn följer med de 2 första veckorna.
Vi åker den 25 juli med Sterling. LÄNGTAR!

/Ingegerd
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT